63 Reacties

2 jaar geleden

Ben wel benieuwd waarom je dat niet begrijpt? Stel dat je zoontje geen koorts heeft maar wel hoest of snottert, dus gewoon naar opvang etc kan, maar Corona blijkt te hebben… dan kan hij dus andere mensen besmetten? Of houd je hem thuis als hij wat snottert?

2 jaar geleden

Ben wel benieuwd waarom je dat niet begrijpt? Stel dat je zoontje geen koor ...
Mijn zoontje gaat sowieso niet naar de opvang, en als hij ziek is zou ik hem thuis houden. En tegenwoordig als je kind al een beetje snottert moeten ze thuis blijven.

2 jaar geleden

Reactie op melisam

En hoe gaat t nu met je kinderen?
Jongste heeft geen koorts meer maar wel slijmpjes. Doet het eigenlijk relatief goed. Oudste die is er helemaal door. 😉

2 jaar geleden

Ik heb het wél gedaan om deze reden: Ik zie de overheid er nog wel voor aan dat kleintjes straks ook een qr code nodig hebben, dus vaccinatie of hersteld. En mijn dochter heeft dus nu in haar dossier staan dat zij officieel corona heeft gehad, zelftest is natuurlijk geen bewijs. Mocht de overheid dus zo gek worden… Dan heeft zij een herstel bewijs, want vaccinatie komt er niet in.

2 jaar geleden

Er kwam veel snot uit, beetje snot gepakt met het watje, en het werd een dikke positieve streep

2 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Ik heb het wél gedaan om deze reden: Ik zie de overheid er nog wel voor aa ...
Oh dat vind ik wel een goed idee. Ga ik onthouden voor de volgende uitbraak (hopen dat die nooit komt). Zo'n herstelbewijs is inderdaad nooit verkeerd.

2 jaar geleden

Ik haal met z’n neuszuigertje zijn neusje leeg. Wacht met het stokje tot een een beetje spuug eruit komt (tandjes komen erdoor dus dat duurt nie zo lang😂) en daarna haal ik het staafje door z’n zuigertje😅

2 jaar geleden

Hier zondag bij de GGD laten testen en ja corona. Kon ook niet anders want ik was zelf zaterdag positief getest. Ik heb haar laten testen om een datum te hebben wanneer ze uit quarantaine mag, want klachtenvrij wordt ze denk ik niet (ze loopt al een maand aan een stuk door te snotteren). En ze gaat naar het kinderdagverblijf dus dan is het wel handig te weten.

2 jaar geleden

Reactie op Marita1511

Dar begrijp ik dus ook niet! Als de kleine man koorts heeft blijft hij thui ...
Precies! Wat heeft het voor zin om baby's te testen. Mensen weten niet meer wat normaal is geloof ik 😑

2 jaar geleden

Die kleine van mij vond zo’n staafje niks bijzonders aan. Geen traantje gelaten. De zoudspoeling voor zijn neusje is wel drama 🤪. Ik vind het allemaal niet zo spannend hoor die Corona testen voor baby’s

2 jaar geleden

Reactie op miess97

Mijn zoontje gaat sowieso niet naar de opvang, en als hij ziek is zou ik he ...
Ja ok, dan zou ik het ook niet doen inderdaad. Ik ben niet tegen het testen van kinderen op Corona, maar ik vind het wel echt vreselijk hoe men het na 2 jaar tijd nog steeds niet voor elkaar heeft gekregen een kind (en volwassen) vriendelijke variant te verzinnen voor testen. Echt niet te doen dit 😫

2 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Ik heb het wél gedaan om deze reden: Ik zie de overheid er nog wel voor aa ...
Vaccinatie komt er hier ook nooit in maar zal ook nooit meedoen aan die medische discriminatie! Ik zal het systeem niet in stand houden en dan nog is het maar 6 maanden geldig dus nee geen getest om wat voor reden dan ook (en alle snot komt vh kdv dus nee daar maak ik me ook niet druk om) Hoop echt dat we komende lente van al het gezeur af zijn 🌷

2 jaar geleden

ik begrijp persoonlijk echt niet waarom je je baby zou testen. baby’s die naar de opvang gaan hebben zovaak een snotneusje etc. gaan jullie je baby dan steeds blijven testen? ik ben laatst de deur uit geweest niet wetende dat ik corona had. heb me per toeval laten testen omdat iemand die ik ken het had en ja hoor positief.. denk dat iedereen het maar gewoon moet krijgen, zijn we er binnenkort heel snel vanaf. maar iedereen zn eigen ding natuurlijk☺️ bedoel het verder ook niet vervelend naar mama’s die het wél doen..

2 jaar geleden

ik begrijp persoonlijk echt niet waarom je je baby zou testen. baby’s die n ...
Uit de reacties van 'ik begrijp het echt niet' blijkt wel dat dit vaak komt van ouders die geen ervaring hebben met het KDV. Of die de luxe hebben om te zeggen dan blijf ik lekker thuis. Je hoeft je kind niet te testen bij een snotneus. Of een hoestje. Er zijn richtlijnen voor. Veel hoesten bijvoorbeeld en dan in combinatie met verkoudheid kan aanleiding zijn voor het KDV om te vragen of je je kind wilt ophalen. De regel is dan 24 uur klachtenvrij of negatieve test. Wij kunnen niet om de haverklap ons zoontje thuis opvangen met het werken tussendoor, ondanks dat we beiden een kantoorbaan hebben. Een baby thuis én werken gaat niet. Ik voel me dan altijd schuldig naar m'n werk of naar m'n kind. Dus wij laten hem testen zodat hij naar de opvang kan, waar hij lekker met andere kindjes kan spelen. En ik vind 'iedereen moet het lekker krijgen' niet iets wat je voor anderen mag beslissen. Als mijn zoontje de leidsters aan steekt en alle ouders hebben er dan last van want er is geen personeel. Dat vind ik persoonlijk asociaal. Ik mag dan een kantoorbaan hebben waarbij we met hangen en wurgen wat kunnen. Maar niet iedereen kan thuiswerken , of heeft een begripvolle werkgever (hoor verhalen van ouders die vakantiedagen moeten inleveren etc). Dus ik laat mijn kind testen en ik zou het zo weer doen. Sterker nog, inmiddels heb ik hem 3 keer getest. Voor de duidelijkheid, ik zelf ben het veelvoudige getest. Dus het is niet alsof ik alleen het 'mijn kind aan doe'. Neemt niet weg dat ik blij ben als dit gedoe hopelijk binnenkort voorbij is.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Uit de reacties van 'ik begrijp het echt niet' blijkt wel dat dit vaak komt ...
Helemaal met jou eens 👌

2 jaar geleden

Ik heb de binnenkant van de wang en 1x heel licht in de neus gestoken en gelijk knalpositief. Zo sneu, mijn meisje is na 3 weken eindelijk weer een beetje zichzelf!

2 jaar geleden

HEEEL TRIEST ARME Baby's

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Zo'n stokje langs een snottebel halen is anders als écht testem 🤷🏻‍♀️
Wat heeft het dan voor zin je kind te testen als het eigenlijk niet écht testen is ?

2 jaar geleden

Laat iedereen toch lekker zelf kiezen of zij hun kindje testen. En als mensen hier advies over willen prima, maar dan nog ieder zijn keuze ookal denk jij anders. Iedereen heeft het beste voor met zijn kleintje, en neemt vast en zeker een wel over wogen keuze. Jammer dat je tegenwoordig “ge momshamed” wordt omdat je je kindje test. Je wordt zo langzamerhand overal op aangekeken… 🙄

2 jaar geleden

Wat heeft het dan voor zin je kind te testen als het eigenlijk niet écht te ...
Niet.. sowieso niet met een baby