52 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben ons zoontje van 3,5j ook volledig niet gevaccineerd. Er zijn wel degelijk opvangen die hier niet moeilijk om doen. Mijn zoontje is gewoon van 1 tot 3j naar de opvang gegaan zonder problemen. Mss even horen voor andere opties?

3 jaar geleden

Reactie op MichelledB

Er is wel degelijk bewijs alleen wil de overheid niet dat dat bekend word. ...
Maar waar is dat bewijs dan? Zo goed is de overheid nou ook weer niet in het censureren van de bevolking.. Als die data er is, moet het te vinden zijn. Maar vooralsnog is er niks te vinden. En ja, de verbeterde gezondheidszorg, hygiëne, en betere voeding heeft een groot effect gehad op de aantallen infecties, dat is een feit en daar kunnen we trots op zijn. Maar dat betekent nog niet dat je daarmee veilig was als je de ziektes wel kreeg. Ook al heeft het gros van de kinderen de karakteristieke rode bultjes met mazelen, er zullen altijd enkele kinderen zijn die wel ernstige complicaties krijgen of overlijden. En als een overheid een potje met geld heeft om uit te keren als er wel een ernstig bij effect optreedt na vaccinatie, hoe werkt dat dan als je daar geld aan wil verdienen? Hoe komt het geld binnen bij de overheid? Zij kopen vaccinaties in bij een farmaceut. Die verdient geld (andere discussie ;)). Veel wat ik lees op websites tegen vaccineren beschrijven verouderde informatie die moeders bang maken. Zoals dat er kwik in een vaccin zit. Is al 50 jaar niet meer het geval! Laat je vooral goed informeren, maar dat hoeft niet te betekenen dat de overheid per definitie een grote boosdoener is en alles wat een homeopaat zegt de waarheid is.

3 jaar geleden

Elk kind wat niet gevaccineerd is moet een verbond krijgen op opvang en kinderbijslag inhouden. Weet je dat je babys in gevaar brengt met bepaalde kinder ziektes. Veel kinder ziektes waren uit gebannen tot dat er malloten kwammen die tegen vaccinaties waren. En ja er zijn bijwerkingen maar een paracetamolletje kan ook bijwerkingen geven en die stopt bij elke moeder ook in de bibs van zijn kind.. en homeopathisch is helemaal bullshit. En ja ik heb hier een hele sterke mening over en zal jullie besparen waarom....

3 jaar geleden

Reactie op Taat

Elk kind wat niet gevaccineerd is moet een verbond krijgen op opvang en kin ...
Ik denk dat dit Topic ook niet bedoel is voor de discussie over wel/niet vaccineren, en dat is ook onbegonnen werk. Maar volgens mij gaat het hier meer om wat een kdv ermee doet, en zij vraagt naar een ervaring met iets. Dus niet om discussies uit te gaan lokken van wel/niet.

3 jaar geleden

Reactie op Rebelion

Ik denk dat dit Topic ook niet bedoel is voor de discussie over wel/niet va ...
Als je zoon topic opent weet je van te voren al dat je een discussie uit lokt!

3 jaar geleden

Reactie op hr91

Als je zoon topic opent weet je van te voren al dat je een discussie uit lo ...
Jullie mogen wat mij betreft prima discussiëren. Ik ben alleen benieuwd naar de ervaringen van anderen. ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Taat

Elk kind wat niet gevaccineerd is moet een verbond krijgen op opvang en kin ...
Ha, momenteel zwanger van nummer 3! Nummer 1 heeft alle vaccinaties tot 11 maanden gehad. De vaccinatie van 11mnd heeft haar zo ZIEK gemaakt dat mijn kleine meid met spoed geopereerd moest worden met 11 maanden! ( dit is bevestigd door het ziekenhuis en door het consultatiebureau dat het daadwerkelijk door de vaccinatie kwam!) Nummer 2 heeft om die rede dus ook alle vaccinaties gehad TOT 11 maanden. Nummer 3 krijgt ze NIET. Dan maar geen opvang en geen kinderbijslag. Het zijn onze kinderen is toch te zot voor woorden dat andere mensen willen beslissen wat wel en niet goed is voor MIJN kinderen🤣. Mensen die geen slechte ervaringen met vaccinaties hebben gaan altijd zo praten. Ik hoop voor jou dat dit jou kids nooit overkomt dan zal je anders praten!

3 jaar geleden

Ja het lastige is dat je niet echt een deel van de vaccinaties kan geven. Het is meestal een mix van vaccins in 1 prik. Punt is dat je je van bv kinkhoest en weken/ maanden heel ziek kan worden waar bij het kind zo moet hoesten dat hij er (bijna) in kan stikken. Een echte uit putting en baby's hebben een serieuze kans om hier aan te overlijden. Omdat er steeds meer mensen zijn die er voor kiezen niet te vaccineren ik de kans inmiddels steeds groter dat je kindje/ baby ernstig ziek wordt. Ik ken geen nadelige gevolgen van vaccineren. Heel veel succes met je keuze.

3 jaar geleden

Reactie op hr91

Als je zoon topic opent weet je van te voren al dat je een discussie uit lo ...
Nou dan wil ik bij deze delen: misschien is het fijn om je eens te verdiepen in de “antroposofische visie op het vaccineren!” Succes (:

3 jaar geleden

Reactie op ghende

Ha, momenteel zwanger van nummer 3! Nummer 1 heeft alle vaccinaties tot 11 ...
Ik was als baby bijna dood door een niet ingeënt kind wat de mazzelen had. Ik heb daar door een hartafwijking en zal waarschijnlijk een nieuwe hartklep nodig hebben in de toekomst.. zo hebben alle bij de kanten verhalen. Maar ik wil niet dat een baby dood ziek kan worden van mij niet gevaccineerde kind.

3 jaar geleden

Reactie op Taat

Ik was als baby bijna dood door een niet ingeënt kind wat de mazzelen had. ...
Dat is heel vervelend om te horen, en ik hoop oprecht dat het niet zo ver hoeft te komen voor jou en dat je nog jaren fijn door mag leven! Maar wat je zegt beide kanten hebben verhalen en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar vind het ook niet nodig dat de ene kant z’n wil doordramt !

3 jaar geleden

Reactie op Taat

Ik was als baby bijna dood door een niet ingeënt kind wat de mazzelen had. ...
O dat is zeker vervelend, en gun je niemand. Maar inenten betekend niet dat je de ziekte niet meer krijgt. Plus met vaccineren spuit je juist (Danwel een inieminie beetje) van die ziekte in gezond lichaam. Maar een kindje kan dus alsnog mazelen of wat dan ook krijgen, maar een milde variant.

3 jaar geleden

Reactie op MichelledB

Er is wel degelijk bewijs alleen wil de overheid niet dat dat bekend word. ...
Ik zou wel graag dat bewijs willen zien. Geld verdienen aan bijwerkingen? Heb je de kennis over het verdienmodel van de overheid geleerd op een podcast van Lange Frans?

3 jaar geleden

En om het topic weer terug te brengen op kinderopvang.. Iedereen heeft zelfbeschikkingsrecht dus moet voor z'n eigen kinderen een keuze kunnen maken. En dus ook of ik m'n kind naar een opvang stuur waar kinderen rondlopen die mijn kind ernstig ziek kunnen maken, liever niet. Als je een keuze maakt, wees er dan eerlijk over, wel zo fijn voor de andere ouders en kinderen en hun veiligheid.

3 jaar geleden

Reactie op Taat

Elk kind wat niet gevaccineerd is moet een verbond krijgen op opvang en kin ...
Wat ben jij eng zeg... ik ben nooit gevaccineerd geweest en ben ook van plan dit nooit te doen. Maar ik heb alle kinderziektes gehad en ben gezond en wel. En immuun hiervoor als mijn toekomstige kindje bijv mazelen krijgt. Ik hoef me dan niet bang te maken. Kindjes die gevaccineerd zijn die zijn niet 100% immuun. Lees verder hierop op stichting vaccin vrij op google aub.

3 jaar geleden

Reactie op Rebelion

O dat is zeker vervelend, en gun je niemand. Maar inenten betekend niet dat ...
Je spuit inderdaad een inactief deeltje van een virus of van diens inactieve gifstof in een gezond lichaam. Dit is hoe een vaccinatie werkt. Er is geen andere manier om het afweersysteem van een mens voorbereiden op zo'n ziekte. Hiermee voorkom je dus dat als dat gezonde lichaam ooit eens de ziekte echt krijgt, er ernstig ziek van wordt of eraan overlijdt. Dat is het doel ook van de vaccinatie. Het doel is niet dat je de ziekte nooit zult krijgen. Ik heb liever niet dat mijn kinderen hun leven lang problemen hebben doordat ze op kinderleeftijd een ziekte hebben opgelopen of dat ze eraan overlijden. Kijk het is een afweging die inderdaad mensen voor een dillema zet, maar de reden dat we een vrije sterke en gezonde bevolking hebben nu, is omdat er ooit begonnen is te vaccineren.. dit kan niet ontkend worden

3 jaar geleden

Reactie op Taat

Ik was als baby bijna dood door een niet ingeënt kind wat de mazzelen had. ...
Dat is vervelend maar dat is niet de schuld van dat kind. Die kan het alleen maar van een ander hebben gekregen. Waarschijnlijk heeft die het gekregen van een kind die net was geënt want dan is een kind besmettelijk. Tevens is de mazelen niet veel anders dan de waterpokken. In veel landen geven ze geen 💉 voor mazelen. Het blijft naar dat jij het hebt gekregen maar dat is dus niet de schuld van dat kind. Die kan het niet spontaan krijgen.

3 jaar geleden

Reactie op BeekieAnna

Maar waar is dat bewijs dan? Zo goed is de overheid nou ook weer niet in he ...
Kwik zit er wel degelijk in maar onder een andere naam. Maar geloof ajb wat je wilt geloven dat maakt mij niet uit hoor😊

3 jaar geleden

Reactie op Mounty

Ik zou wel graag dat bewijs willen zien. Geld verdienen aan bijwerkingen? H ...
Lekker trieste reactie dit. Ik heb geen idee wat lange Frans hier van vind en dat boeit ook niet. Ik ben mij gaan verdiepen omdat ik meerdere verhalen ken van kindere met bijwerkingen. Begin gewoon maar eens de bijsluiters te lezen van de vaccinatie zelf en dan vooral de bijwerkingen.

3 jaar geleden

Je spuit inderdaad een inactief deeltje van een virus of van diens inactiev ...
Ja helemaal eens, daarom heb ik deels homeopathisch gevaccineerd dat is echt puur de ziekte verdunt alleen zonder alle chemische toevoegingen. Ik ben zelf ook maar deels gevaccineerd als kind omdat ik allergisch was voor kippen eiwit. En dat zit er ook in en die mocht ik dus echt NIET hebben. Hier ook bewijs voor andere dat er andere dingen in zitten. De eiwit van een kip kan iemand geen kinkhoest geven dus zou het er niet in hoeven. 🤣