14 Reacties
2 jaar geleden
Ik herken het! Vaak beginnen we de maaltijd zonder filmpje. Op een gegeven moment wil ze niet meer. Als ik dan filmpje aanzet op m'n telefoon kan ik er alles in stoppen en gaat t op! Denk door de afleiding...
Als ze ouder is gaan we t maar weer afleren😅
Wanneer er meerdere mensen aan tafel zitten (stiefdochters met vriendinnen bijvoorbeeld) eet ze ook beter. Er is dan val alles te zien en te horen en daardoor is ze ook afgeleid en ligt de focus niet op het eten.
2 jaar geleden
Ik doe het bewust niet. Mijn zus is 4 jaar verder en de kids laten dit gedrag nog steeds zien! Als mijn dochter niet eet, dan eet ze niet.
Ik schep de voorwaarden waaronder er gegeten wordt, zij bepaald of en hoeveel ze eet.
Als ze echt honger hebben, gaan ze vanzelf eten hoor.
Daarbij wel de kanttekening dat onze dame voor het slapen gaan altijd nog een fles krijgt..
2 jaar geleden
Reactie op FHWH
Ik doe het bewust niet. Mijn zus is 4 jaar verder en de kids laten dit gedr ...
Hier ook! Bewust nog zelfs de tv uit zetten als ik zie dat hij afgeleid wordt daardoor, als mijn man bijvoorbeeld tv kijkt. Hij gaat dan even op zijn telefoon verder tot de kleintje klaar is met eten.
2 jaar geleden
Ik denk dat je het beste cold turkey hiermee kan stoppen want dit is echt een hele moeilijke gewoonte om weer af te leren.
Je zou kunnen proberen om bijvoorbeeld een boekje voor te lezen ter vervanging en dit dan uiteindelijk af te bouwen.
Je kindje "dwingen" om te eten heeft uiteindelijk een averechts effect, het is een goede leidraad om in je hoofd te houden dat jij bepaald wanneer en wat hij eet en hij zelf bepaald hoeveel.
Mocht je echt zorgen hebben om zijn gewicht dan is onder een jaar het advies om dit op te lossen met kunstvoeding of moedermelk en niet met vast voedsel.
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op Rebelion
Wat doe je zelf op dat moment? Eet je ook, of kijk je ook tv?
Zien eten do ...
Vaak eet ik dan ook, maar praat ik met mijn vriend, haha. Ik ga het nog maar eens proberen!
2 jaar geleden
Wij doen de tv uit en geen telefoon aan tafel!
Ben 1 keer uit frustratie gezwicht maar nu niet meer hahaha. Als ie niet wil dan niet! Zou het niet forceren, komt vanzelf wel weer!
2 jaar geleden
Soms wil ze inderdaad niet eten in de avond. Nou dan maar een grotere avondfles. Eten hoor je met aandacht te doen, zodat het volsignaal goed doorkomt. Door hem af te leiden laat je hem misschien wel veel meer eten dan dat hij eigenlijk op kan.
Daarbij vind ik tv onder het eten ongepast, maar dat is een opvoedkeuze die je maakt. (Geen oordeel). Zelf kijk ik ook geen tv tijdens het eten.
2 jaar geleden
Wij zijn nooit met filmpjes begonnen tijdens eten en herken het probleem niet. Ben zelf de tv tijdens het eten. Ik doe gekke dingen, leer hem ja en nee of van voor naar achter van links naar rechts. Enige moment dat wij een filmpje opzetten is met nagels knippen. Volgens mij moet je hier cold turkey mee op houden. Misschien dat er dan eerst minder gegeten wordt maar ze laten zich heus niet verhongeren. De behoefte om te eten is natuurlijke aanleg. Misschien dat je dan snachts wel weer eens een voeding ofzo moet geven maar het is het 1 of het ander. Als je er niet doorheen gaat, wordt het denk ik alleen maar erger als je de verhalen over 2 jarigen en eten hoort.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde! Wij geven ons zoontje nu speelgoed in zijn hand, bijvoorbeeld een Duplo auto oid. Dan hij heeft ook afleiding en eet hij wel
2 jaar geleden
Wij hebben weleens de tv aan (onbewust) tijdens het eten, af en toe kijkt hij dan vol interesse. Dit doet hij enkel als ik hem voer. Hij eet eigenlijk zo goed als altijd zelf (handjes of kinderbestek), dan is hij erg gefocust op het eten en kan ik de tv aan hebben zonder dat hij ernaar kijkt. Wellicht dat dit ook helpt bij jullie? Het is wel altijd een zooitje na het eten dus houd daar wel rekening mee 😅