12 Reacties
2 jaar geleden
Mijn dochter is vandaag precies 13 maanden en ben nu 11 weken zwanger van de 2e.
Ik weet zeker dat ik allebei evenveel van ze zal houden! Het zijn immers allebei kids die ik heb gebaard/heb gedragen wat sowieso al een speciale band creëert.
Ik weet dat het begin even pittig zal zijn met 2 jonge kinderen maar weet ook dat ze veel aan elkaar zullen hebben.
Mijn tip is, niet teveel over na denken. Ervaren op het moment zelf. Het komt allemaal goed ❤️
2 jaar geleden
Ik kan mij deels in je verhaal herkennen. Ik was de eerste 16 weken alleen maar aan het spugen. Zie er zo onwijs tegen op om dat weer mee te maken…. Vooral omdat er nu een kindje bij is.
Daarnaast vraag ik me af of ik de eerste maanden het weer als zo intens ervaar, want ik vond het echt pittig die slapeloze nachten.
Andere kant; ik heb van de week spiraal verwijderd en nu hoop ik zo snel mogelijk zwanger te raken 🙈
2 jaar geleden
Ik herken dit wel! Ik wilde altijd een groter gezin, maar heb het 1e jaar erg pittig gevonden (en mijn man ook). Er is wel een wens voor een 2e, maar nog niet op dit moment. Voordat we een kindje kregen, wilden we altijd graag kindjes in leeftijd dicht bij elkaar. Nu zou ik het ook niet erg vinden als er best een tijdje tussen zit.. En het lijkt me idd heel pittig als ik nu zwanger zou zijn of er al snel een 2e zou bijkomen, ik heb m'n handen al vol aan 1 kind😉 dus ik denk echt niet dat dit gekke gedachten zijn hoor, die je hebt! Ik heb ook trouwens wel iemand die veel piekert en paniekerig kan zijn, dus ik denk dat we daarin op elkaar lijken. En vaak de leeuwen en beren op de weg zien.
2 jaar geleden
die angst had ik ook.. was bij m’n zoontje ook erg misselijk de eerste 3 maanden. Nu toch in verwachting en ben er zo blij mee! Ik weet dat het pittig zal worden, maar hoe leuk dat ze maar 2 jaar van elkaar zullen schelen.
2 jaar geleden
Ik kan mij deels in je verhaal herkennen. Ik was de eerste 16 weken alleen ...
Bizar he, dat een zwangerschap het zo moeilijk kan maken! Ik dus ook van 6 t/m 16 weken heel veel moeten spugen, zelfs uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen.. Ik weet dat niet elke zwangerschap hetzelfde is, maar toch is het eng nu er al een kleine meid is!
Heel veel succes, ik hoop dat het snel raak is! 🍀
2 jaar geleden
Reactie op misscmae
Mijn dochter is vandaag precies 13 maanden en ben nu 11 weken zwanger van d ...
oihoi! Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat ik heel veel aan jouw tip heb! Ik ben dus altijd alles aan het overdenken, wil alles van tevoren weten enz. Terwijl ik stiekem van binnen weet dat ik echt dolgraag een 2e kindje zou willen! Het lijkt mij zo leuk om ze samen te zien opgroeien, en altijd elkaar hebben!
2 jaar geleden
Reactie op Frumpsie
Ik herken dit wel! Ik wilde altijd een groter gezin, maar heb het 1e jaar e ...
Wat balen dat het eerste jaar zo pittig was voor jullie! Dan is de stap inderdaad veel moeilijk te maken.. Wij willen ook graag de leeftijden wat dichter op elkaar, zodat ze echt veel aan elkaar hebben (hoop ik).
2 jaar geleden
Ik denk dat het normaal is dat dit nu door je hoofd gaat spoken. Ineens wordt het veel concreter en daar had je misschien nog niet zo rekening mee gehouden. Ik zou zeggen: praat erover met je man.
Bedenk dat een tweede zwangerschap totaal anders kan zijn dan de eerste. Heeft geen zin om daar nu al op vooruit te lopen. En je hoeft het niet alleen te doen. Als de rest van de wereld het kan, dan kan jij het ook.
2 jaar geleden
Reactie op SuusZ88
Ik denk dat het normaal is dat dit nu door je hoofd gaat spoken. Ineens wor ...
Bedankt voor je reactie! Het er over praten met mensen doet mij inderdaad goed. Gedachtes uitspreken luchtte best op, en hierdoor kijk ik er ook meer ontspannen naar! Ik zie inderdaad wel hoe het gaat ipv er teveel over na te denken.
Thanks!