19 Reacties

2 jaar geleden

Ik ben ook wel ‘bang’ om mn kindje van 10 maanden echt vies te laten worden. Ik laat haar nog niet in zand spelen, thuis mag ze met eten lekker doen wat ze wilt want dat ruim ik wel op en verder ben ik buiten nog voorzichtig. Straks zullen op de warmere dagen natuurlijk meer in het gras zitten en dan wil ik haar wel meer loslaten om te ontdekken hoe gras voelt enzo. Ik denk dat je ook hierin gewoon lekker op je gevoel af moet gaan. Wil je het nog niet dan is dat prima.

2 jaar geleden

Oh ik laat mn dochter overal in spelen. In het zand, op straat, in de tuin Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee 😂

2 jaar geleden

Ja weet je wat het is, ze stoppen nog alles in hun mond, het komt wel dat los laten, mees is mijn 4de kindje en tot een bepaalde leeftijd ben je voorzichtig, het ligt ook aan het kind zelf waneer je denkt nu kan je je gang wat meer gaan, geen zorgen komt vanzelf goed

2 jaar geleden

Dat klinkt als een eye-opener voor jezelf. Goed dat je het durft/kunt toegeven.. Ik dacht dat ik dit zou hebben, maar ik heb het juist niet.. 😬 Onder het mom van “de wasmachine draait toch wel” en “ach, hij vindt douchen toch hartstikke leuk” laat ik hem z’n gang gaan. Omdat hij snel is en ook eea in zijn mond stopt houd ik het wel scherp in de gaten. Daarnaast is de ontwikkeling van kinderen/volwassenen tot ongeveer 12 maanden (cognitief/emotioneel) ontwikkelingsniveau ook mijn werk, dat zal schelen denk ik.. Misschien sta je open voor een middenweg? Bijv laten spelen/slaan op een tray met water, zelf wat gras plukken en laten voelen/ruiken, of bijv zand kopen en daarmee laten spelen? Dan heb je de controle over waar je kindje mee speelt, maar geef je het toch wat ervaringen van buiten spelen.. Maar nogmaals het is oke wat je voelt en interessant om bespreekbaar te maken 👍🏻

2 jaar geleden

Hier een pak van ielm gekocht waarmee hij naar buiten kan. Zo kan hij alles gaan ontdekken qua voelen. Stopt eigenlijk buiten niet snel iets in z’n mond, dus dat valt mee en houden hem in de gaten voor het geval hij wel wat in z’n mond wil stoppen. In het pak buiten vindt hij het heerlijk en z’n kleren worden zo niet vies😅
Ik geef er niet zoveel om maar dat is denk ik idd net hoe jezelf vroeger ook bent opgevoed. Wij stonden elkaar te bekogelen met paarden drollen in de wei en kropen door sloten heen in onze zondagse kleren, arme mama 🤣 Doordeweeks trek ik hem eigenlijk altijd een soort trainings/huispak aan in een donkere kleur zodat het niet uitmaakt dat het vies word. Als hij een duurdere set in lichte kleuren aanheeft let ik wel op dat ik hem bijvoorbeeld geen tomaat, bosbessen of thee geef omdat ik het wel sonde vind als er vlekken in komen die ik er niet meer uit krijg 😅

2 jaar geleden

In eerste instantie wel, en met sommige dingen nog .. maar met eten en drinken niet zo gauw meer! Hij vind buiten niks en een hekel aan in bad gaan, maar die wasmachine draait idd toch wel. Ook wil ik niet steeds 'nee' hoeven roepen, en ik denk dat het wel goed voor hem is!

2 jaar geleden

Reactie op Annieke18

Hier een pak van ielm gekocht waarmee hij naar buiten kan. Zo kan hij alles ...
Wat voor schoentjes doe je hierbij aan?

2 jaar geleden

Reactie op XilianRose

Wat voor schoentjes doe je hierbij aan?
Tot nu toe gewoon sokjes en soms z’n lodger slofjes erover. Het pak is nog wat aan de grote kant waardoor de broekspijpen over z’n sokjes heen gaan.

2 jaar geleden

Ik ben juist heel makkelijk geworden sinds m’n dochter. Ik heb enorme poetsdrang, douche zelf 3 tot 4 keer per dag. Elke dag sowieso 2 keer stofzuigen en minimaal 1 keer dweilen. In het begin kleedde ik mn dochter wel 3 keer om. Nu denk ik doekje erover en vanavond gaat ze in bad en kleding de was in 😊 Als ik weg ben doe ik niet eens meer een slab om. Hup koekje in der handen of een broodje en lekker knoeien maar haha.

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Ik ben juist heel makkelijk geworden sinds m’n dochter. Ik heb enorme poet ...
3 tot 4x per dag douchen?? Hoe kom je aan zoveel tijd joh om dat te kunnen? 😳😂 Ik kom soms nog tijd tekort om 1x te douchen haha... Als mijn man vroeg thuis is lukt dat wel ja.. Maar als ie pas laat thuis is kan ik amper onder de douche. Als ie slaapt heeft geen zin, want dan word ie gewoon wakker 😂 en als ik hem dan in de badkamer leg terwijl ik douche is meneer ook niet blij als ik achter die douchedeurtjes verdwijn 😂 Geef mij eens tips hoe jij dit doet aub.... 😂

2 jaar geleden

Ik ben ook wel ‘bang’ om mn kindje van 10 maanden echt vies te laten worden ...
Hier ook hetzelfde

2 jaar geleden

Reactie op Annieke18

Hier een pak van ielm gekocht waarmee hij naar buiten kan. Zo kan hij alles ...
Gaan de knietjes niet kapot met kruipen buiten?

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

3 tot 4x per dag douchen?? Hoe kom je aan zoveel tijd joh om dat te kunnen? ...
Haha ja altijd s’ ochtend voor ze wakker wordt, of als ze wakker is speelt ze nog even in haar bed. Ga ik snel douchen. Uit mn werk vaak nog even als ze op bed ligt en dan nog voordat ik zelf naar bed ga haha. Haren wassen om de dag. Moet ook altijd snel stofzuigen en dweilen als ze in de wipstoel fles drinkt. Wassen s’ avonds, badkamer schoonmaken ook als ze slaapt ga zo maar door haha. Denk dat je er handig in wordt. Ben alleen met haar sinds ze 6 weken oud was en werk 32 uur. Vond t in t begin heel lastig ik dacht hoe ga ik dit doen, maar alles went. Opmaken en haren föhnen doe ik bijvoorbeeld als ze naast me zit in de kinderstoel dan krijgt ze ook een make up kwast (schone). En daar is ze dan druk mee. Ze zit er liever bij op zo’n moment dan dat ze lekker op de grond speelt met haar eigen speelgoed 😂 Maar het is wel veel rennen en vliegen. Soms verlang ik wel naar iemand in huis die het even 10 min over kan pakken of haar even in bad doe en dat ik even tijd heb voor mezelf 😅

2 jaar geleden

Reactie op BabyMaehley

Haha ja altijd s’ ochtend voor ze wakker wordt, of als ze wakker is speelt ...
Pfff dit lukt mij noooit! 😂😂😂 Respect hoe je dit allemaal doet haha

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

Het pak heeft lange mouwen en lange broekspijpen, dus alles blijft heel. Doe het aan over z’n kleertjes.

2 jaar geleden

Reactie op frenkel1988

https://ielm.nl/baby-kinderkleren-sale/waterproof-softshell-overall-comfy-animals-circus-bodysuit Dit is zo’n pak.

2 jaar geleden

Ik voel me echt een loedermoeder als ik dit lees.. maar het boeit me echt niet. Is idd misschien hoe je opgevoed bent. Ik laat mijn zoontje overal heen tijgeren en hij stopt echt alles in z'n mond (takjes, gras, steentjes, zand). Hij spuugt alles toch meteen weer uit gelukkig. Zo leert hij ook. Lekker badderen aan het eind van de dag en de nagels een beetje kort houden.

2 jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Ik voel me echt een loedermoeder als ik dit lees.. maar het boeit me echt n ...
Nee joh, juist niet volgens mij! Daardoor leren ze zelf heel veel zoals wat vies is e.d. Haha. En juist daarom vind ik het zo erg dat ik onze dochter niet zelf laat ontdekken. Ik heb het gevoel dat ik haar nu erg belemmer in haar natuurlijke ontwikkeling maar ik ga wat proberen in een gecontroleerde omgeving zoals een eigen schone zandbak of een park waar geen honden mogen komen.