19 Reacties
2 jaar geleden
Ze raden koemelk aan vanaf 1 jaar omdat kunstvoeding heel zoet is, en je kindje anders went aan de zoete smaak en dit lastig afleert. Ook minder goed voor de tandjes. Wij zijn ook overgegaan op koemelk maar geven ook wel eens sojamelk, hij eet namelijk ook veel kwark dus zuivel krijgt hij wel binnen. Volgens mij is het qua voedingswaarden prima om kunstvoeding te geven en als je kindje 's avonds nog een flesje nodig heeft zou ik lekker doen wat goed voelt. De avondfles hebben wij een paar weken geleden afgebouwd, hij krijgt alleen een papfles als ontbijt nog.
2 jaar geleden
Mijn meisje kreeg tot voor de zomervakantie nog 3 flesjes. Smorgens, smiddags en voor het slapen savonds. Nu met 15 maanden is het alleen smorgens en voor het slapen savonds. Zolang mijn meisje savonds nog niet wil warm eten. Blijven wij het avond flesje geven.
2 jaar geleden
Lijkt me niet dat dit kwaad kan. Zelf geef ik nog bv. Met af en toe een flesje (nr 1) tussendoor. Overstappen op een ander nr zou ik sowieso niet doen. Op de hogere nr's is bijv vaak suiker toegevoegd.
Deze aflevering over kv is wel interessant om te kijken:
https://www.gids.tv/video/460449/keuringsdienst-van-waarde-over-flesvoeding-gemist-bekijk-hier-de-hele-uitzending
2 jaar geleden
Hier ook nog 1 flesje van 150ml kunstvoeding nr 2 voor het slapen gaan. Bijna 15 maanden oud. Overdag krijgt hij gewone koemelk bij het ontbijt en lunch. Zolang hij het lekker vindt 😊
2 jaar geleden
Nee het is niet slecht om nummer 1 te geven. In de uitzending van keuringsdienst van waarden vertellen ze waarom. Dus je hoeft niet qua nummer omhoog.
Een fles melk van kunstvoeding is een maaltijd. Een fles gewone koemelk is gewoon alleen drinken.
Dus het flesje van tussen de middag zou je tzt kunnen vervangen voor gewone koe melk of thee of water.
Als je kindje savonds niet zo goed eet, zou ik die fles zeker nog aanhouden. Dan wordt ie snachts niet wakker van de honger. Let er wel op dat je na zijn laatste flesje wel zijn tandjes poetst.
Onze zoon eet in het algemeen erg slecht zijn avond eten. Rond kwart over 5 a half 6 geven we hem eten. Hij krijgt iets wat wij eten of hij krijgt iets anders wat voor hem geschikt is. Wij eten dan met hem mee (lees: wij eten, hij raakt zijn eten niet aan en we mogen hem al helemaal niet helpen).
Rond kwart voor 6 krijgt hij een volle fles melk van nummer 1 voeding als maaltijd vervanger. Om kwart over 6 a half 7 ligt hij in bed.
2 jaar geleden
Kv is niet slecht voor kleine baby's, dus waarom zou het ineens wel slecht zijn als je kind ouder dan een jaar is? Hett is alleen niet perse meer nodig omdat het extra voedingsstoffen bevat die ze rond deze leeftijd ook uit gewone voeding halen. Dus in die zin dubbelop. Maar wat is er slecht aan wat extra voedingsstoffen? Zeker in de hoeveelheden die jij geeft. Bv wordt ook nog steeds gegeven na een jaar en dat bevat ook extra voedingsstoffen. Dus lekker geven als je zoon er blij van wordt.
2 jaar geleden
Hier krijgt ze ook nog 1 avondfles kv.
s’ ochtends en ‘s middags krijgt ze gewone koemelk bij der boterhammen.
Als de bus kv leeg is krijgt ze s’ avonds ook gewone koemelk voor het slapen gaan, maar dan opgewarmd.
2 jaar geleden
Wij geven ook nog steeds nutrilon aan onze dochter (die in poedervorm vanaf 1 jaar). Ze krijgt smorgens en savonds een fles. Ze drinkt het echt nog veel te graag en wij blijven net bij die peutermelk omwille van de extra voedingsstoffen. Denk dat het zeker geen kwaad kan... Ik heb dat bij de 12 maanden check bij kind en gezin (BE) gevraagd of die overstap naar koemelk echt noodzakelijk is maar ze gaven ook aan dat je dat zelf kan kiezen. Zoals hieronder vermeld wordt BV ook nog gegeven na 1 jaar dus waarom zou je dan geen KV meer mogen geven voor extra voedingsstoffen?