21 Reacties

2 jaar geleden

Lekker zo doen wat goed voelt jullie leven 🥳 Ik heb 4 kinderen de middelste 2 zij 10 jaar en 12 jaar en geloof me die hebben 24/7ruzie met elkaar de jongste heeft ook zo niemand om mee te spelen want die is pas 14 maanden en er komt geen kind meer bij hier 🤣 en dat vind ik heerlijk geen ruzie partner voor hem 😇🤣

2 jaar geleden

Herkenbaar. Alleen bij ons is het geen eigen keuze. Ik heb kanker. We wilden graag twee kindjes, maar met mijn gezondheid, zit dat er waarschijnlijk nooit meer in. Ook omdat de zwangerschap erg zwaar was en ik bij een volgende ivf moet hebben om te voorkomen dat een genafwijking word doorgegeven. Ik krijg te horen (helaas ook van familie): -wees blij dat je een kind hebt Of -ach je weet het nooit. Wie weet komt er wel een tweede. -jullie hebben zo’n leuk, mooi kindje gemaakt. De tweede wordt vast ook zo mooi. -het is anders zo zielig voor je dochter. Etc. Het zou fijn zijn als ze vroegen hoe ik erover denk en bij voel en minder aan zichzelf denken…

2 jaar geleden

Wij willen het ook bij 1 houden, maar voel me daar ook vaak eenzaam in als ik dat tegen iemand zeg. Idd wat jij zegt, zielig voor haar of “dat het nog wel komt”…

2 jaar geleden

Reactie op daphnepindakaas

Wij willen het ook bij 1 houden, maar voel me daar ook vaak eenzaam in als ...
Ja terwel ze zijn juist niet zielig en krijgen alle liefde ! ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Stephanie34

Lekker zo doen wat goed voelt jullie leven 🥳 Ik heb 4 kinderen de middels ...
Hahahaha

2 jaar geleden

Reactie op KimH89

Herkenbaar. Alleen bij ons is het geen eigen keuze. Ik heb kanker. We wild ...
Ohh heftig zeg ! 😪❤️

2 jaar geleden

Wij willen misschien wel een 2e maar we hebben ook veel vrienden die maar 1 kindje of helemaal geen kinderen willen. Ik snap zelf niet dat mensen daar een punt van maken. Het is toch het belangrijkste dat kindjes gewenst zijn. Niet dat je kindjes hebt alleen omdat het hoort. Laat mensen lekker kletsen, het is nooit goed namelijk.

2 jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Wij willen misschien wel een 2e maar we hebben ook veel vrienden die maar 1 ...
Precies!!!

2 jaar geleden

Herkenbaar! Wij willen het tot nu toe ook bij 1 kind houden en krijg ook vaak te horen; maar een broertje of zusje is toch leuk voor hem, anders blijft hij zo alleen. Ik mag toch hopen dat hij vriendjes krijgt in de toekomst 😉 en hij krijgt alle aandacht en liefde van ons. Zowel mijn vriend als ik hebben beide niet veel contact met onze broers dus vind niet dat ik daarvoor maar voor een 2e kind zou moeten willen gaan (als het überhaupt zo zou mogen zijn) Dus zou proberen niet teveel te luisteren naar wat andere zeggen en naar je eigen gevoel te blijven luisteren, hoe moeilijk ook!

2 jaar geleden

Wij houden het ook bij 1 kindje en krijgen ook vaak te horen dat het wel tijd word voor de 2e ( dochter is nu 14 maanden😅). Ik kan zelf niet zwanger worden op de natuurlijke manier dus word het bij een 2e weer een traject en omdat mij dit erg zwaar is gevallen hebben wij besloten dit niet nog een keer te doen. Het heeft toch achteraf veel impact gehad op ons waardoor ik niet gelijk kon genieten van het moederschap. Wij zijn blij met onze dochter en kunnen haar alles geven wat we willen dus wat andere daar van vinden vind ik eigenlijk niet belangrijk, ze weten vaak het hele verhaal niet!

2 jaar geleden

Hier heb ik ook uitgesproken mij op dit moment niet incompleet te voelen met 1 zoontje. Dit hoor ik vaker in mijn omgeving dat het door dat gevoel vaak toch kriebelt. Hier nog 0 kriebels dus. Ik ga nog niet zeggen nu niet nooit niet want ik weet niet hoe ik er over bijv. 2 jaar over denk maar wel duidelijk nu nog zeker niet en misschien wel nooit niet. Ik voel het gewoon ook echt niet en zie meer hobbels met 2 en me ongelukkiger zijn. 😅 Mijn vriend gaf bijv. ook als reden het ergens zielig te vinden. Daar ga ik het zeker al niet voor doen. Er kunnen ook vriendjes of vriendinnetjes mee op vakantie, nog een ander gezin en verder op een camping worden ook al gauw vriendschappen gemaakt. Tevens is het totaal geen zekerheid dat als ze met z’n 2en zijn ze het ook echt met elkaar kunnen vinden en willen spelen.

2 jaar geleden

Reactie op KimH89

Voor ons ook herkenbaar, mijn man is chronische ziek en een tweede kindje zit er voor ons ook niet in. Voor mij voelt het anders als voor hem, omdat voor mijn gevoel mijn keuze wordt ontnomen door zijn ziekte. Ook hier soms vervelend reacties of onbegrip. Gelukkig niet te vaak

2 jaar geleden

Ja hier net zo. Mijn man en ik hebben nu in ieder geval zoiets van het is wel genoeg en gezellig zo met zn 3en. En dan krijgen we telkens reacties met “wanneer komt de volgende, is toch leuk weer een baby, ik zou het zo na elkaar doen dat blijkt beter en makkelijker te zijn”.En dit zijn allemaal reacties van mensen die geen kinderen hebben. Ik reageer er niet eens meer op, want blijkbaar boeit het mensen niet wat we zelf willen?.. Ga lekker zelf een kind baren als je zo graag een baby wilt

2 jaar geleden

Reactie op MKB2406

Ja hier net zo. Mijn man en ik hebben nu in ieder geval zoiets van het is w ...
Dat is nog nooit anders geweest inderdaad.. Mocht ik ooit zo'n opmerking krijgen dan zeg ik gewoon: Doe het lekker zelf en laat mij met rust...!

2 jaar geleden

Hier bewust alleenstaand mama, super leuk en fijn dat het gelukt is, mijn grote droom is uitgekomen. Maar hoe fantastisch ik het ook vind, 1 is genoeg in mijn eentje, zowel praktisch als financieel. En terwijl ik toen ik zwanger was van haar van mensen de vraag kreeg hoe ik dat zou gaan doen, zijn juist dat de mensen die vinden dat ik echt wel een 2e moet.... ach, zolang ik er maar tevreden mee ben. Maar het concept leven en laten leven blijft ingewikkeld. Maar vooral lekker doen waar jij/jullie je goed bij voelt.

2 jaar geleden

Reactie op KimH89

Poeh, heftig zeg. Daarmee voel je je niet bepaald gezien en begrepen in je verdriet. Ook hier beperkingen in het krijgen van een 2e kindje, dat zit er voor ons mogelijk niet in. Is al moeilijk genoeg zonder dit soort reacties.

2 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde.. wij hebben onze dochter en zijn super gelukkig met elkaar. Wij vinden dit wel prima zo.. ik heb erg veel moeite gehad met aanpassen aan een nieuw leven met een kindje. Ik hou van mijn nieuwe leven maar ik vind het nu wel druk genoeg en wil het ook bij 1 kindje laten.. wij krijgen vaak genoeg naar ons hoofd "ooh maar een tweede is toch leuk" en "ja maar anders krijg je een verwend nest als je er maar eentje neemt"... Wij zijn nogal bot geworden en onze reactie is dan ook meestal "ik kon me niet herinneren dat ik jou om je mening heb gevraagd".. is ook niet de oplossing maar werkt wel haha

2 jaar geleden

Reactie op Wtje

Poeh, heftig zeg. Daarmee voel je je niet bepaald gezien en begrepen in je ...
Het is al moeilijk genoeg om ‘een wens’ die waarschijnlijk niet kan uitkomen, een plekje te geven. Dan is het inderdaad al moeilijk genoeg. Succes voor jullie met welke beslissing/weg jullie ook nemen!

2 jaar geleden

Reactie op TessievHelvert

Wij hebben precies hetzelfde.. wij hebben onze dochter en zijn super geluk ...
Ik ben ook zo. Ik zeg bijv als mensen zeggen en de 2e dat ik niet weet of die er wel komt. En dan krijg je van die poe poe reacties. Dan zeg ik ja weinig slaap, ik houd van mn eigen leven ook. Vervolgens gaat het over och ja het is maar een paar jaar he. Dan zeg ik ja een paar jaar opgeven, dat vind ik nogal wat. Vaak is dan het gesprek wel klaar. Het boeit me ook niet wat ze er van denken. Het gaat om wat ik wil. Iedereen vindt altijd wel wat. Gewoon 1 oor in en ander oor uit 😇

2 jaar geleden

wij houden het ook bij 1. krijg vaak te horen van ja maar is zielig zo heeft ze niemand terwijl ze 3 neefjes heeft en 3 nichtjes 🤷🏼‍♀️ of ze wordt dan wel zo’n verwend kreng, waarop ik dan antwoord liever verwend dan verwaarloosd 🤷🏼‍♀️ applaus voor de mensen die meerdere kindjes nemen hoor, als ik zie hoe onze wereld veranderd met alles woont onze kleine straks wss tot haar 40ste thuis🤷🏼‍♀️