Hoi mama’s, onze baby maakt bijna altijd als hij in slaap valt (met name voor de nacht) kreunende geluiden bij het uitademen. Klinkt een beetje als zingen/kreunen/brabbelen (de hele uitademing lang) door elkaar en duurt vaak een paar minuten. Voor ons een teken dat hij in slaap aan het vallen is 😂. Ik heb het idee dat hij dan prikkels van de dag aan het verwerken is ofzo, maar zijn er meer kindjes die dit doen?
Hier doet die geen geluidjes maken maar heel hard met zijn hoofd schudden, gelezen dat ze dan prikkels verwerken en zichzelf zo in slaap maakt. Misschien is dit dat ook wel.
Ja 👋 doet hij ook heel vaak. Maar best lang soms echt 1-3 minuten. Soms moet ik er heel hard om lachen, het klinkt soms alsof hij een beetje aan het klagen is over wat hij allemaal wel niet heeft moeten doorstaan 😅 mama en papa die hem elke keer weer omdraaien tijdens het verschonen terwijl hij lekker wilt tijgeren en staan, of mama en papa die hem weer uit de gordijnen hebben getrokken etc etc
Haha! Ja het is soms echt hilarisch, helemaal als hij ondertussen met z’n tong en speen aan het spelen is. Dan klinkt het als een soort jodelen en kan ik m’n lach niet meer inhouden 😂
Hier ook! Dan zeggen we ‘oh hij gaat denk ik zelf slapen want hij kreunt’. Hier klinkt het een beetje alsof hij moet huilen maar niet mag huilen van zichzelf en zich probeert te vermannen.