8 Reacties
2 jaar geleden
Een kind hoeft vanaf 1 jaar maar 300 - 500 ml melk producten te krijgen. Mag ook yoghurt o.i.e.d zijn.
2 jaar geleden
Bij ons werd vorige week bij het consultatiebureau gezegt dat die 300ml aan melkproducten mag binnen krijgen. Ik was van plan om als ontbijt: boterham+ fles amandelmelk( koemelkallergie) te geven en dit voor de lunch ook. En avond eten en voor het slapen tussen 18.00 en 19.00 weer een fles amandelmelk en dan 3x 100ml. Als de hoeveelheid te weinig is voor hem dan doe ik de avondfles ophogen naar 150ml+ 3 schepjes pap.
Wij krijgen geen voeding meer vergoed dus we zijn wel genoodzaakt om over te gaan op "grote mensen" melk.
2 jaar geleden
Ik heb de ochtendfles vervangen door een ‘groter’ ontbijt. Dus een sneetje brood met wat fruit ernaast. Overdag geef ik mn dochtertje genoeg te eten waardoor ze pas rond bedtijd weer het ene flesje wilt die ze ‘mag’ volgens het boekje. In de nacht wilt ze nu wel weer de flessen die ze overdag niet meer krijgt. Dus 1 of 2 keren.
2 jaar geleden
Ik heb de ochtendfles vervangen door een ‘groter’ ontbijt. Dus een sneetje ...
Ohja ja ik geef niet veel brood omdat ze daarmee gaat spelen en weggooit, ze eet er ook wel stukjes van maar het is echt een spelletje van op de grond gooien en oprapen 🙈 zeer vermoeiend dus daarom dat ik niet veel brood geef haha ! Maar dan zoek ik iets anders voor als vast ontbijt !
2 jaar geleden
Reactie op amalurra
Ohja ja ik geef niet veel brood omdat ze daarmee gaat spelen en weggooit, z ...
Ah oke. Misschien vind ze pannenkoekjes met beleg wel lekker. Geef ik ook 1 of twee keer id week. Yoghurt of kwark heb ik nog niet geprobeerd maar ook dat kan een optie zijn.
2 jaar geleden
Hier krijgt ze al heel lang 3 vaste maaltijden, soms slaan we ontbijt over, maar de laatste tijd eigenlijk ook niet meer.
Ze drinkt nog zo'n 5 keer melk (borstvoeding), meestal bij het wakker worden, 1-2 keer overdag, voor het slapen gaan en dan nog 1-2 nachtvoedingen. Ze eet eigenlijk hetzelfde als wij. Ontbijt is yoghurt met zaden en note pasta, havermout pap of smoothie (met ook havermout erdoor) en dan altijd met fruit. Tussen de middag warm of brood met ook groente en fruit. En dan in de avond weer warm. Tussendoor krijgt ze soms ook nog fruit of een stukje wafel met beleg. In het weekend soms wat maispufjes en ze eet ook gewoon een olijfje enzo.
2 jaar geleden
Hier krijgt mijn zoontje vaak 2 flessen, ‘s morgens 200ml halfvolle melk met beetje granen erbij en voor het slapen 200ml halfvolle melk. Tussendoor yoghurt. Maar soms hebben we ook dagen dat hij in de middag ongeveer 90ml melk krijgt (als we thuis zijn). Als we buiten zijn krijgt ie meer fruit of wat anders.