6 Reacties
2 jaar geleden
Wat krachtig van je dat je om hulp vraagt! Ik denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt door naar je ouders toe te gaan zo heb je toch voor stabiliteit gezorgd. Maar ik begrijp ook dat je verlangt om terug te gaan naar je vriend. Is het mogelijk om zelf een huisje of iets te huren? Voor jou en je kindje?
2 jaar geleden
Wat moedig van je zeg! Een goede keuze om terug te gaan. Wel jammer dat je broer dat niet zo vind, maar misschien kunnen jullie er eens over praten misschien zitten hem dingen dwars die op te lossen zijn dmv afspraken. In elk geval volg altijd je gevoel maar doe wat veilig is! Denk aan je lieve dochtertje. Een plekje voor jezelf is natuurlijk heel fijn maar kan ook een valkuil zijn. Er komt veel op je af en je hebt ook nog iets te verwerken. Praat hierover eens met een professional. Wellicht dat zij je op weg kunnen helpen. Denk aan je eigen geluk en dat van je dochtertje! ❤️
2 jaar geleden
dankjewel iedereen! Ja ik moet hier eigelijk ook weg als ik aan mn dochter moet denken…, Mijn broer heeft stoornissen en loopt maar te roepen over dat hij een touw wilt en zichzelf wilt ophangen en dat hij het leven haat. Ik vind het zo erg dat ik mijn dochter geen normale plek kan bieden
2 jaar geleden
dankjewel iedereen! Ja ik moet hier eigelijk ook weg als ik aan mn dochter ...
Ah jeetje dat klinkt heel vervelend. Waarschijnlijk heeft je broer zelf hulp nodig. In dit soort gevallen zou je een crisis dienst kunnen bellen. Ik snap dat jou hoofd er niet naar staat maar wellicht kunnen je ouders er iets mee. Ik zou inderdaad bovenstaande adviezen opvolgen voor jezelf en wie weet is er ergens een mooie plek voor jullie samen. Ik wens jullie samen veel geluk.
2 jaar geleden
Goed dat je de stap hebt genomen om weg te gaan uit een ongezonde situatie en dat je die keuze maakt uit liefde; omdat jij je dochter niet wil beschadigen. Heb je hierover gesproken met een de huisarts of een andere professional? Mss is het een idee om langs de huisarts te gaan en dit met een professional te bespreken. Voor altijd bij je ouders blijven of teruggaan naar een gewelddadig persoon met een kind hoeft niet de enige optie te zijn.
Er is hulp en er zijn mogelijkheden voor dames in jouw situatie. Ik hoop voor jou en je dochter dat je voor jezelf (en jullie) blijft kiezen🤗. Veel sterkte, succes en wijsheid toegewenst!