8 Reacties

2 jaar geleden

Oh ja hier ook een meisje die dan ineens bijt. Ik probeer er echt niet op te reageren zodat het niet leuk wordt om te doen want ze krijgt geen reactie. Als ik wel reageer (wat ook weleens uit schrik gebeurd, gaat ze ook lachen of het nogmaals doen)

2 jaar geleden

Hier word de hele dag in van alles gebeten (behalve daarvoor bedoelt bijtspeelgoed natuurlijk!). De bank, de valbeugel van de kinderwagen en het allerleukste, mama, zijn hier favoriet... ik vind het echt ellende... hopelijk komen er hier goede tips of een "het is een fase, je bent er met een paar weken vanaf" reactie 馃槄馃ぃ

2 jaar geleden

Ik herken het (nog) niet maar ik zou het gewoon negeren. Of zeggen dat het zeer doet en niet lief is. Ik merk zelf dat overal waar ik op reageer meer een spelletje wordt. Geen aandacht is soms de beste optie. Veel succes!

2 jaar geleden

Hier ook een bijtertje 馃槀 maar echt al sinds dat hij 5 maanden is. Soms bijt hij zelfs in zijn neefjes.. en we krijgen het dus niet afgeleerd. Negeren helpt niet want hij bijt rustig 10x achter elkaar en hard! Ik heb er zelfs blauwe plekken van. Nu zetten we hem dus steeds in een saaie box en negeren we hem 3/5min, dit lijkt wel iets te doen. Hij bijt (een beetje) minder, maar doet het nog steeds. Dus alle tips zijn welkom 馃槀

2 jaar geleden

Mijn zoon bijt ook, maar dat lijkt uit liefde want hij geeft dan een kusje. Ik zeg wel dat het pijn doet maar hij begrijpt het niet echt. Straffen heeft op deze leeftijd sowieso geen zin

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft me 1x gebeten en ik heb wel een beetje boos gezegd dat doen wij niet! En daarna nooit weer gedaan 馃ぃ

2 jaar geleden

Miss een alternatief aanbieden (bijtring waar hij in mag bijten. Als hij dit doet hier enthousiast op reageren) en het bijten zelf negeren. Negatieve aandacht is ook aandacht, dus straffen ed heeft geen zin.

2 jaar geleden

Ik heb het eeen tijdje geprobeerd met "nee" of "nee, bijten doet pijn", maar daar werd alleen maar zeeer interessant van. Toen ging ik bedenken, waarom zou ie nou bijten? Hier is het "mam ik wil aandacht, maakt me niet uit of het positief of negatief is". Wat wij nu aan het uitproberen zijn is "bijten mag niet, want dat doet pijn, je mag wel aaien" en dan echt heel overdreven een aaispelletje er van maken en heel blij reageren als ie dan aait. Lijkt voor nu heel goed te werken. Voorheen beet ie echt gerust 10 x achter elkaar, nu gaat het na 1 of hooguit 2 x over in lief aaien.