31 Reacties
2 jaar geleden
Half uur voor het slapen krijgt hij beneden nog beetje opgewarmd halfvolle melk 150ml.
‘s Morgens krijgt hij ook al 150ml.
Consultatie bureau zei vorige week dat ik met de avond fles langzaam mag gaan stoppen en dat het meer een associatie wordt. Hij hoeft niet persee voor het slapen gaan een flesje melk. Een glaasje water is ook prima. Tussendoor in de middag mag hij die melk ook hebben, als ie maar op die 300ml zit.
‘s Morgens gaf ik ook altijd meteen eerst melk als hij uit bed kwam omdat hij anders alles bij elkaar krijsde.
Een keer tuitbeker met water geprobeerd was gewoon ook prima. Dus gaf ik dat dan wat later als we al beneden waren.
Nu de afgelopen dagen heb ik hem sommige dagen geen melk gegeven voor het slapen, alleen water. Slaapt prima zoals altijd.
2 jaar geleden
Hier ook nog een avond fles. Hij eet goed om 17:45 en ook yoghurt. Dan om 18:45 nog een flesje van 120 soya melk. Het is meer het ritueel dan de behoefte denk ik. Ik bouw nu per week 30 cc af.
2 jaar geleden
Onze zoon krijgt ook nog een warme fles melk in de schommelstoel direct voor het slapen gaan. Heerlijk vind ik die momenten 🥰. Ben huiverig als hij het flesje niet meer wilt, want boekjes lezen heeft hij al een poosje geen interesse in/geduld voor dus dat is nu niet meer een vast onderdeel van het slaap ritueel.
Hij eet overigens erg goed overdag, en krijgt nog 2-3x melk (overdag uit een beker, ochtend en avond fles). Hij is altijd heel enthousiast zodra hij de fles ziet dus zie voor nu geen reden om daar mee te stoppen.
2 jaar geleden
Hier geen flessen meer. Alleen in de ochtend in rietjes beker melk.
Onze avond ziet er uit uitkleden slaapzak aan liedje babyfoon opzetten, knuffelen kusjes en slokje water en erin tot de volgende ochtend 7:30.
2 jaar geleden
Hier nog zowel een ochtend- als avondfles. Het is de enige manier waarop we er voldoende melk in krijgen. Hebben geprobeerd 's ochtends over te gaan naar een beker, maar drinkt dan maar 2 slokken. Proberen het over een tijdje wel weer opnieuw. Tot dan genieten we van de flesmomenten ☺️