14 Reacties

We hadden met de geboorte verschillende speentjes thuis liggen die we gekregen hadden. Ook de MAM speentjes, de kraamhulp zei toen dat dit de minst ‘schadelijke’ voor de vorming van de tanden en gehemelte waren. Geen idee of het klopt maar kan me het wel voorstellen.. ben ook benieuwd!

2 jaar geleden

Alle spenen kunnen daar voor zorgen net zoals een duim

2 jaar geleden

Ben aant zoeken gegaan ook op t internet en kwam deze foto tegen. Bibs schijnen pas n aantal jaar op de markt te zijn en dit komt er dus nu pas uit

2 jaar geleden

Moet ik me nu zorgen maken? Ik gebruik de Bibs speen ook.

2 jaar geleden

Reactie op LKB1

Ben aant zoeken gegaan ook op t internet en kwam deze foto tegen. Bibs schi ...
Ik heb dit vaker voorbij zien komen bij kindjes die alleen maar de Bibs gebruiken. Je hebt ook de ‘normale’ Bibs Supreme waardoor dit veel minder ontstaat.

2 jaar geleden

Reactie op LKB1

Ben aant zoeken gegaan ook op t internet en kwam deze foto tegen. Bibs schi ...
Dit zoals op de foto heb ik ook gezien bij een kind met difrax speen. Ik gebruik ook spenen van difrax maar dan alleen als hij gaat slapen. Wanneer hij wakker is en k hem uit bed ga halen heb k hem al geleerd dat eerst zijn speentje uit zijn mond gaat als ie hem in zijn mond heeft. Dat speentje alleen voor het slapen is. Soms zijn er uitzonderingen: als ie ziek is of een tandje krijgt dan geef k hem wel de speen. Maar verder echt alleen voor het slapen.

2 jaar geleden

Klopt. Werk in de kinderopvang en zie dit ook heel erg. Maar dit kan bij alle speentjes of met duim. Gewoon optijd stoppen met de speen. Tussen 2-3 jaar. Mijn meisje wilt ook alleen deze speen. Maar gebruikt hem overdag amper. Alleen met slapen of als ze moe word

2 jaar geleden

Reactie op NataschaB

Moet ik me nu zorgen maken? Ik gebruik de Bibs speen ook.
Nee hoor gewoon optijd stoppen met de speen tussen de 2-3 jaar dan is het een paar nachten kut

2 jaar geleden

Reactie op kimbeerly1992

Klopt. Werk in de kinderopvang en zie dit ook heel erg. Maar dit kan bij al ...
Ik las ergens dat je vanaf 9 maanden ook kunt proberen af te bouwen met de speen of cold turkey stoppen. Dan neemt hun zuigbehoefte af. Zelf wil ik dat wel gaan proberen. En anders idd tussen 2-3 jaar

2 jaar geleden

Ik ging n.a.v. je berichtje op internet zoeken en kwam een ander topic erover tegen. https://community.24baby.nl/forum/baby/bibs-fopspeen-PmJwmp Vraag me nu ook af of een bibs speen ook slecht is voordat ze tanden krijgen voor de vorming vd kaak of pas vanaf het moment dat ze tanden hebben/krijgen?

2 jaar geleden

Volgensmij niet speciaal bibs, maar gewoon alle spenen zijn op den duur slecht.

2 jaar geleden

Ik denk persoonlijk dat geen een speen goed is voor de tanden, wij proberen het al af te bouwen en gebruiken hem nu alleen nog maar in de nacht om in slaap te komen. Wat ik wel gelezen heb is dat bibs juist heel zacht zijn en dus minder schadelijk. Maar ik zou het zelf echt niet weten😊

2 jaar geleden

Ik las dat alle spenen slecht zijn voor de vorming van het gebit en mond. Ook voor de spraakontwikkeling. Dus overal wordt stoppen voor de leeftijd van 1 jaar aangeraden. Zoals hierboven ook al genoemd neemt de zuigbehoefte flink af na 6 maand en al helemaal na 9 maanden. Daarna de speen blijven gebruiken is niet 'nosig' en veroorzaakt vooral gewenning. Dat is veel moeilijker af te leren. Bij ons zoontje merkte ik dit al.. hij hecht er veel minder waarde aan omdat de zorgbehoefte is afgenomen dus wij bieden hem niet eens meer aan tenzij hij heel overstuur is (en zelfs dan wil hij m vaak niet, hij wil vooral zn knuffeltje). Binnen een maand stoppen we er helemaal mee.

2 jaar geleden

De kleine man heeft ook Bibs speen gehad. Hij is sinds zijn 5 maanden gestopt met de speen en met 6 maanden kreeg hij tandjes dus in ons geval kan ik niet zeggen dat we er last van hebben gehad