12 Reacties

2 jaar geleden

Pureren ook geprobeerd?

2 jaar geleden

Reactie op baby0621

Pureren ook geprobeerd?
Nee nog niet, maar potjes van 15 maanden worden vrolijk gegeten en daar zitten soms best grove stukken in

2 jaar geleden

Wij zitten met hetzelfde probleem... wil ook niet overschakelen naar vers eten. Weigert

2 jaar geleden

Hier ook vaker een potje dan bij de oudste Meer vanwege het gemak en geduld van mevr

2 jaar geleden

Pff ik lees graag mee we hebben hier precies hetzelfde probleem

2 jaar geleden

Reactie op GaJ

Nee nog niet, maar potjes van 15 maanden worden vrolijk gegeten en daar zit ...
Ik zou idd ook pureren proberen. En als dat goed gaat, geleidelijk steeds grover pureren. Dan went je kindje alvast aan de smaak van jullie eten en eet je kindje met de pot mee. Over een paar weekjes is dan hopelijk pureren niet meer nodig. Nou moet ik wel zeggen; op zich zijn potjes babyvoeding ook niet erg. Is ook gezond en lekker makkelijk. Maar je wilt natuurlijk dat je kindje ook 'gewoon' voedsel mee gaat eten. Succes!

2 jaar geleden

Hier iets soortgelijks. Ze eet wel met de pot mee, maar dan moet er het liefst wel eerst een staafmixer doorheen zijn geweest. Wij laten haar nu zelf eten (lees: klooien) totdat wij klaar zijn met eten. Als ze dan bijna niks heeft gegeten, pureren we het alsnog en lepelen dat naar binnen. Overigens is ons opgevallen dat hoe minder wij met haar bezig zijn tijdens het eten, hoe beter ze eet. Dus wij gaan gewoon eten en kletsen met elkaar. Dan gaat het redelijk. Maar zodra we met haar gaan communiceren, vindt ze het veel te gezellig en gaat ze alleen nog maar met haar eten spelen.

2 jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Hier iets soortgelijks. Ze eet wel met de pot mee, maar dan moet er het lie ...
Herkenbaar! Als mijn man naar huis komt en hij belt mij dan ben ik aan het praten met hem en lepel ik het eten zo naar binnen bij onze kleine 😝 Zodra ik leuk ga zitten doen dan gaat het minder soepel haha

2 jaar geleden

Ik zou haar gewoon mee laten van jullie bord, dit kan ook terwijl ze bij jullie op schoot zit. Dan ga je zelf gewoon eten en laat je haar van je bord pikken. Niet teveel aandacht aan besteden en zelf lekker eten en kletsen. Waarschijnlijk valt dan het kwartje vanzelf dat zij dat eten ook kan eten. Geven jullie haar hetzelfde soort bord? Dit kan ook al veel helpen.

2 jaar geleden

Oh ja hier ook! Ik ga het niet eens meer proberen .. dat potje is ook eten, ben er zelf ook mee opgegroeid! Vind het zonde van mijn eten als hij alles op de grond gooit, en een potje tot de laatste hap zo naar binnen gooit 😅 Ooit gaat hij gewoon eten, ik zie het wel haha

2 jaar geleden

Mijn kind houdt ook het meeste van potjes en dan vooral pasta. Het is soms best frusterend die voorkeuren van hem haha. We zien wel. Soms gewoon geen zin in het gedoe dus vaak dan wel gewoon potje. Anders ligt alles weer op de grond

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Oh ja hier ook! Ik ga het niet eens meer proberen .. dat potje is ook eten, ...
Haha precies dat. Gewoon uitspugen en de grond vol eten in plaats van de buikjes🤣