21 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het net zo , onze zoontje vraagt gewoon elke 4 uur nog om een fles . 4 x per dag dus 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Daantjuh90

Ik heb het net zo , onze zoontje vraagt gewoon elke 4 uur nog om een fles . ...
Lastig he... Vaak lijkt het bij veel mensen zo makkelijk af te gaan en ik blijf altijd maar hangen op die 4 flessen pfff. Vind het lastig. Word er ook vrij onzeker door. Ben bang dat ik onze kleine teveel eten geef (Ook al lijkt ie het wel nodig te hebben..)

2 jaar geleden

En de flessen/een fles langzamerhand kleiner maken ipv laten vallen?

2 jaar geleden

Wij bleven ook lang hangen op 4 flessen en dacht dat dit nog lang zo zou blijven. Ik bouwde 1 fles wat af maar dit voelde niet goed. Ik gaf dan maar weer volle flessen die hij volledig uitdronk. Uiteindelijk is zijn slaapritme helemaal veranderd en zo ook wat de eettijden. Sinds 1,5 week is zo de fles van 16u er vanzelf afgegaan. Zo ging het ook bij 5 naar 4 flessen. Ik vind het aangenamer zo dan dat ik bewust flessen afbouw. Gewoon zijn ritme volgen.

2 jaar geleden

Ik zou geven waar je kind behoefte aan heeft. Zorg dat hij 3 maaltijden per dag krijgt en zou flesvoeding op verzoek geven. Ik vind het cb enzo hier soms echt te spastisch in

2 jaar geleden

Ik vond het ook lastig en cb zei met 8 maanden dat ik al naar 3 flessen moest. Maar hij had toen echt nog 4 flessen nodig. Nu sinds 2 weken drinken hij zijn flessen minder goed leeg, dus eigenlijk beetje automatisch naar 3 flessen. Omdat hij anders heel weinig drinkt met 4 flessen en nu met 3 gaat het wel wat beter. We zitten nu tussen de 400-500 cc per dag. Schema: 0730 wakker 0800 fles 180+6 (gaat niet altijd leeg) 0930-1015 slapen 1030 fruit 200 gram 1200 2 boterhammen zonder korst met beleg 1300 flesje 180+6 (niet altijd leeg) 1330-1530 slapen 1545 tussendoortje (cracker,soepstengel,maispuf enz) 1715 avondeten 200 gram 1900 fles 210+7 (deze gaat bijna altijd leeg) 1930-0730 slapen Bij alle eetmomenten (behalve fles) krijgt hij water in 360 beker (drinkt paar slokjes water dan)

2 jaar geleden

Ik denk dat je hier beter je kindje in kan volgen dan een schema. Als jij het idee hebt dat hij dit nog nodig heeft waarom zou je het dan niet geven?

2 jaar geleden

Op een gegeven moment dronk onze dochter de flessen erg slecht. Toen fles van 11 uur om half 1 gegeven en dat ging prima, zonder dat ze ging jammeren om honger ofzo. En de fles van 3 uur is toen vervallen. Om kwart over 6 krijgt ze haar avondfles. Ze drinkt nu 3x 180+6. CB zei alleen bij 9 maanden dat ze nog wel een fles mocht minderen. Nou ja zat net op 3 flessen en volgens mij is dat ook nog wel nodig bij der. Dus daar ga ik nu nog niet iets voor doen

2 jaar geleden

Ik had dit gekregen van de cb. Volg dit al sinds dat hij 6,5 maanden was. Ook omdat hij veel spuugde, bleek dat hij te veel melk kreeg, nu spuugt hij bijna niet meer. Heb toen de middag fles steeds langzaam binnen een weer afgebouwd van 150cc naar 90cc. Je kunt eventueel als je 1 snee brood geeft daar 2 van maken. Je kunt de fles van 3 uur wat verminderen of ipv fles fruit of een andere tussendoortje geven met water erbij, eventueel met diksap. Die van mij drinkt maar 2-3 slokjes water, als k er diksap bij doe kan hij zo 150cc opdrinken in een keer.

2 jaar geleden

Ik denk idd ook dat je beter je kindje kan volgen. Hoeveel geef je nu per fles? Misschien een idee om in de ochtend wat pap door zijn melk te doen, misschien dat hij dan ook wat voller zit. Schema voor melk; 7:30 180+6 +3 eetlepels granen 11:30 210+7 18:30 180+6 En tussendoor kun je altijd nog wat brood of een koekje geven

2 jaar geleden

Ik heb toen de fles van 3u langzaam verkleind en het tussendoortje wat hij rond die tijd krijgt langzaam vergroot. Iedere week heb ik er 30ml afgehaald en toen er nog 60ml over was gewoon gestopt. Hij krijgt als tussendoortje afwisselend yoghurt, fruit, halve liga, halve boterham. Vaak na de yoghurt en fruit jog wel een soepstengel. Succes

2 jaar geleden

Bedankt tot nu toe voor de reacties! 😄

2 jaar geleden

Bij de boterham water of thee geven ipv de fles? En dan gewoon kijken hoe dat gaat.

2 jaar geleden

Hier gaf hij het zelf aan eigenlijk. Hij kreeg de 2e fles altijd rond 11.15 uur (en dan rond 12 uur brood), eerst gewoon 180+6 maar een maand geleden merkte ik dat hij nog maar max 100 ml ervan dronk elke keer. Toen overgegaan naar 90+3. Maar sinds een paar dagen duwt hij de fles gelijk al weg en wil echt niet. Dus nu lunchen we gewoon iets eerder en als hij wil krijgt hij wat meer en probeer wat meer water te geven. Dus krijgt nu nog 3x 180+6 (rond 7.15, 15.15 en 18.30)

2 jaar geleden

Hier ook nog 3 a 4 flesjes, want ook een hongerige baby. Heb hem ook nog nooit een fles oid zien weigeren en drinkt/eet alles op 😅 Hij krijgt alleen (op papfles van 210 na) nog kleine flesjes. Meer als het zo uitkomt en ter aanvulling van tussendoortje of als hij een groot dutje heeft gedaan en daarna dan iets krijgt. Ze zijn meestal allemaal 90 of 120cc.

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Hier ook nog 3 a 4 flesjes, want ook een hongerige baby. Heb hem ook nog no ...
Overigens maak ik me niet zorgen over het aantal flesjes omdat het kleine hoeveelheden zijn en mijn baby doet het goed haha 😊

2 jaar geleden

Ik kreeg van de diëtist in het ziekenhuis het advies om meer vetten toe te voegen aan de vaste voeding zoals boter op brood, olijfolie door het eten oid. Hier krijgen ze een verzadigd gevoel van. We hebben de fles bij het brood omgeruild in thee is de fles.

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Hier ook nog 3 a 4 flesjes, want ook een hongerige baby. Heb hem ook nog no ...
haha herkenbaar! Ik geef inderdaad ook wat kleinere flessen overdag en savonds wat meer voordat ie naar bed gaat. Anders ben ik bang dat ie echt teveel binnenkrijgt. Hij is helemaal niet dik ofzo hoor. Maar toch he haha

2 jaar geleden

Ik ben van 4 flessen om de 4 uur gegaan naar 3 flessen op een dag met 6 uur er tussen. Dus bijv. om 08.00 uur de eerste fles, om 14.00 uur een middagfles en dan voor het slapengaan weer een rond 20.00 uur. Dit lijkt tot nu toe goed te werken.

2 jaar geleden

Reactie op Mamyesss

Ik ben van 4 flessen om de 4 uur gegaan naar 3 flessen op een dag met 6 uur ...
Ohja dat is slim inderdaad! Bedankt voor de tip!