27 Reacties
2 jaar geleden
Wat is de reden dat je deze niet wilt doen en de andere vaccinaties wel?
2 jaar geleden
Eerlijk: De BMR prik is best een bitch wel qua bijwerkingen voor je kindje... Maar geen spijt dat mijn kindje hem gekregen heeft. Hij is nu beschermd tegen ziektes waar hij anders superziek van kan worden. Geeft toch een goed gevoel ergens.
Waarom je twijfels?
2 jaar geleden
Reactie op Chann07
Is dat zo? Hier eigenlijk geen last gehad van deze spuiten terwijl hij van ...
Elk kindje reageert anders op een vaccinatie. Dus per kind kunnen de bijwerkingen anders zijn .
2 jaar geleden
Het consultatiebureau is er niet om dingen verbloemen. Ze geven advies. Jij bent degene is besluit wat je er mee kan doen. De artsen en verpleegkundige hebben geleerd wat er in de vaccinaties zitten en wat de bijwerkingen zijn. Als jvp op het consultatiebureau zie ik veel mensen die twijfelen over de BMR vaccinatie. Bespreek het en doe met het antwoord wat je wilt. Je wordt niet verplicht. De BMR met 14 maanden halen is ook niet verplicht. Je kan hem ook uitstellen. Dat doen veel antroposofische ouders. Maar bespreek dit met je cb.
2 jaar geleden
Ik twijfelde heel ff toen een andere moeder mij vertelde van ja die van 14 maanden moet je niet nemen zit troep in. Was toen heel ff onzeker, maar had snel weer zoiets van, als je iets doet moet je het ook goed doen. Hij heeft zijn andere vaccinaties niet voor niks gekregen. Toevallig heeft mijn zoontje helemaal geen last gehad van de bijwerkingen.
2 jaar geleden
Reactie op Chann07
Is dat zo? Hier eigenlijk geen last gehad van deze spuiten terwijl hij van ...
Verschilt natuurlijk per baby. Maar onze kleine heeft de 3 DKTP prikken gehad en nergens last van. Nu die de BMR prik heeft gehad is het dagen op en af diarree, minder eetlust enz. Kan ook door de doorkomende tandjes komen natuurlijk. Wamt dat zit ook te vervelen. Maar ik denk dat de prik er ook iets mee te maken heeft
2 jaar geleden
mijn twijfels ; heb zelf deze vaccinatie ook niet gehad vroeger.
Heb inderdaad slechte verhalen gehoord om mij heen dat kindjes heel slecht er op reageerde / langdurig ziek hierna etc.
Ik ben niet anti vaccinatie, alleen bij deze vind ik het een beetje eng. Morgen een gesprek op het consultatie bureau en ik hoop dat dat mij gerust zal stellen.
Natuurlijk is ziek worden veel erger dan bijwerkingen van de vaccine, maar wellicht dat ik het indd een tijdje kan uitstellen bij twijfel 🙂
2 jaar geleden
Reactie op Maartjex93
Elk kindje reageert anders op een vaccinatie. Dus per kind kunnen de bijwer ...
Dit!
2 jaar geleden
Ons zoontje had juist van elke prik wat last en BMR niks aan de hand. Verschilt echt.
Slecht erop reageren tsja, ze kunnen ziek worden ervan en dat kan een paar dagen inderdaad aanhouden. Maar 'langdurig ziek' klinkt mij overdreven in de oren.. ken je deze kinderen en ouders ook persoonlijk? Zou voor jezelf wel de afweging maken hoe zwaar je dergelijke verhalen wilt laten meewegen.
Zou je goed laten informeren.
2 jaar geleden
Twijfel je alleen vanwege de bijwerkingen? Onze kleine heeft geen last van bijwerkingen gehad, echt helemaal niks. En als het wel zo was, dan had ik het voor lief genomen. Deze ziektes wens je niemand toe.
2 jaar geleden
Ik heb deze vaccinatie ook nog niet laten zetten omdat ik met mijn kind een ander tempo aanhoud en minder vaccinaties laat geven. Uiteindelijk ga ik wel de BMR laten zetten maar ik zorg van tevoren dat zijn immuunsysteem in goede conditie is en ontstoor de vaccinatie dmv homeopathie.
Tot nu toe gaat d
2 jaar geleden
Mijn zoontje werd van elke vaccinatie ziek, behalve die van de 14 maanden 🙃
2 jaar geleden
Ook hier 0 bijwerkingen van de 14 maanden prik. Ik zou niet weten waarom het CB iets zou willen verbloemen. Het is geen commerciële instelling die je iets wil aansmeren. De mensen die er werken zijn medici. Maar als dat je meer vertrouwen geeft, misschien eens langs je huisarts?
2 jaar geleden
Wij hebben de bmr ook nog niet gegeven. Het is een gevoel bij mij waardoor ik liever wacht. CB idd geen commerciële instantie. Ze vertellen het reguliere verhaal, niets meer, niets minder. Er zijn ook alternatieve visies op vaccinaties. Die zitten wel in mn achterhoofd. Ik wil daar ook geen discussie over aangaan hier op het forum. Dat is toch een begin zonder einde. Wij zijn met alle vaccinaties later begonnen en ontstoren ook via homeopathie. Ik denk dat we bmr pas na de 2e verjaardag doen.
2 jaar geleden
Een cb geeft gewoon advies, ze verbloemen niks. Wat je met advies doet moet je zelf weten. Bij ons krijgt ze bmr pas met ruim 15 maanden omdat ze ziek was.
O ja. ‘Ontstoren’ door homeopathie is niet bewezen en in mijn ogen geldklopperij.
Bijwerkingen verschillen per persoon, en zeker bij kinderen zijn ‘bijwerkingen’ soms ook gewoon te herleiden naar doorkomende tandjes ofzo. Onze dochter heeft bij de vorige vaccinaties nooit ergens last van gehad.