39 Reacties
2 jaar geleden
Wij zijn ook geen echte kokers, we hebben een restaurant waar ik vaak bestel en eten anders buiten of iets simpels😅
Mijn dochter lust alleen 1 soort potje, van alle potjes die olvarit heeft … dus ik heb van die soort veel potjes.. maar ik kan niet elke dag hetzelfde geven, dus moest ik wel eten maken.
Ik had een Russell hobss stoomkoker gekocht. Ik doe een hele broccoli in, hele bloemkool, veel rijst / pasta. Andere groenten. Zelfs kip. Ik stop alles in de vriezer. Dan ontdooi ik elke dag een andere gerechtje voor haar. Patat ook weleens in de vriezer gehad. Of snel met de airfryer. En alsnog bestel ik paar keer per week vanuit onze restaurant wat verse eten🤣 zonder zout.
Ik probeer wel van alles wat en gezond, ze eet het goed. Het liefst met haar handjes.
2 jaar geleden
Reactie op Anique90
Kan het vlees tegelijk met de groente garen? Of moet dit eerst gebraden wor ...
Als het vlees ontdooit is kun je het er gewoon bij doen. Net als de groenten in stukjes van ongeveer een centimeter. Echt handig vinden wij 😊
2 jaar geleden
Nee hoor je hoeft je helemaal niet slecht te voelen! Wij geven ook bijna altijd potjes! En als ik een keer vers maak gooit hij de helft op de grond of tuft het uit.. heb niet eens zin meer om er moeite voor te doen🤭 en als we zelf eten geven we hem soms iets kleins in zijn hand maar vaak eet hij dit niet.. heb ook een tijd gehad dat ik me er rot over voelde, maar hoor dat potjes gewoon heel goed zijn en ze juist alle vitamines eruit halen!
2 jaar geleden
Nee joh geen slechte moeder.
Ik doe “meal preppen”, op maandag kook ik allerlei groentes en vlees en aardappels en rijst en pasta etc en dat verdeel ik over bakjes en mieter ik in de vriezer! Avond van te voren halen we er een bakje uit en warmen deze op in de magnetron. Of ik haal inspiratie uit de app Happje.
Die potjes zijn super makkelijk, maar sorry zo smerig 🤭
2 jaar geleden
Onze dochter krijgt ook elke dag potjes Olvarit! Ze krijgt zo nu en dan wel hapjes van ons eten alleen daar zit altijd veel zout enz in. Ik heb ook geen tijd of puf om alles appart te maken 😂🙈 Fruit krijgt ze wel altijd vers 🥰 Iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt toch! Er zijn ergere dingen op de wereld hoor 😜😘💋❤️
2 jaar geleden
Wij eten vaak Hollandse pot. Maar als ik bijvoorbeeld kip tandoori eet, dan kook ik de rijst, doe ik apart op een bord, kip erbij, groenten en een kleeeeein beetje (lees druppeltjes) saus erbij.
Eet ze eigenlijk gewoon met ons mee 🙃.
2 jaar geleden
Reactie op Sssssss
Nee joh geen slechte moeder.
Ik doe “meal preppen”, op maandag kook ik all ...
Haha, ik moet zeggen dat ik een enkeling wel prima vind smaken 🤭
Ik heb ooit een do het in 2 uur prepboek gekocht, misschien dat ik die ook maar eens tevoorschijn moet halen! We hebben deze week een lekkere goed gevulde Spaanse groentesoep gegeten, hij vond het heerlijk! Dot ligt nu ook in de vriezer.
2 jaar geleden
Reactie op FHWH
Ik zou zeggen ga eens praten meteen dietiste. Die heeft vaak wel goede idee ...
Voordat onze zoon er was hebben we wel eens maaltijdboxen geprobeerd. Maar na een maand of 3 toch weer steeds opgezegd, omdat de smaken allemaal zo op elkaar lijken. In ieder geval van HelloFresh. De boxen bij Albert Heijn of de Jumbo gebruik ik nog wel eens.
2 jaar geleden
Wij eten ook lang niet altijd iets wat de kleine kan mee eten..
Ik haal dan een potje groente hap van 6mnd en doe er zelf vlees of vis bij.
Maar eerlijk is eerlijk; ook mijn zoon van net 1 eet gemiddeld 4 dagen uit een olvarit potje. Helemaal niks mis mee toch??
Die potjes zijn beter voor ze dan een bak kant en klare bami 🤪
2 jaar geleden
Je moet maar zo denken.. alles zit erin aan voedingsstoffen. Dergelijke baby voedingsproducten worden aan strenge eisen onderworpen.
Je kunt ook nog afwisselen met bon bebe die hebben iets meer variatie nog. Runder stoofpotje enzo.
En ik zag bij de action zo’n stoomkoker voor €19,95. 3 laags. Daar kun je dus van alles in klaarmaken en voorbereiden voor de week. Misschien is t makkelijker om eens 3 gerechtjes klaar te maken en de rest van de dagen aan te vullen met potjes.
2 jaar geleden
Allereerst; je bent absoluut geen slechte moeder!😘
Ik vind koken dus echt onwijs leuk, maar sinds ons kindje er is (voornamelijk sinds ik toen hij 3 maanden was ook weer ben gaan werken) heb ik er gewoon geen puf voor...😅
Wat ik nu vaak doe is; op vrije dagen kook ik een grotere portie. Bijv. Pastasaus. Dan maak ik eerst de saus, schep er wat uit voor de kleine en doe dan pas de kruiden en het zout etc erbij. Door de grotere portie kan ik invriezen voor de dagen dat ik geen zin heb en doordat ik het zout en de kruiden later toevoeg hoef ik niet apart te koken voor meneertje.
Ook doe ik dit bijv met tomatensoep. Ik maak deze van verse groente (ui, tomaat, wortel etc). Pureren, dan eea eruit scheppen voor de kleine, daarna bouillon blokjes en evt balletjes of iets erbij voor ons. Voor de kleine pureer ik er dan brood doorheen, zodat het een dikkere massa word en het een volwaardige maaltijd word (ik vind brood dippen in soep nog zn geklieder🙈) ook hier; grote portie en in de vriezer.
Verder op dagen dat ik het gewoon ff snel klaar wil hebben;
Van die minikrieltjes zonder kruiden op de bakplaat van de oven, daarnaast een vleesje of visje, ook gewoon in de oven en een pannetje met groente (kan ook voorgesneden of diepvries groente zijn, dan is t alleen zakje losknippen, in de pan gooien en aanzette. Bij de oven kan je ook gewoon weglopen. Dus dan ben ik 5 min bezig en dan is t wachten tot alles gaar is. Voor onszelf doe ik dan later kruiden en zout erbij.
Sorry voor het lange antwoord, hopelijk heb je er wat aan☺
2 jaar geleden
Ik heb er ook de puf niet voor. Veel Olvarit hier dus. Of super saai eten. Vanavond; vissticks, aardappelen (ha d ik nog ingevroren) en blikgroente. Dat laatste, blikgroente, is ideaal. De groenten zijn enorm doorgekookt en dus zacht genoeg voor je kind om te eten. Even oppiepen in de magnetron en combi met een ander blikje/ potje; linzen, kikkerwten of bonen en dan nog een hard gekookt ei of zo (je kan meerdere eieren hard koken voor de week). Easy!
2 jaar geleden
Ik zou je echt niet schuldig voelen. Ik haat koken. Maar stom genoeg sta ik wel 2 keer in de avond te koken. Ik maak altijd nog iets gezonder voor ons kindje die vroeger eet. En als hij naar bed is sta ik weer te koken voor ons zelf. Mijn man is wat kieskeuriger en heeft alles graag extreem gekruid. Ik haal inspiratie van Instagram moeders. Zelf ben ik helemaal niet creatief in de keuken. Maar ik geniet er wel van als ik ons kindje nieuwe smaken en texturen laat ontdekken.
Ik zou mss 1 dag in de week of zelfs in de 2 weken je bezig houden met grote porties te maken en dat in te vriezen. Ik zelf kook en kijk wat ik over heb en dat vries ik dan in. Soms is er niets over en soms wel 2 porties om in te vriezen.
Hier doe ik ook niet altijd een heel gerecht voor mijn kindje. Last minute wat verschillende groenten snijden en wat aardappel of pasta en iets van vlees/vis of vleesvervanger erbij. Is soms maar 20 min werk.
Ik ben trouwens ook grootgebracht met enkel maar Olvarit potjes eten als baby 🙈 Toen mijn mama dat zei dat ze eigenlijk nooit vers kookte voor me toen ik klein was vond ik dit erg 😅😂
Maar zoals iemand zei alle voedingswaardes zitten erin. Dus voel je absoluut niet schuldig. Veel succes 😘
2 jaar geleden
Heb trouwens een proefpakket aangevraagd voor gezonde baby gerechten via Spruit.
Benieuwd of het wat is.
Zijn ingevroren gerechten. Lijkt me wel makkelijk!
2 jaar geleden
Reactie op Sjpukkie
Hoe doe je het vlees of de vis erbij dan? Apart bakken en dan klein snijden ...
Wat ik vaak doe ik een stukje kip ofzo bakken. Als het gaar is even in kleine stukjes snijden en dan roer ik het door de groenten/koolhydraten heen. Ik sneed het ook wel eens klein voordat ik het ging bakken maar dan wordt het keihard en droog. Op deze manier blijft het malser en makkelijker te eten. Vis ofzo doe ik in de oven of stoom ik door een klein vergiet in/boven de pan te hangen waar ik op dat moment de groenten of aardappels/pasta etc in kook. Naderhand meng ik dat ook door de maaltijd heen. Een paar maanden geleden waren het mini stukjes, nu wordt het steeds groter en grover.