9 Reacties

2 jaar geleden

Je zou kunnen overwegen om een kinder EHBO cursus te volgen. Wellicht geeft dat wat meer zekerheid en zelfvertrouwen.

2 jaar geleden

Inlezen over natuurlijk kokhalsreflex en zelf een ehbo cursus doen

2 jaar geleden

Ik herken het vindt het doodeng. Laatst stukjes brood zonder korst geprobeerd samen met mijn man. Het leek eerst goed te gaan, maar ze verslikte zich 1 keer en ik schrok zo erg dat ik een paniekaanval kreeg en begon te huilen. Ik zit ook te denken aan een kinder Ehbo cursus, maar vraag me af of dat mijn angst gast wegnemen. Volg nu mijn moeders advies op. Die zegt dat als het voor de moeder nog niet goed voelt moet je gewoon nog even wachten. Tot die tijd laat ik mijn schoonmoeder af en toe brood geven. Die durft het wel

2 jaar geleden

EHBO cursus zodat je weet wat je moet doen en niet in paniek raakt als je kindje zich verslikt. En blijven oefenen. Je kindje oefent met eten en jij oefent met je kindje vertrouwen. Vaak kunnen ze meer dan wij denken. En natuurlijk geen hele druiven of cherrytomaatjes etc. geven, maar die had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht.

2 jaar geleden

Owja en misschien een handig voorproefje EHBO: zolang iemand hoest (baby/kind/volwassenen) hoef je niets te doen. Dan is iemand zelf bezig om het stukje uit de keel te werken. Bovendien komt er bij hoesten lucht naar binnen en lucht naar buiten, dus dat is goed. Pas als iemand niet meer (kan) hoest(en) moet je helpen om het stukje uit de keel te krijgen (bijvoorbeeld d.m.v. rugstoten, Heimlich of met je pink het stukje uit de keel halen.

2 jaar geleden

Ik vind het ook heel eng, maar probeer me er overheen te zetten. Ik geef echt kleine stukjes brood, zonder korst. In het begin begon hij nog wel te kokhalzen, maar nu vrijwel nooit meer, het gaat dus wel steeds beter. Ik durf hem nu ook beter een stuk van iets in de hand te geven (Rapley), maar spannend blijft het. Ik denk dat het vertrouwen gewoon moet groeien en je kindje leert het ook steeds wat beter. Ik heb wel gekeken wat ik moet doen, mocht het echt mis gaan en heb ooit wel een cursus EHBO gevolgd, waar dit ook in naar voren kwam (bij kinderen), maar dat is al lang terug.

2 jaar geleden

Ik heb dat ook. Dus heb me aangemeld voor een EHBO cursus voor kinderen zodat ik altijd weet wat ik moet doen. Geeft mij een stuk meer zelfvertrouwen

2 jaar geleden

Heb daar inderdaad op het begin ook last van gehad. Op den duur gaf ik zelfs geen brood meer... Gelukkig hadden ze het wel voortgezet op het KDV en sindsdien gaat het supergoed! Bijna geen kokhalsneigingen meer en vaak eet ie al 2 boterhammen. Ze moeten heel erg aan de structuur wennen van het brood. Dat kan even duren en gaat wat tijd overheen. Uiteindelijk leren ze het en gaat die kokhalsreflex vanzelf over

2 jaar geleden

kokhalsreflex heb je inderdaad. ik zou het iemand laten geven die het wel durft te geven met een ehbo op zak.. als je kindje er wat meer aan gewend is, dan kun jij het doen. maar ik zou zeker iedereen aanraden om een ehbo te doen. is gewoon zo belangrijk. stel je voor.. je wilt er niet aan denken.. maar mocht het fout gaan, weet jij in ieder geval wat te doen