35 Reacties
2 jaar geleden
Wij wilde eerst helemaal geen kinderen en toen uiteindelijk wel maar dan wel maar een. Eigenlijk ging alles heel goed, ik zou best graag nog een keer zwanger zijn en willen bevallen. Ik zou ook weer heel graag een newborn willen en riep na een paar weken al dat ik toch een tweede wilde. Maar nu ze wat ouder is ben ik weer langzaam weer wat aan het bij trekken (tot grote opluchting van mijn man haha). Ik vind moeder zijn fantastisch maar wel heel intensief. Er is momenteel niet zoveel anders dan moederen en werken in mijn leven. Soms heb ik nu wel het idee dat we langzaam aan weer wat van ons oude leven terug krijgen en ik moet er niet aan denken dat weer op te geven voor een tweede. Ik kan mezelf trouwens ook niet voorstellen dat we weer zo'n leuk en makkelijk kind krijgen, kan alleen maar tegenvallen.
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Vind het vooral vervelend dat heel veel mensen zeggen dat het “zielig” zou ...
Ik heb inderdaad zelf ook een jonger broertje, mijn man is enig kind. En hij was juist meer bij vrienden, omdat er thuis niks was. Dus ik denk dat het allebei voor en nadelen heeft ( zoals met alles in het leven ).
2 jaar geleden
Wij wilden bewust 2. Maar er is iets mis mee met 1 kindje hoor! Als dat genoeg voor jou is l, moet je het bij 1tje laten 😊 ik ben zelf enig kind en heb het nooit als onprettig ervaren. Ik weet niet beter ☺
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Vind het vooral vervelend dat heel veel mensen zeggen dat het “zielig” zou ...
Ik ben zelf enigskind en nee ik was/ben absoluut niet zielig. Niemand hebben is ook onzin. Je krijgt vriendjes/vriendinnetjes en neven en nichten. Als kind ben je daar helemaal niet mee bezig. Tenminste zo ervaar ik het. Ik ken genoeg mensen die broer en/of zus zijn, maar niet echt contact hebben.
2 jaar geleden
Ik ben alleenstaand en ervaarde eerste maanden wel als intens omdat je alles voornamelijk alleen doet. Ik heb veel steun van fam, maar uiteindelijk doe je het toch zelf. Er is niet veel tijd voor jezelf. Ben wel super blij met mijn zoontje. En alles gaat allemaal goed met hem, maar om alles weer op nieuw te doen zie ik ook niet zitten alleen. Ben blij met wat ik nu heb.
2 jaar geleden
Ik heb geen vervelende zwangerschap of bevalling gehad.. maar toch blijven blijven maar bij 1 kindje.. vinden wij voldoende
2 jaar geleden
Ik was bijna dood en ben 7 maanden ziek geweest. Nu 9 maanden later nog steeds aan het revalideren.. Ik wilde ooit is 3 kinderen, maar HELL NO dat ik nog een keer door deze ellende heen ga.
Jammer dat er van buiten af zo weinig begrip voor is. Zelfs als ik het uit leg krijg ik de vraag:" écht niet?!" Of een andere opmerking die suggereert dat dat er een 2e MOET komen..
Ik voel me hierdoor erg gekwetst.