20 Reacties

één jaar geleden

Ik leg hem dan vaak nog even 15 minuten op bed, of eerder bijv rond 12:00..

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem, alleen merk ik dat hij na een kort dutje in de ochtend heel moeilijk nog een middagdutje doet en als hij die doet, gaat ie pas rond half 3 weer slapen. Dus ik snap je dilemma.

één jaar geleden

Reactie op Juni2021boy

Hier hetzelfde probleem, alleen merk ik dat hij na een kort dutje in de och ...
Haha precies! En anders is het van 12:00 tot 14:00 uur slapen, maar dan redt hij het niet tot 19:00 uur waardoor hij vroeg op bed ligt maar ook weer vroeg wakker is. Soort vicieuze cirkel 😅

één jaar geleden

Middagdutje inkorten met 30 min zou ik proberen. Ze hebben steeds minder slaap nodig.

één jaar geleden

Nee ik zou hem gewoon naar bed doen om 12:30! Maar hier gaat hij in 13:00 naar bed dus dat zou voor ons iets eerder zijn. Zou denk ik in jouw geval kijken of hij tot 12:30 redt en anders 12:15 naar bed. 12:00 zou ik niet doen maar in dat geval zou ik bedtijd ook vervroegen afhankelijk hoe moe hij is naar 18:30 ofzo. Merk je dat hij heel erg moe is dat hij het niet redt tot 12:30? Rond deze leeftijd speelt wel weer een slaapregressie! Hebben we hier ook beetje last van!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Haha precies! En anders is het van 12:00 tot 14:00 uur slapen, maar dan red ...
Hoelaat gaat hij dan naar bed avonds?

één jaar geleden

Wij hadden een tijdje precies het zelfde. Ik deed dan wel eens een powernappie maar dan sliep hij in de middag zo slecht. Beter als het kan toch rekken naar de middag denk ik

één jaar geleden

Hier hebben we ook gehad dat hij eerder wakker werd dan normaal. Normaal gesproken sliep hij van 19:00-08:30. Toen ineens rond 07:30-08:00 wakker. Mag niet klagen natuurlijk, maar merkte ook wel dat hij niet moe gng was rond 19:00. En las toevallig dat zijn wakker tijd rond 4,5 uur kan zijn rond 18 maanden. Dus dacht probeer hem 19:30 naar bed te brengen. Weet niet of het toevallig daarmee te maken heeft maar hij wordt weer rond 08:30 wakker sinds we zijn bedtijd een half uur hebben opgeschoven. In de middag slaapt hij van 13:00-15:00 Soms wordt ie 14:30 wakker, dan leg ik hem wel rond 19:00 in bed

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Hoelaat gaat hij dan naar bed avonds?
Als hij tot 14:00 uur slaapt ligt hij om 18:30 uur op bed! Maar dan is hij ‘s morgens ook rond 05:45 wakker. Niet heel raar natuurlijk.. dan heeft hij er ook meer dan 11 uur op zitten

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Nee ik zou hem gewoon naar bed doen om 12:30! Maar hier gaat hij in 13:00 n ...
Hij heeft dan rond half 11/11 uur heel even dat hij jengelig wordt. K zou dan kunnen proberen om juist dan even naar buiten te gaan voor afleiding.. half 12 boterham en dan half 1 naar bed

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Hij heeft dan rond half 11/11 uur heel even dat hij jengelig wordt. K zou d ...
Zo doen wij het ook! Even inderdaad wat afleiding/even op pad! Denk dat je ritme verder prima is. Maar dat de slaapregressie even parten speelt. Ontzettend herkenbaar (wij zijn er dénk ik net uit maar juich niet te vroeg)

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Om 9 uur doodop. Ik rij dan een rondje waardoor mijn dochter ongeveer 10/15 minuten slaapt. Daarna rond 13:00 in bed. As we speak ligt te te spoken in bed dus ik denk ook maar dat ik dat rondje rijden ga skippen. Dit lijkt mij de slaapregressie, vandaag 18 maanden. Ik merk wel dat ik weer op scherp sta 😵‍💫😐

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Zo doen wij het ook! Even inderdaad wat afleiding/even op pad! Denk dat je ...
Ik ga het proberen en dan zien we het wel! K hoop dat ik binnenkort ook weer kan juichen haha! Ook vrij veel van de ‘sprong’ gemerkt.. of naja; hij was een week of 2 niet te genieten en ook heeeeel veel wakker ‘s nachts. Dat is gelukkig al niet meer, dus we gaan vooruit! Bedankt voor je advies!

één jaar geleden

Reactie op Nvb86

Hier precies hetzelfde. Om 9 uur doodop. Ik rij dan een rondje waardoor mij ...
Hahah ik snap je helemaal. Ik heb het idee dat ik wallen tot mn knieën heb! Succes! Hopelijk wordt het snel beter 😊

één jaar geleden

als ze hier vroeg is doen we standaard klein slaapje van 15/20 in voor 10 uur zodat ze rond 1 half 2 toch weer kan slapen

één jaar geleden

Hier altijd erg wisselend wakker in de ochtend. Soms 05:30, soms 07:30 🤷 Wij laten sowieso geen extra dutje doen als hij vroeg wakker is. Dan wordt de middagdut hier echt ruk en hebben we vaak de rest van de dag nog meer problemen.. Soms vervroegen we zijn middagdut dan wel met een half uurtje als hij op dat moment aangeeft moet te zijn. Soms slaapt hij dan effectief een half uur langer, soms is hij ook gewoon een half uur vroeger wakker. Bedtijd in de avond blijft altijd hetzelfde. Dat werkt voor hem het best.

één jaar geleden

Hier wordt dan meestal 2x geslapen van 10 tot 11 en 15 tot 16.

één jaar geleden

Kan heel goed de slaapregressie zijn. Bij onze kleine is het heel wisselend. Afgelopen zaterdag werd ie rond 7:15 wakker en gisterochtend weer precies 1 uur vroeger.. Terwijl hij rond dezelfde tijd naar bed is gegaan haha! Maar goed, wij slapen de ene dag ook beter dan de andere dag en ook kindjes zijn geen geprogrammeerde robots haha! Over de slaapjes: Bij de opvang leggen ze hem sochtends niet meer op bed over het algemeen. Hij houdt het goed vol tot ik hem net na 12 uur weer kom halen en dan leg ik hem op bed en slaapt ie meestal max 1,5 uur. Dus rond half 3 uit bed. Rond 18:15/18:30 weer naar bed

één jaar geleden

Ohh t originele ritme klinkt perfect. Dit is natuurlijk tijdelijk.. is t niet n idee om m rond 12 op bed te doen, en dan ‘s avonds iets eerder? Bijv 18:15 a 18:30? Als je dat doet wil het niet per se zeggen dat ie dan in de ochtend nóg vroeger wakker wordt. Maar dat ie wel wat uren maakt.. En tegen de tijd dat ie t weer langer vol gaat houden en s ochtends weer ‘normaal’ wakker wordt, kun je t gewone ritme weer oppakken? En wat doe je als ie voor 6u wakker is? Ik heb de tip gelezen om het ‘nacht’ te houden tot 6u. En dan bijv bij hem blijven maar wel donker houden. Naja, dit zijn mijn gedachten! Hoop dat alle comments helpen!

één jaar geleden

Reactie op Sunny85

Ohh t originele ritme klinkt perfect. Dit is natuurlijk tijdelijk.. is t ni ...
Dit heb ik vandaag gedaan! Hij was gelukkig vanmorgen wat later wakker 06:10), dus ben om 12:00 uur naar boven gegaan en 12:10 lag hij in bed. Als hij nu bijvoorbeeld tot 14:30 zou slapen, gaan we vanavond om 18:30 naar boven. Ik dacht dat we de overgangsfase van 2 naar 1 dutjes gehad hadden haha. Elke x weer even zoeken. Hopelijk is het binnenkort weer ‘gewoon’ 06:30/07:00 uur wakker worden en kunnen we weer op de oude voet verder!