11 Reacties
2 jaar geleden
Krijgt je kleine genoeg eiwitten binnen? Misschien handig om idd te kijken met een huisarts of het echt een kma is zodat je ook kunt leren hoe je ervoor kunt zorgen dat hij alsnog eiwitten binnenkrijgt. Eiwitten hebben namelijk een positieve invloed op slaap.
Ik wil echt dat je eruit komt zodat je ook wat slaap kunt pakken. Het kan ook een slaapregressie zijn bedenk ik me net.. Of dat zijn matras teveel warmte wegneemt (als je dat ene matras van ikea hebt van €120).
2 jaar geleden
Reactie op Denisedj
Hier een kindje met kma, als dat het is had je het wel eerder op gemerkt li ...
Hij slaapt al vanaf zijn geboorte heel slecht. Maar krijg dan de overbodige tips van de oma’s van dat het na een paar maanden wel weer beter doen. Maar zij leiden natuurlijk niet hieronder. En ben die tips ook een beetje zat. Alleen ik leid hier onder. En dan nog veel dingen van mij verwachten.
2 jaar geleden
Onze dochter heeft een koemelkallergie en slaapt ook slecht ondanks dat ze nu de juiste voeding krijgt. Bij een koemelkallergie is er vaak meer aan de hand dan alleen slecht slapen. Onze dochter overstrekte zich veel, dronk halve flessen en had veel last van krampen en onrust. Merk je deze dingen ook bij je zoontje? Anders wellicht even contact opnemen met consultatiebureau of huisarts.
Het is zwaar als je kindje weinig slaapt, wij hebben dat namelijk ook. Dus helaas geen andere tips maar wel herkenning. Sterkte en ik hoop dat hij gauw beter gaat slapen!
2 jaar geleden
Krijgt je kleine genoeg eiwitten binnen? Misschien handig om idd te kijken ...
Ehh ik heb die matras van Ikea.. Is die te koud dan? Hoe kom je daarbij?
2 jaar geleden
Ehh ik heb die matras van Ikea.. Is die te koud dan? Hoe kom je daarbij?
Het laat teveel lucht door in de winter waardoor je kindje het sneller koud krijgt. Ik heb ‘m ook voor mn dochter en ze had hetzelfde. Ik las dat het een veelvoorkomend probleem is en kindjes hierdoor een lastigere nacht hebben. Ik heb er nu een wollen deken over gedaan en het helpt! In de zomer haal ik ‘m weer weg zodat ze het niet te warm heeft. Kijk even wat werkt voor jou!
2 jaar geleden
Reactie op Wondertje68
Hij slaapt al vanaf zijn geboorte heel slecht. Maar krijg dan de overbodige ...
Ja snap ik het is ook pittig, wij zien ook ieder uur op de knop snachts dus begrijp je gevoel zeker! Wat je evt zou kunnen proberen bij twijfel koemelkallergie kijken wat hij doet als je pepti geeft, dan zitten er nog wel eiwitten in alleen zijn ze verknipt dat ze lichaam het minder herkend. Toen wij daar aan begonnen kregen we echt een heel ander kind, later sloeg het weer om en zijn we een stap verder gegaan met de voeding waar geen eiwit in zit. Lang verhaal kort je kan het proberen en kijken hoe hij reageerd binnen enkele dagen vaak al verschil als dit het is😊 wat zegt het cb trouwens? Heb je het daar allemaal al voorgelegd?
2 jaar geleden
Ons moppie van 7 maanden slaapt sinds geboorte heel slecht. Overdag is ze super alert dat er haar echt in bed moeten leggen om te slapen en d nachts moeten wij er gemiddeld 6-10x uit. Zo'n slechte slaper was en ben ik nog steeds dus ze lijkt op haar mama 😉
Overigens geen KMA hier
2 jaar geleden
Het laat teveel lucht door in de winter waardoor je kindje het sneller koud ...
Oh dat is ook de moeite waard om te proberen. Mijn zoontje slaapt wel soms op zijn buik, is zo'n deken eronder dan niet gevaarlijk? Leg je die dan onder zijn hoeslaken of onder de matras?
Hoe warm is het op jullie kamertje eigenlijk en wat trekken jullie je kindje dan aan? Ik doe iedere dag inmiddels wat anders omdat ik twijfel of hij het te warm of koud heeft 😅
2 jaar geleden
Oh dat is ook de moeite waard om te proberen. Mijn zoontje slaapt wel soms ...
Mijn dochter slaapt ook soms op haar buik. Ze kan al omrollen dus ik ben niet bang eigenlijk. Ik heb de deken onder het hoeslaken en heb er nog een molton over. Dus dekentje over het matras, molton erop en dan het hoeslaken.
Mijn verwarming gaat automatisch aan wanneer de kamer koud is (wonen in een studio) en het is dan ongeveer 20°C. Ik trek mn dochtertje een rompertje aan met korte mouwen of een boxpakje aan. Ik dek haar ook nog met een dekentje.
Ik hoop echt dat het beter wordt. Probeer het anders eerst overdag.