14 Reacties

2 jaar geleden

Sorry ik bedoel 19.45 z’n laatste flesje 😅😅 gooodmorning haha

2 jaar geleden

Ik maak pap van haar eerste flesje, hier drinkt ze die ook niet. Als ik er een pap van maak en met een lepel geeft eet ze wel 150cc melk

2 jaar geleden

Zelfde probleem!Hier gisteravond liet ze 120 staan van de210+7 en vanochtend 100 van de 180+6?!

2 jaar geleden

Hier ook, mijn dochter is bijna niet meer van de flessen, ze drinkt soms met mij thee mee en alleeen in de avond drinkt ze een volle flles leeg en in de nacht

2 jaar geleden

In principe mag je een pap met rijstebloem aangelengd ook als vocht mee rekenen. Misschien een idee om pap te geven? Niet alles, maar als hij niet wilt. Mijn dochter doet dit al vanaf dat ze geboren is tijdens sprongetjes. Echt ontzettend eng in het begin toen ze nog geen vaste voeding mocht. Maar vanaf 3 maanden gelijk met rijstebloem gegeven. Fruit zit ook veeel vocht! Te vaak dit gehad. Maar dit helpt en ze is nog nooit uitgedroogd geweest. Meerdere keren bij Huisartsenpraktijk gezeten toen ze niet wilde drinken.

2 jaar geleden

Ja hier ook een paar weken, hij kreeg 4 flessen van 210 en liet elke keer ongeveer 100 ml staan. Ik maak nu flessen van 180 en die drinkt hij weer leeg.
Hoeveel vocht moet een baby binnenkrijgen weet iemand dat? Ik maak me af en toe echt zorgen omdat ons zoontje amper drinkt. Ik probeer zijn kv te verwerken in smooties en papjes en geef hem thee zodat hij nog iets van vocht binnen krijgt maar ik moet echt moeite doen voor 500ml per dag. Vooral als hij doorslaapt in de nacht haalt hij de voeding sochtends niet in waardoor hij dan 200ml minder binnenkrijgt dan andere dagen

2 jaar geleden

Mijn zoontje doet dit ook. Ik ben met de flessen in ml geminderd. Hij eet overdag ook meer dus dan is de behoefte aan melk minder.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde (gehad), dronk van de 4 flessen waar 800 in zat op een gegeven moment amper 600. Ik ben nu veranderd naar 3 flessen van 180+6. Om 730, 12u en 1830. Ze gaat beter eten nu en drinkt ze wel bijna altijd op. Tussendoor probeer ik water, maar dat hoeft ze vaak niet... denk dan maar dat ze uit fruit en groente ook vocht haalt...

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Hoeveel vocht moet een baby binnenkrijgen weet iemand dat? Ik maak me af en ...
Rond de 7 maanden adviseren ze geloof ik 100 ml per kilo lichaamsgewicht. Mijn zoontje komt hier met kunstvoeding net niet aan, maar in fruit en groente zit natuurlijk ook vocht en dat mag je erbij optellen. Drinkt je zoontje überhaupt wel uit de fles? Ik heb ooit eens gelezen (weet alleen niet of het echt waar is) dat ze in periodes van minder drinken igg minimaal 300 ml aan vocht binnen moeten krijgen om bv uitdroging te voorkomen. Als je zoontje wel uit een fles drinkt maar deze niet leegdrinkt, kun het het binnen een uur nog een keer opwarmen en aanbieden. Ik biedt het soms 30 min later nog een keer warm aan en dan drinkt hij t ineens wel op.

2 jaar geleden

Rond deze periode heeft mijn zoontje ook een week of 2 heel slecht gedronken...het zijn soms fases bij die kleintjes, kijk het even aan.

2 jaar geleden

Reactie op Antje123

Zelfde probleem!Hier gisteravond liet ze 120 staan van de210+7 en vanochten ...
Hier heeft ze koorts, dat verklaart het….

2 jaar geleden

Ik heb de fles van 11 uur en 3 uur verminderd van 180 water naar 150 water. Ik geef de fles altijd in twee delen, tweede helft kwartier - half uur later. Dan gaat het wel op

2 jaar geleden

Hier ook een zoontje die 400 tot 500ml per dag wel genoeg vind al een tijdje. Soms zelfs met moeite 400ml op een dag. Maak me ook wel eens zorgen of hij genoeg vocht binnen krijgt. Water of thee kan ik hem namelijk niet geven want dat komt er heel hard weer uit en dan komt het brood bijv. mee. Heeft nog steeds erge reflux namelijk, zelfs met de vastere voeding. Dit met het weinig drinken vind ik soms ook wel zorgwekkend en geen prettig gevoel.