24 Reacties
2 jaar geleden
Onze zoon is van 26 juni en eigenlijk al sinds hij 4 maanden is geen 2300 fles meer. Hij werd dan altijd super moeilijk wakker en dronk de fles nooit leeg en sliep dr nacht dan altijd veel slechter. We zijn er cold turkey mee gestopt en doen die fles op verzoek. Soms komt hij rond 0200 en dan drinkt hij 90 cc maar vaak slaapt hij door
2 jaar geleden
Onze dame van 11.06 drinkt elke avond om 22.00 een fles van 150 leeg.
Slaapt dan tot 7.30.
We hebben wel een geprobeerd niks te geven of af te bouwen maar dan komt ze alsnog later op de avond of is boos dat het op is 🤭
2 jaar geleden
Je zou gewoon kunnen proberen beetje bij beetje af te bouwen kijken wat er gebeurt?
Ik geef BV en heb ook de avondvoeding afgebouwd. Ging wel abrupt door hem een speentje te geven en iets langer te wachten en opeens sliep ie weer. Dit was de afgelopen 2 avonden. Nu de 3e avond afwachten. Maar hij kan zonder!
Anders is m'n plan hem korter te laten drinken.
Overigens eet je dochter vaste voeding? Dat is voor ons wel de reden om af te bouwen hij eet genoeg dus het is geen honger maar meer gewenning (denken we)
2 jaar geleden
We hebben ook geprobeerd gaar niet wakker te maken. Maar ze meld zichzelf. Gisterenavond was dat zelfs om 22 uur al. Ze sliep daarna al wel weer om 23.30. Maar mijn man had pech want om 3.45 was ze alweer wakker en wilde ze drinken. Ze drinkt ook makkelijk 230 weg..
Ik vraag me soms af waar ze het laat...
Ze heeft vaak om 23.00 uur ook een luier vol waar ze t snachts ook nooit mee zou redden...
2 jaar geleden
Hier een tweeling van 22 Juni die ook de avond fles nog lang wouden rond 23 uur maar we hebben ze gewoon laten liggen na een maand ja hoor niet meer gehoord om die tijd
2 jaar geleden
Reactie op Chantie22
Ja... ook nog... 😁😵
Fruithapje 10.00
Broodje 12.30
Koekje 15.00
Groenten ...
Dan zou ik het afbouwen gewoon proberen! Kan zijn dat ze het nodig heeft maar als ze goed vast eet kan je de fles langzaamaan kleiner maken.
2 jaar geleden
Hier heel wisselend. Ze heeft nu rond 8 uur nog een fles gehad en dan slaapt ze door tot de nacht (tussen 02:00-03:30 dan weer een fles).
Maar vaak tussen 22:00-23:00 een fles en dan slaapt ze (de laatste weken) door tot 07:30-08:30. Maar dat kan morgen ook weer ineens anders zijn
2 jaar geleden
Ons meisje is van 15 juni. Zij krijgt op verzoek nog een fles om 2230 180 ml en drinkt ze op en slaapt meteen weer in. Ze gaat om 19 uur naar bed en na de fles van 2230 slaapt ze tot 7 uur of ze slaapt van 19 uur tot 7 uur.
Als jouw kindje vervolgens om 5 uur er weer is ben ik vooral benieuwd naar haar eet en slaap ritme de rest van de dag?
2 jaar geleden
Hoeveel krijgt ze haar laatste fles voordat ze naar bed gaat?
Misschien proberen dat te ophogen en kijken of ze dan alsnog wakker wordt?
Ik gaf ook een nachtfles, maar op advies van mijn moeder cold turkey mee gestopt. Wel gaf ik hem toen zijn laatste fles 210+7 ipv 180+6. Nu weer bijna een maandje terug naar 180+6 maar wel meer fruit en groente overdag en hij slaapt alsnog door.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Ons meisje is van 15 juni. Zij krijgt op verzoek nog een fles om 2230 180 m ...
Wakker 4.50 fles 230 ml
Slaap 5.30 - 7.00
Fles 9.00 230 ml
Slaap 9.30 - 10.15
Fruithap 10.00
Lunch 12.00 broodje /thee
Fles 13.00 180 ml
Slaap 13.15 - 14.00
Tussendoor 15.00 koekje/sap
(Soms) slaap 15.30 - 16.00
Groenten hap 16.30
Fles 17.00 230 ml
Slaap 18.00 -23.00
Fles 23.00 230 ml
2 jaar geleden
Wij hebben nooit een 23u fles gehad. Maar hebben natuurlijk wel een nachtfles gehad. Bij 8 weken is dit niet meer verplicht. Vanaf dat moment hebben we besloten dat we haar zelf laten komen als ze wil. In 5 maanden is dat getal niet boven de 10x uitgekomen totaal.
Wij merken wel als ze ziek is en we om te weinig voeding te voorkomen een avondfles geven om 23u ze om 3u nog eens komt.
Ik zou zeggen: gewoon weglaten. Misschien komt ze een paar keer 's nachts en kun je 90ml aanbieden en misschien heeft ze het ook niet nodig...
2 jaar geleden
Reactie op Chantie22
Wakker 4.50 fles 230 ml
Slaap 5.30 - 7.00
Fles 9.00 230 ml
Slaap 9.30 - 10. ...
Wss wilt ze nog een fles omdat ze vroeg krijgt en ook vroeg (voor mij doen dan) naar bed gaat. Misschien dat je kunt proberen om de bedtijd een uurtje op te schuiven, dus om uiterlijk bijv. 18:30 een fles te geven en om 19:00 naar bed. Ze krijgt ook best veel qua flesvoeding vind ik. Als ze maar wel gewoon gezond op gewicht is natuurlijk. Maar ik begreep van de cb dat mijn zoontje nu minder flesvoeding moest krijgen en meer vaste voeding.
Ik heb bijv. geleidelijk de hoeveelheid verminderd+papmaaltijd weggelaten en ben meer fruit&groente gaan geven. Ook met brood ben ik nu langzaam aan het opbouwen.
2 jaar geleden
Als je kindje overdag genoeg te eten krijgt zou die fles niet meer nodig hoeven zijn. Soms wordt onze kleine s'nachts ook wakker. En we hebben 2x een flesje gegeven maar ik bedacht mij toen dat hij dat helemaal niet nodig heeft. Hij krijgt echt voldoende overdag. Het zou kunnen zijn dat je kindje dit nu aangeleerd heeft die fles van 23 uur. Maar je zou kunnen proberen, stel je kleine begint te huilen, gewoon op te pakken en troosten. Ik denk dat het begin lastig kan zijn. Maar naar mate je dit vol blijft houden denk ik dat je kindje uiteindelijk gaat begrijpen dat hij/zij die fles niet meer nodig heeft. En wie weet slaapt ie op den duur wel verder