9 Reacties

2 jaar geleden

Heb dit ook een periode gehad. Vanaf dat hij kon kruipen kon hij ineens wel lekker spelen.. hopelijk is het een fase? Of laten spelen vlakbij jou..

2 jaar geleden

Hier kan hij prima alleen spelen, totdat ik in de keuken sta. Dan hetzelfde continu huilen aan m’n been etc, ik zet hem dan in z’n eetstoel bij mij neer dat hij kan meekijken en vaak geef ik hem een pollepel ofzo dat hij zich daarmee vermaakt🤣

2 jaar geleden

Wij hebben een open keuken met woonkamer dus ze kan me continu zien of bij mij spelen🤷‍♀️

2 jaar geleden

Hier ook ja. Ze komt me altijd halen, op me klimmen aan me hangen bedenk het maar. Maar dus niet even zelf iets doen. De laatste tijd ook echt met haar handjes omhoog steeds dat ik haar op moet tillen en anders is het mopperen of huilen. Ook al ben ik gewoon in de buurt. Ze hoeft echt geen uren alleen te spelen maar af en toe even 10 minuten zou fijn zijn🤭

2 jaar geleden

Zelfde hier! Als ik geluk heb speelt ze 5 minuten zelf🤔

2 jaar geleden

Herkenbaar! Ons zoontje speelde geen minuut zelf, hing de hele dag aan mn benen en kon zichzelf niet vermaken. Zo ineens was dat over en nu speelt hij weer zelf... Het is een fase!

2 jaar geleden

Dat ligt er een beetje aan. Onze kleine is vrij snel uitgekeken op dingen. Maar soms kan hij zich echt wel goed vermaken alleen. Ik denk ook echt dat met fases komt. Nu zit ie in sprong 9 en merk dat ie sneller bij mij wilt zijn. En sneller uit is gekeken op speelgoed. Hij is wel al een paar daagjes wat ziek. Dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Veel willen knuffelen enz. Wel heel lief hoor haha maar soms heb ik mijn handen vrij om te kunnen koken etc hahah! Maar nu is ie wat ziekjes dus geef ik hem veel knuffels enz. Dat spelen komt vanzelf wel weer

2 jaar geleden

Reactie op manden

Wij hebben een open keuken met woonkamer dus ze kan me continu zien of bij ...
Haha dat is wel lastig dan ja. Soms als ik sta te koken en ik sta niet in het zicht dan kan ie zich vaak prima zelf vermaken. Maar als je altijd heel even weer in beeld bent van je kindje komen ze altijd weer gelijk naar je toe haha das zo herkenbaar

2 jaar geleden

Herkenbaar. Ik betrek haar dan zoveel mogelijk bij wat ik doe. Samen was opvouwen bijvoorbeeld. Duurt 3x zo lang als wanneer ik het alleen doe, maar zo kunnen we 'spelen' en huishouden tegelijk. Als ik in de keuken bezig ben, vindt ze het leuk om het kastje met tupperwarebakjes etc. leeg te halen. Bakjes met de juiste deksels matchen is tegenwoordig een leuk spelletje. En met stofzuigen helpt ze ook graag. Ik geef haar gewoon een Swiffer waarvan de steel op zijn kortst is gemaakt. Het huilen aan mijn been ken ik ook hoor. Maar is meestal snel over als ik er weinig aandacht aan geef en gewoon doorga met wat ik moet doen. Maar ik stuur haar ook nooit weg om aan de andere kant van de kamer te gaan spelen. Ze is deel van het gezin, ze hoort erbij en dat moet ze ook zo voelen.