12 Reacties
2 jaar geleden
Ik ga starten met Brinta in de ochtend en avond krijgt ze al flesje karnemelk ( in de middag ook karnemelk in een rietjesbeker)
2 jaar geleden
Ik vind dit ook lastig. Onze kleine krijgt ook nog flesjes kv... Vind het moeilijk om er weer 1 te laten vallen of alllemaal. Mijn man zegt zsm laten vallen. Maar ik wil onze kleine langzaamaan af laten bouwen. Ikzelf zit vaak te denken om in de ochtend gewoon een boterham te geven met een half bekertje koemelk. Maar ik ben altijd bang dat ie niet genoeg heeft ofzo. Ben echt 1 jaar zo onzeker over die melk en dat afbouwen...
2 jaar geleden
Wij zijn onlangs ook begonnen met afbouwen. Hij kreeg nog 2.5 fles.
Dat kleine flesje voor naast de boterham zijn we als eerste gaan vervangen met koe melk (halfvolle melk).
De ochtend fles is een papfles. Deze houden we denk ik als langste aan, het is wel makkelijk te maken zo met die schepjes poedermelk.
Onze zoon krijgt in de middag nog een volle fles die als volgende aan de beurt is. Op het kinderdagverblijf hadden ze aangegeven dat deze prima vervangen kan worden door water/thee of melk met een kaakje/cracker of met een stukje fruit of groente.
Ik twijfel alleen nog zo erg, want nu krijgt hij lekker veel vocht binnen op een dag. Ongeveer 550 ml. Als die middag fles eraf gaat en hij drinkt dan slecht, zit hij op 350 ml vocht. Dat is weer veels te weinig...
2 jaar geleden
Hier krijgt ze alleen nog voor het slapen een flesje kv. Verder drinkt ze water of thee. Ik heb de kv afgebouwd door verdund te geven. Dus op een gegeven moment 100cc met maar 1 schepje.
Wij gaan haar sowieso geen koemelk geven. Heb een pak sojamelk gekocht, aangezien ze ook bijna 1 is. Vandaag of morgen even testen of ze het wil drinken.
En misschien gewoon eens proberen wat er gebeurd, als je cold turkey een flesje weg laat? Mij partner is gister avond haar flesje vergeten. En ze is er niet voor wakker geworden of wat dan ook.
2 jaar geleden
Hier krijgt ze nog 3 flessen. Ze liep altijd al iets achter met de overgang. Elke keer als er een fles af mocht had zij er nog 1 extra.
Ik ben nu sinds vandaag over om de middagfles te vervangen door een beker melk. En dan met een extra boterham (2 ipv 1).
En dan met de tijd de ochtendfles vervangen door gewone melk. Maar volgens mij zegt t cb dat ze de avondfles niet meer nodig hebben. Maar mij lijkt een avond flesje juist fijn voor der. Met warme melk naar bed.
Overdag eet ze toch wel voldoende.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Hier krijgt ze nog 3 flessen. Ze liep altijd al iets achter met de overgang ...
Die extra boterham is een goeie! Ik ga dat ook proberen.
2 jaar geleden
Hier ook over op halfvolle melk. Ze mogen nog maar 300 ml melk per dag. Dus doe 3 flesjes van 100 en voeg daar water bij tot 150 zodat hij extra vocht krijgt.