9 Reacties

茅茅n jaar geleden

Ik herken dit niet bii mijn zoontje. Maar als je kindje zichzelf echt zeer doet lijkt me dat niet echt goed. Misschien is het ook een deel frustratie, omdat hij nog niet kan zeggen wat hem dwars zit? Ik zou dit wel even met het cb of huisarts bespreken in ieder geval.

茅茅n jaar geleden

Herken het wel. Hier ook zo mannetje. Maar dan vooral als hij zijn zin niet krijgt en dan is soms de grond de pineut maar als hij bij een kast zit dan geeft hij de kast een paar kopstoten. Ik negeer het vooral, negatieve aandacht is dan ook aandacht

茅茅n jaar geleden

Hier ook herkenbaar, laatste tijd wel veel minder. In het begin greep ik in maar op een gegeven moment negeerde ik het. Toen ging hij na een minuutje verder met zijn ding. Ik merk dat hij het juist bij mijn man het nog doet, want die geeft dan gelijk aandacht. En idd negatieve aandacht is ook aandacht.

茅茅n jaar geleden

zaterdag kreeg ons zoontje ook een driftbui. We hadden met bellenblaas gespeelt en zodra ik het weglegde werd ie boos! Eerst probeerde ik hem te sussen. En van 'Kom eens bij mama''. Werkte niet. Toen maar gewoon genegeerd en het was daarna weer snel over. Kwam ie naar me toe gerend en wilde die een knuffel. Misschien is kindje laten uitrazen zonder in te grijpen soms de beste manier. MITS je kindje zichzelf bezeerd! Want dat kan niet de bedoeling zijn denk ik zo

茅茅n jaar geleden

Toevallig vorige week besproken op het cb. Onze dochter doet dit namelijk ook. Het is frustratie, niet kunnen omgaan met hun emoties. Verpleegkundige gaf aan het gewoon te laten gebeuren en niet teveel aandacht aan geven. Ze kunnen dit namelijk in gaan zetten als machtsmiddel.

茅茅n jaar geleden

Hier ook een jongetje die het doet. Als hij iets moet doen wat hij niet wil zoals verschonen, dan wordt hij heel boos. Inderdaad soms ook zo zijn hoofd naar achter gooien tegen de grond. Ik schrik er van er probeer hem te troosten en zijn gevoelens te benoemen. Hier wat regulatie problemen. Ook knijpt hij andere kindjes in het gezicht als ze bij hem komen staan. Ik benoem wel dat het niet mag, en probeer de situatie te veranderen in een kusje geven. Dat werkt soms wel.

茅茅n jaar geleden

Hahaha alsof ik mijn zoontje zo lees 馃槀馃槀馃槀 echt die driftbui ook!! Nee schudden daarna zijn hoofd op de grond bonken huilen schreeuwen pff alles maar om hun zin te krijgen 馃ぃ

茅茅n jaar geleden

Reactie op Chann07

Herken het wel. Hier ook zo mannetje. Maar dan vooral als hij zijn zin niet ...
Hier ook om precies dezelfde reden, en ook dezelfde manier van reageren 馃憤馃徏

茅茅n jaar geleden

Ik was het al voor. Ik zeg dan nee maar sta er ook kort bij en houdt mijn hand tussen hoofdje en grond in. Verder geen reactie gegeven. Was gelukkig maar even hier.