Hi dames!
Sinds 2 weken rolt ons zoontje om, op de buik in bed. Volgens mij heeft hij het niet eens door dat ie rolt, maar word dan ineens huilend wakker. Vind het best vervelend worden haha. Hij slaapt in een puckababy slaapzak, en graag op z’n zij. Dus rollen is dan ook niet zo moeilijk natuurlijk 😆. Maar goed, iemand tips om het rollen iets tegen te gaan?
* foto voor de leuk haha
Mijn zoontje slaapt ook op zijn zij, ik leg dan wel eens een knuffel, heb een lang konijn, tegen zijn buik aan onder de deken, dan gaat het doorrollen iets minder makkelijk.
Mijne rolt het hele bed door snachts. Leuk om te zien op de camera, dan weer boven in bed, dan weer onderin.
Ik ben blij dat we ook een puckababy slaapzak hebben, want een dekentje vind ik dan minder veilig.
Misschien ligt het aan mij 🙈 maar waarom wil je niet dat hij rolt? Het is normaal om van houding te wisselen, doen wij zelf ook tig keer per nacht 😊
Of vind je het lastig dat hij er wakker van wordt? Ik denk dat het voor hem ook even wennen is, maar wordt vast minder!
Hier ook 7 maanden, ons mannetje slaapt ook in een puckababy. Wij hebben de slaapzak nu niet verkort, maar stoppen het losse gedeelte onder zijn matrasje. Hier werkt dat meestal prima. Soms trekt hij hem zelf los en gaat alsnog rollen, maar het is toch een beetje proberen en uittesten wat werkt
De 1ste paar keer toen onze kleine omrolde in bed van rug naar buik zette hij het ook op een huilen. Maar sindskort vind het alleen maar lekker om op zijn buikje te slapen. We leggen hem wel gewoon op zijn rug in bed, maar vaak vinden we hem dan sochtends op zijn buikje haha. Ik heb niet echt tips denk ik. Dit hoort gewoon bij deze fase en ontdekken ze weer wat meer. Als jouw kleine geen buikslaper is uiteindelijk wordt het wel een dingetje denk ik aangezien je zegt dat vaak gaat huilen als ie op zijn buik is gerold.
Hier hetzelfde probleem gehad. Weken lang snachts 80x wakker worden omdat meneer op zijn buik rolt en huilt. Een paar keer even gelaten en nu slaapt hij lekker verder op zijn buik... 🍀
Mijne rolt het hele bed door snachts. Leuk om te zien op de camera, dan wee ...
Jaa het is meer dat ie er iedere keer huilend wakker van word.. ik vind het prima dat ie rolt verder hoor haha! Laat hem lekker z’n gang gaan, maar dat terug leggen s’nachts.. 😮💨😂
Heel herkenbaar. Ik stop onze zoon ( slaapt ook in slaapzaak) nog goed in met een dekentje en lakentje ( alleen romper aan in slaapzak). Daardoor blijft hij beter liggen. Als hij toch op z’n buik rolt, gebeurd nu nog zelden, slaapt hij tegenwoordig daar ook gewoon op verder.
Hier was het een week of 3 huilen als hij op zijn buik rolde en opeens dacht hij: "zo dit is chill", en sindsdien slaapt hij altijd op zijn buik en ook stukken beter 😊
Update: na weinig slaapjes gisteren, omdat meneer net een wervelwind was, heeft hij ein-de-lijk door dat ie ook kan slapen op z’n buik haha! Dat word een buikslaper denk ik 😆