14 Reacties

2 jaar geleden

Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je eerder over gaat op 1 slaapje? Waarschijnlijk is ze niet moe genoeg meer bij of het eerste slaapje of wel het 2de slaapje. Hier ging die om half 10 ook niet meer slapen met 1jaar en sindsdien slaapt die alleen in de middag tussen 12 en half 1. En slaapt dan 2.5 tot 3 uur achter elkaar.

2 jaar geleden

Waarom ga je niet over naar 1 slaapje? Mijn dochter slaapt ook nog maar 1x, en als ze echt moe is, rond 10u een half uurtje.

2 jaar geleden

Hier wil hij meestal ook 1 van de slaapjes niet meer. Nu hou ik hem de ochtend op kost soms wel wat moeite maar als hij heel moe is geef ik hem om 11.15 brood en dan 11.45 naar bed. En hij slaapt nu 's middags echt beter 2,5 uur terwijl het normaal een uurtje was.

2 jaar geleden

Ik zou de opties gewoon uitproberen. En aanvoelen wat goed is voor jouw kind. Ik heb een jongetje wat erg gevoelig is voor prikkels, waardoor hij het echt nodig heeft om in de ochtend ook een rustpauze te hebben, puur om te ontprikkelen. Anders gaat hij maar door en komt hij snel in de oververmoeidheid terecht en gaat daardoor dan juist minder slapen. Andere kinderen hebben juist weer teveel energie waardoor 1 slaapje handiger is. Geen kind is hetzelfde, het blijft toch uitproberen wat werkt denk ik.

2 jaar geleden

Hier soms 1 slaapje, soms 2. Hangt er vanaf hoe moe hij in de ochtend al is.

2 jaar geleden

Ik zou er zelf niet heen gaan. Maar als dit al 1.5 maand speelt is het wellicht tijd voor 1 slaapje! Je kan je opties gewoon uitproberen overigens, verlies je niks mee,😊

2 jaar geleden

Wij hadden hetzelfde en we zijn overgestapt naar 1 dutje. Nu gaat het middag dutje heel goed, ze slaapt meestal 2,5 uur. Als ze een slechte nacht heeft gehad bijvoorbeeld door ziekte of tanden dan doet ze wel een korte ochtenddutje.

2 jaar geleden

Hier was het al een hele tijd maar 1, niet gek lang, slaapje en dan in de avond draaama en soms tot 23u wanneer, maar in de afgelopen week al 4x in de middag slaap geweigerd en rond 1930u in slaap gevallen.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hier was het al een hele tijd maar 1, niet gek lang, slaapje en dan in de a ...
Hier ook een slaapweigeraar. Zo zijn we iets langer dan een maand geleden over gegaan op 1 dutje. Rustig in bed spelen zoals TS omschrijft is ondenkbaar hier 🤣. Hier redt hij het nog niet tot einde dag dus hij valt regelmatig einde van de middag in slaap (15:00/16:00). Eerder naar bed (thuis) lukt vaak niet of altijd met heel veel protest, hij slaapt wel in de kinderwagen of autostoel als hij heel moe is. Laten jullie je kleintje dan de hele dag op? En hoe lang slaapt jullie kindje dan ongeveer in een etmaal?

2 jaar geleden

Hier ook. Ik liet haar dan lekker in bed even spelen. Als ik er naartoe ga dan is t huilen en krijsen tot ik ze eruit haal ☺️ Laatste tijd houd ik ze ‘s ochtends later op. Ze sliep eerst van 09:00-11:00 en van 13:30-15:00 Nu laat ik haar van 11:00-13:00 slapen.

2 jaar geleden

Reactie op estelerr_

Hier ook een slaapweigeraar. Zo zijn we iets langer dan een maand geleden o ...
Hier word ook enkel en alleen in de kinderwagen, auto of draagzak (zn favo) geslapen, maar de afgelopen week dus al 4 x niet... Uiteindelijk slaapt ie dan wel vaak rond 19.30 en dan de volgende dag tot 09.00/09.30uur. (Doorslapenn zit er overigens niet in hoor! Zie m nog geregeld 4 tot 8 x per nacht 🙄)

2 jaar geleden

Sinds gister wilt ze hier haar enige dutje die ze deed ook niet meer doen. Vandaag al 2 keer weggelegd en ze gaat gewoon niet slapen. Ik lees mee. Want ik ben kapot. Want ze is namelijk wel echt moe en dus ook echt chagerijnig en niks is goed..

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hier word ook enkel en alleen in de kinderwagen, auto of draagzak (zn favo) ...
Goh, dan zijn het lange dagen lijkt me… Veel ondernemen werkt hier meestal, en na een ochtend baby zwemmen viel hij zo in slaap (die houden we er vanaf nu in 😛). Zojuist toch maar een warme fles melk gegeven in de schommelstoel en hij was zo vertrokken.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hier was het al een hele tijd maar 1, niet gek lang, slaapje en dan in de a ...
Hier sliep ze s’middags wel eerst nog. Maar nu ook niet meer. Maar idd s’avonds was het echt tot 23:00 wakker zijn en huilen.