30 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, heb al geprobeerd hem later naar bed te brengen maar blijft hetzelfde. Gister overdag heeft hij heel slecht geslapen maar alsnog was het vanmorgen 5:45 en als ik hem laat liggen word hij woest dus dat is ook optie. Denk zelf gewoon accepteren dat het een vroege vogel is. Baby's en kinderen zijn over het algemeen vroeg wakker dus als ik de verhalen moet geloven is het heel normaal. 😅🤣
2 jaar geleden
Ik heb wel eens gelezen dat het soms werkt om je kindje eerder naar bed te brengen? Geen idee of het werkt, maar misschien het proberen waard. En weet je zeker dat hij niet wakker wordt van de honger?
Ons zoontje gaat al om half 7 naar bed, veel eerder is niet echt haalbaar. Hij is ook vaak voor zessen wakker, maar brabbelt dan nog wel een beetje in zijn bed tot 6 uur. Nog steeds wel vroeg, maar ik heb me er bij neer gelegd. Heb ook periodes gehad dat hij om 5 uur echt uit bed wilde dus dit valt wel mee 🤣.
2 jaar geleden
Was bij ons ook steeds! Tussen 5 & 6 .. toen werd hij ziek (corona) en nu is het *even afkloppen* steeds na 7u! Voor het ziek zijn werd hij nooit 's nachts wakker, en dat is nu wel weer 😅 🤷🏻♀️ Geen tips, ik accepteerde het maar! Maar misschien de uurtjes die hij slaapt wat inkorten? Hij slaapt wel veel vind ik! 😊
2 jaar geleden
Hier heeft het geholpen om het laatste dutje er uit te laten. Hij slaapt nu in de ochtend een uur of 1,5 uur en in de middag ook 1,5 uur. Meestal wordt hij rond 14.30/15.00 wakker en dan red hij het tot 18.30 uur. Sindsdien wordt hij rond 6.30 uur wakker en dat vind ik net even wat fijner dan 5.30 uur 😅
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Hier ook vroege vogel. Vandaag zelfs al om 5 uur wakker terwijl hij al om 1 ...
Ik geef wel de fles. Aankleden doe ik na zijn slaap in de ochtend. Hij slaapt dan van 09:00 tot 10:00.
Als hij echt vroeg wakker is leg ik hem rond 7 nog even in bed voor een kwartier.. en dan om 9 uur weer slapen
2 jaar geleden
Reactie op estelerr_
Hier ook vroege vogel. Vandaag zelfs al om 5 uur wakker terwijl hij al om 1 ...
Ik zou geen fles geven om 5 uur maar met speen blijven rekken tot minimaal 6 uur. En zeker niet uit bed gaan.. Dat heb ik gelezen op slaaptips voor baby’s en lijkt mij ook logisch. 05:00 uur is echt nog nacht… Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Het is doorbijten en klote maar nu komt hij niet voor 06:00 uur en slaapt hij na die fles gelijk verder
2 jaar geleden
Ik zou de ochtenddut inkorten, vroeg wakker worden is vaak een teken van teveel slaap overdag. Onze kleine is bijna 8 maanden en slaapt in de ochtend 30-40minuten, in de middag 1,5 /soms 2 uur en in de namiddag alleen indien nodig 15 minuten. En dan van 19-7.
2 jaar geleden
Hier ook ineens sinds een paar dagen. Maar onze dochter doet al een korte dut van 30 a 40 min in de ochtend, dus wij gaan de namiddag dut korten.
Op hoop van zegen 🤞🏻