6 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde hoor. Soms gaat het goed en slaapt hij de hele nacht in zijn eigen bed. Soms totaal niet en ligt hij al vanaf 23 uur bij mij. Ergens ben ik ook bang voor gewenning, aan de andere kant: blijkbaar heeft hij dit nu nodig om zich veilig/rustig/... te voelen. Hij begint sowieso elke nacht in zijn eigen bed en we proberen hem daar zo lang mogelijk te houden: bij een beetje jammeren tutje, knuffeltje en aai over de bol, meestal gaat dat goed. Is het echt huilen/overstuur, dan neem ik hem bij me, omdat ik anders zo 2 uur verder ben. En wat je zegt, nachtrust voor jezelf is ook iets waard.

één jaar geleden

Nee, alleen toen hij net geboren was tot 3 maand zo nu en dan. Daarna nooit meer want hij ziet ons bed als een monkeytown 😅 lijkt mij soms wel lekker en fijn, maar goed, hij wilt het dus gewoon niet 🤣🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Hier ook. Hij start iedere avond (met moeite ) in z'n eigen bed. Tussen 12 en 2 wakker, paniek en bij ons in bed. Dit ritueel inmiddels al 6 weken. Vannacht voor het eerst weer een nachtje doorgeslapen in z'n eigen bed 🤞🤞🤞🤞

één jaar geleden

Hier ook sinds een paar maandjes. Vanaf dat ze ziek werd, gevolgd door (ik denk) een slaapregressie en sindsdien zal het ook een stuk gewenning zijn. Ze start 9/10 keer in haar eigen bedje (soms lukt dat niet als ze niet lekker te pas is of overprikkeld is), soms slaapt ze door tot 5 a 6 uur, soms komt ze al om 22 uur. Eigenlijk altijd als ze wakker wordt wil ze drinken (borstvoeding) en daarna tukt ze dan verder in ons bed. Heb er 1 voordeel aan: ze was altijd een vroege vogel en als ze bij ons slaapt dan slaapt ze in ieder geval tot na 6en! En precies zoals je zegt, het is zelf fijn een goede nachtrust te hebben en er komt heus wel weer een tijd dat ze er geen behoefte meer aan hebben 😊

één jaar geleden

Hier heeft onze zoontje ook af en toe bij ons in bed geslapen toen hij in een sprong zat en steeds wakker werd rond 12-1 uur, wanneer ik geen zin had of te moe was om hem in slaap te krijgen en terug in zijn bed te leggen.

één jaar geleden

Mijn dochtertje heeft ook periodes, 1 zo’n periode duurde maar liefst 6 maanden 🥲 toen heb ik ook echt moeten trainen en oefenen om haar weer in eigen bed te laten slapen, dat was echt bloed, zweet en tranen (mijn partner, haar vader, en ik wonen gescheiden) om dat alleen te moeten doen. Was heel pittig, maar uiteindelijk gelukt na 1 a anderhalve maand worstelen en doorbijten.. en nu in sprong 10 ook elke nacht zelfde als jouw zoontje, rond 1 uur wakker en niet meer in slaap te krijgen tenzij ze bij mij in bed ligt 🤷🏼‍♀️ al een maand ofzo aan de gang nu weer 🙃