31 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochtertje ook ja. Baby’s hebben het ook gewoon nodig zolang ze zich ontwikkelen.
2 jaar geleden
Yes! Mijn zoontje ook, snachts altijd 2 keer. Zonet weer gegeven, ik volg mijn zoontje hij weet precies hoeveel hij nodig heeft, en hij drinkt zijn flessen in de nacht ook allebei helemaal leeg, dus alsjeblieft niet tijd rekken met speen want ze geven echt wel aan of ze honger hebben of niet. Laat het lekker los dan komt het goed, uiteindelijk slapen ze allemaal door!
2 jaar geleden
Wij zijn er nu 4 nachten vanaf. Hier hetzelfde. Overdag weinig drinken en snachts 1 grote fles en soms een kleintje. Ze hebben het vanaf 6 maanden niet meer nodig. Vaak wordt het een gewoonte die ze nodig hebben om verder te slapen. Het is een slaapassociatie geworden. Wij kozen er voor om het af te leren. Dit heeft ons 2 vreselijke nachten opgeleverd maar de 3e en 4e nacht was het goed en sliep hij door.
De 1e 2 nachten hebben we gecontroleerd huilen toegepast maar zonder te timen. Op en aflopen, troosten in bed, soms er even uit en na een uur viel hij vaak wel in slaap.
Je kan eens googlen op verschillende manieren om met de voeding te stoppen. Iig is het voor de ontwikkeling niet meer nodig om snachts te drinken.
Natuurlijk als ze een x ziek zijn ofzo, kan het anders zijn.
2 jaar geleden
Mijn dochtertje ook. Alles bij elkaar op geteld de dagen heeft ze nog geen 3 weken door geslapen. De laatste 2 weken kwam ze wel vaak vroeg. Tussen 12 en 2 wilde ze dan een flesje. Sliep dan wel door tot 7. Als ze eens door slaapt dan is het meestal tot 6uur.
Door de weeks breekt het me wel eens op. Onze wekker gaat om 5uur. Half 7 moet ze bij opvang zijn. Ivm met ons werk om 7uur.
2 jaar geleden
Mijn jongste komt ook nog steeds voor 1 a 2 nachtvoedingen. Het is helemaal niet zo gek. Sommige baby's hebben het vanaf 6 maanden niet meer nodig en sommige baby's hebben tot 1 jaar behoefte aan nachtvoedingen.
Laat je niet van de wijs brengen over wat er allemaal op internet staat en wat het consultatiebureau zegt. Zei gaan alleen uit van een gemiddelde baby en kijken vaak niet naar het individu.
Het is misschien vermoeiend maar ze zijn nog maar zo kort klein probeer van de nachtvoeding toch een soort knuffelmoment te maken voor je het weet zijn het peuters/kleuters die alles zelf willen doen en denken jou niet meer nodig te hebben.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt ook nog steeds 1 flesje snachts. Ik heb het losgelaten. Hij zal het wel nodig hebben. Na het flesje valt hij meteen weer verder in slaap, dus ik ga er voorlopig geen strijd van maken ☺️
2 jaar geleden
Sinds onze kleine de 7 maanden slaapregressie + sprong gehad heeft is het ook snachts rond 4 uur ook huilen omdat ie weer honger heeft. Gelukkig slaapt ie ook nog wel nachten door. Maar ik merk sinds die periodes van ontwikkelen dat het snachts vaker onrustiger is geworden. Gelukkig slaapt ie na de fles wel weer verder
2 jaar geleden
Hier ook, wel geteld 2 nachten vanaf de geboorte klokje rond geslapen, en 2 nachten tot 5:30 geen voeding maar toen was hij dus erna klaar wakker, meer niet. Heb mezelf voorgenomen hem tot 10maanden nachtvoeding te geven hierna ga ik ze coldturkey stoppen.
2 jaar geleden
Reactie op juni__2021
Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt ook nog steeds 1 flesje snachts. Ik heb ...
Precies.. Gewoon geven! Ze zullen het nu vast wel nodig hebben. Komt echt wel weer goed hoor
2 jaar geleden
Reactie op juni__2021
Mijn zoontje is 8 maanden en krijgt ook nog steeds 1 flesje snachts. Ik heb ...
Same
2 jaar geleden
Hier andersom bij 8 weken sliep ze 12uur zonder voeding. Nu (8maanden) en komt al 1,5 week elke nacht voor een voeding en erna toch nog veel onrust. Tandjes, verkouden, leren kruipen, ik denk dat ze niet zozeer de fles nodig heeft alswel het momentum met papa en mama maar troosten werkt niet dus dan toch dat flesje maar 💁♀️ de kinderen van mijn zus zijn 4 en 5 en melden zich ook nog steeds elke nacht.. je weet het gewoon nit
2 jaar geleden
Hier ook nog steeds nachtvoedingen. Was er een tijdje 1, maar de laatste tijd weer 2. Maar zat ook volle bak in sprong 6 denk ik. Het breekt me soms aardig op. Maar als ik zie wat hij ineens allemaal kan, hoe hard hij groeit en hoe groot hij al is, dan denk ik maar dat het helemaal niet zo gek is dat hij soms wat extra brandstof nodig heeft. Hij lijkt nu weer wat minder onrustig te worden 's nachts dus die ik verwacht dat we met een paar dagen wel weer terug zijn op 1 voeding. Ooit gaat die er ook wel vanaf. Maar zolang hij die volop drinkt zal hij hem wel nodig hebben.
2 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Onze keuze om af te bouwen, is ook gemaakt op basis van gevoel. Wij hadden allebei het idee dat hij dronk om getroost te worden en rustig verder te slapen. Verdunde melk hielp bijv ook om verder te slapen. Door even door te bikkelen, haalt hij nu troost uit zn konijntje en zn speen en hoeft hij de fles niet meer. Even onze hand op zn hoofdje, zn speentje en zn konijn en hij slaapt verder. De fles hoeft hij niet meer. Ons gevoel was juist. Als ik ergens het idee zou hebben gehad dat hij honger zou hebben, had ik nooit afgebouwd. Alles in mij riep echter dat hij dronk voor comfort en gewoonte. Denk dus dat iedereen haar moeder- zn vadergevoel moet volgen.
2 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Onze keuze om af te bouwen, is ...
Precies! Je merkt wel of het honger is of aandacht. Zolang onze zoon volle bak drinkt (geef nog bv) dan laat ik die voeding in stand. Maar als hij maar een beetje sabbelt en na een paar slokken klaar is (want nu langzaam met die 2e voeding weer gaan doen) dan probeer ik die af te bouwen en hem eerst op een andere manier weer slapend te krijgen
2 jaar geleden
Het is niet je vraag maar toch..
Onze dochter had een tijdje dat ze weer kwam voor een voeding en ook echt wou drinken.
Sommige kinderen houden langer nachtvoedingen maar wij waren er al een tijd vanaf.
Toen zijn wij overdag haar structureel (niet zoals de dag liep maar echt rekening ermee houden) eten gaan geven en meer dan voorheen..
Kwam ze meteen s nachts niet meer..
Ze heeft nu naast 4 flessen nog 4 eetmomenten.
's ochtends fruit, tussen de middag brood, 's middags yoghurt en 's avonds avondeten..
Ze zou een fles mogen minderen maar dat wil ze niet..
Ik vind het prima zo en zij ook..
Misschien helpt het jullie! 🙂