10 Reacties
2 jaar geleden
Intermittent fasting helpt mij. Ik ben nu pas (10 maanden na de bevalling) bezig met echt afvallen
2 jaar geleden
Koolhydraat arm/beperkt. In Januari mee begonnen. Ik at geen brood, pasta, rijst en aardappels meer. Wel wraps, crackers, creusli enzo. In 4 maanden 12 kilo afgevallen. Laatste maand gingen er ook nog een aantal lavacakejes doorheen en toen wel soms rijst of frietjes. Drinken echt alleen water en thee zonder suiker.
2 jaar geleden
Ik geloof niet meer in diëten en meer in een nieuwe leefstijl te vinden die bij je past en ‘weet wat je eet’. Ik zelf ga maandag weer starten met personal body plan. Dit vind ik fijn omdat ik zo kan zien wat ik per dag allemaal binnen krijg en of dit wel de juiste voedingsstoffen en verhoudingen zijn. Je mag alles eten maar ziet meteen wat het voor uitkomst heeft op je dag. Na een tijdje hoop ik dan zelf weer ritme en gezonde leefstijl gevonden te hebben wat bij mij past.
Koolhydraatarm, shakes etc. Ik heb het allemaal wel eens geprobeerd en ja het werkt, en vaak snel. Maar daarna? Als je weer terug normaal gaat eten gaat je lichaam vaak weer alles wat ie gemist heeft terug opslaan. Bij mij helaas ook het geval geweest en zo wist ik ook nog steeds niet wat ik na het afvallen eigenlijk nou wel of niet en hoeveel kon eten.
2 jaar geleden
Reactie op Hanie
Koolhydraat arm/beperkt. In Januari mee begonnen. Ik at geen brood, pasta, ...
Idd dit heb ik ook gedaan in 2 maanden tijd 10 kilo er af. Hoewel ik bv geef heb ik geen vermindering gehad in mijn productie. Ik was mij niet bewust van hoeveel calorie ik binnen kreeg. Nu ik dat in de gaten hou gaat het heel makkelijk. Terwijl ik ook al hele lange tijd met te veel kilos zat.
2 jaar geleden
Reactie op Tessa1989
Ik ga toevallig maandag beginnen met Ruggengraat, ongeveer zelfde als pbp! ...
Nog nooit van gehoord maar inderdaad klinkt als hetzelfde idee wat ik zo zag. 😄 voor mij nu ook 2e keer pbp, maar werd al snel zwanger tijdens het programma dus was ander programma volgen 😄 vond het wel ook een fijne manier van inzicht krijgen ook. 😊Nu dus het strengere programma gaan volgen om af te vallen 😆 Nou iig heel veel succes dan ook. 💪🏻👊🏻
2 jaar geleden
Intuïtief eten, want diëten werken op de lange termijn niet. Als je weer 'normaal' gaat eten/bewegen, kom je weer aan en veel mensen komen nog meer aan en zijn dan zwaarder dan ze waren toen ze begonnen met afvallen. Helaas veel ervaring met lijnen en ja op korte termijn (soms) succes en op lange termijn weer aankomen.
Ik doe nu intuitief eten, misschien iets om in te verdiepen! Eigenlijk is dat normaal eten, want als diëten niet zouden bestaan, zou iedereen intuitief eten. Dat is eten wat je lichaam aangeeft wat je nodig hebt, zonder schuldgevoel/binge eten en zonder restricties. Want die leiden juist vaak tot overeten.
2 jaar geleden
Zo min mogelijk suikers eten, koolhydraten halveren, veel groenten en eiwitten eten, veel water en thee drinken en weinig alcohol drinken. En daarnaast iedere dag sporten of in ieder geval veel bewegen zoals wandelen en fietsen. Ik ben nu 21 kilo kwijt sinds de bevalling (was 17 kilo aangekomen). In het begin vond ik niet snoepen lastig, inmiddels niet meer. En af en toe jezelf verwennen met iets dat je heel lekker vind, maar niet te vaak. Ik geloof ook niet in diëten, dit is nu gewoon mijn nieuwe eetpatroon. Succes!
2 jaar geleden
Een tip wat ik zelf nu ook doe en het gaat top! Plus je eet niet te weinig ( ook heel belangrijk want je hebt energie nodig voor je kleintje en voor jezelf) dowload de app Lifesum. daar kan je aangeven wat je doel is en bereken ze kwa leeftijd, gewicht, lengte hoeveel calorien je moet eten om gewicht te verliezen. Het is gratis 😊
2 jaar geleden
Ik vind persoonlijk alle koolhydraten mijden geen optie voor de langere termijn. Als je zeker weet dat je 90% van de tijd af kan met vlees en groente, dan is het te doen maar als variatie wil en je wil niet altijd vlees, dan wordt het al lastiger. Als je daarnaast ook nog je zuivel beperkt en niet steeds kaas wil, wordt het nog lastiger. IF werkt als je ook zorgt dat je in eetkader qua calorieën binnen de perken blijft. Uiteindelijk valt en staat alles met de hoeveelheid calorieën die je eet. Je kan bij wijze van afvallen door alleen m&m's te eten als je maar op een calorie-aantal gaat zitten wat genoeg is voor jou om af te vallen. In the end gaat het allemaal om balans. De 80/20 regels cq 80% van de tijd gezond eten en een actieve levensstijl. Je hoeft niet eens een fitgirl te zijn qua beweging. Gewoon goed je groente en fruit eten, gematigd met de suikers, voldoende eiwitten, koolhydraten en vetten en lekker veel wandelen elke dag.