11 Reacties

6 maanden geleden

Hier geen advies, wel herkenning en begrip. Hier wil de partner ook nog vaak even druk stoeien etc. Wat ergens leuk is. Maar het moet niet te bond worden richting bed tijd.. Kunnen jullie hier misschien toch afspraken over maken / compremie sluiten? Hier zorg ik vaak ook 5 avonden in de 14 dagen voor 2 kids. Als na die 5 dagen mijn vriend er weer is.. is dat vaak weer even schakelen.. en de peuter gaat ook gelijk weer uit proberen. Wij hebben er nu nog een baby bij die al 5 maanden ons slapen loze nachten bezorgd , onze relatie wordt aardig op de proef gesteld... Ik hoop voor jullie dat jullie een weg zien te vinden. Bij ons gaat hij altijd rond 19uur naar bed. En slaapt in de middag ook nog.. Het is lastig te zeggen welke bedtijd dat kan toch per kind een beetje verschil in zitten. Ik merk dat ik het erg lastig vind meestal de verstandige/strengere mama te moeten zijn en ook de papa hierin te moeten overtuigen, herinneren etc..... Ik ben alleen bang dat er niet heel veel anders op zit dan er maar mee te dealen🤷

6 maanden geleden

Reactie op Sharon123456

Hier geen advies, wel herkenning en begrip. Hier wil de partner ook nog v ...
Ja precies , ik vind dat niet helemaal eerlijk want ik wil niet de strengere of bozere van de 2 zijn en altijd maar moeten zeuren of zo overkomen. Maar als ik het ook niet doe dan is gebeurt er helemaal niks… vorige week was het 1:30 en zat hij nog te springen op de bank en ontplofte ik letterlijk maar dan ben ik de boze moeder…. En de man zegt er niks van.

6 maanden geleden

Mijn man heeft er ook een handje van om nog even te gaan stoeien met ons zoontje voor het slapen gaan haha. Maar mijn man is savonds altijd wel thuis. En hebben altijd wel een vaste bedtijd. Tussen half 7 en 7 uur naar bed. Ons zoontje is dan ook hartstikke moe omdat hij ook geen middagdutje meer doet. Dus dat scheelt wel.

6 maanden geleden

Zoon van augustus 2021 en hij gaat om 20.00 naar bed en staat tussen 07.30 en 08.30 op. Geen middagtukkie. Partner die in de zorg werkt en dus onregelmatige diensten heeft. Partner heeft een periode gehad dat hij ook zo druk deed met zoon. Heb ik toen uitgelegd dat dat onhandig was en hij zoon te druk maakte voor bed. Partner gaf toen aan dat hij zoon had gemist en dan graag nog quality time wilde hebben. En dat was toen voornamelijk samen stoeien. Ik heb toen wat alternatieven gegeven zoals; boekje lezen/hond uitlaten/samen verven of tekenen/samen een tent bouwen/samen douchen. Ook doe ik nu op de avonden dat partner thuis is geen bedritueel meer. Sindsdien gebeurt het nauwelijks meer. Ik denk dat het vooral het stukje echte quality time is dat hier helpt.

6 maanden geleden

Hier gaat mijn dochter om 19.30u naar boven. Tandenpoetsen, naar de wc gaan en luier om doen. Daarna nog een verhaaltje voorlezen in ‘het grote bed van papa en mama’. Daarna gaat ze in haar bed liggen en zingen we nog ‘slaap kindje slaap’ samen. Meestal is de lamp uit om 20u. Mijn man en ik zitten op dezelfde lijn hiermee (gelukkig). Dus het maakt niet uit of ik het doe of mijn man, mijn dochter weet wat er gaat gebeuren en wat er van haar word verwacht. Mijn dochter doet nog een middagslaapje.

6 maanden geleden

Wat vervelend als je hierover niet op één lijn zit met elkaar. Vervelend voor jullie, maar ook voor je zoontje. Je beschrijft dat hij bij je man op zoek gaat naar duidelijkheid en dus grenzen gaat testen. Logisch, want hij weet niet waar hij aan toe is. Bij ons gaat elke avond hetzelfde: eten rond 18:00/18:30, na het eten: Knuffel pakken Papa of mama weltrusten zeggen Tandenpoetsen Plassen Wassen met een washandje Pyjama aan Kleren uitkiezen voor morgen En als je met alles goed hebt meegewerkt, dan lezen we nog een boekje in bed. Meestal ligt ze dan tussen 19:00 en 19:30 wel in bed.

6 maanden geleden

20:00 naar bed en 07:00 / 07:30 eruit. Ik ben alleen met mijn dochter dus de avonden zijn sowieso doorpakken. 17:30 ophalen uit de opvang 17:45 eten koken 18:15 eten en afruimen 19:00 in bad 19:30 flesje en ontladen op de bank samen 20:00 naar bed

6 maanden geleden

Mijn man werkt de hele week en ik doe altijd mijn dochters naar bed. Ik ga meestal tussen 19:00-19:30 naar boven soms nog even in bad. En papa stoeit ook wel eens, prima!! Maar ik wil het liefst dat m’n kind rond 20:00 slaapt. Soms ben ik ook wel eens lang bezig en slaapt ze tussen 20:30-21:00 keertje is dan ook niet erg. Regelmaat ie echt wel belangrijk. Dus prima dat je man wilt stoeien maar dan moet ie dat eerder doen toch!

6 maanden geleden

Hier gaan we meestal tussen 19.00 en 19.20 uur naar boven. Dan kleren uit, potje plassen, luier+pyjama aan op ons bed. Daarna verhaaltje lezen in het 'grote bed', tandenpoetsen en naar bed. Lange tijd erg gestruggeld met tijdrekken en niet willen dat we weg liepen. Deur open blijven, hij wilde dat we ook boven bleven en riep soms 10x ons terug. Ging gelukkig wel al steeds beter. Waren van 1-2 uur teruggegaan naar 40-45 min. Op vakantie had hij een lapje boven zijn bedje en hij wilde deze steeds aan laten. Bedritueel was geen drama meer. Thuis hebben we op zijn kamer ook een lampje aangeraden en nu ligt hij in kleine 30 min te slapen.

5 maanden geleden

Wij eten meestal tussen 17 30 en 18u ergens. Na het eten is er vaak nog wel tijd om even te spelen. Zoon ligt altijd tussen 19.30u en 20u ergens in bed en gaat dan ook slapen. Wordt meestal ergens tussen 6.30 en 7.30u wakker de volgende dag. Slaapt 's middags nog zeker 1.5u Onze tijden zijn niet mega strak en soms wijken ze een beetje af. Maar in grote lijnen volgen we eigenlijk wel hetzelfde ritme. Als hij toch onverhoopt (te) laat naar bed gaat is hij vaak nogal tegendraads... absoluut teken dat hij eigenlijk al te moe is.

5 maanden geleden

Onze zoon slaapt sinds hij zijn middagdut heeft laten vallen meestal rond 20:30. Hij is erg actief en bij ons lijkt het stoeien voor bedtijd juist goed te werken, als soort ontlading maar wel belangrijk om op tijd te stoppen als we zien dat hij er juist actiever van wordt. We eten meestal rond 17:00-17:30 en rond 19:00-19:30 gaan we naar boven. Altijd eerst even douchen met mama of papa, tanden poetsen en pyjama aan. Voor en na het douchen is hij erg wild, schreeuwen, zingen, op ons klimmen, rennen. Meestal gaat mijn man dan nog even met hem op bed stoeien (5min ofzo). Dan nog in bed een boekje lezen en de fles.