62 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat ze meer behoefte krijgt aan vaste voeding en daarom minder drinkt! Probeer eens een hapje meer of een boterhammetje extra. Misschien wat maispuffs als snack?
2 jaar geleden
Heeft ze genoeg plasluiers?
Ik denk ook wel eens dat m'n zoontje te weinig binnen krijgt (slappe borsten, onrustig drinken noem maar op) maar het blijkt toch mee te vallen altijd.
2 jaar geleden
Hier ook soms maar blijkbaar eigen aan de 'leeftijd', of daar hou ik mij aan vast, plus genoeg plaspampers en een blij kindje.. misschien raar maar ik ben steeds gelukkig met stevige plaspampers! 😄 En ook soms slappe boezem, maar bij momenten kan die daar dan flink veel uitkrijgen, dus dat is voor mij geen maatstaaf.. 😉 ik kolf ook nog na als het een minder drinkmoment was, met de hoop dat zo mijn productie toch niet achteruit gaat.
2 jaar geleden
Reactie op Zomerster
Heb je wel de goede maat borstschilden op je kolf? Dit kan veel verschil ma ...
Idd! Dat was hier heel in begin ook een foutje, plus ik kolfde steeds op haast hoogste stand, wat blijkbaar niet nodig was voor mij, er komt evenveel uit op zelfde tijd plus is aangenamer voor mijn tepel als het op gewone stand staat 😊
2 jaar geleden
Op deze leeftijd is het niet "opeens" op. Daar is dan een reden voor.
Ik zou een lactatiekundige vragen om mee te kijken ook bij het kolven. Het is wel zo dat op deze leeftijd borsten minder goed te foppen zijn met een kolf maar 3 voedingen op een dag is echt veel te weinig. Hoe lang is dat al zo? Hoe is de groei en hoe gaat het met de vaste voeding
2 jaar geleden
Reactie op Cecii
Waar kan je die bars halen? 😁
Via Instagram https://instagram.com/yummymummy_milksupply?utm_medium=copy_link
2 jaar geleden
oh top die bars! die ga ik uitproberen.
fenegriek en gezegende distel van die druppels.. die heb ik hier nog staan, van bijna 6 maanden geleden opengemaakt. weet iemand of dat dan nog goed is? gewoon buiten de koelkast bewaard. er staat niks op het potje.
ze drinkt nu dan smorgens , smiddags en savonds en daarnaast af en toe water en ochtend een flinke fruithap en savonds ook nog een groentenhap. ik twijfelde idd om smiddags dan ook nog een warm
hapje te geven. is 3 voedingen echt te weinig? hoeveel doen jullie?
ze is nu ongeveer 8 kilo en 7 maanden oud.
met dit kolfapparaat kolfte ik voorheen 150 linker borst en 120 rechter borst.
mn borsten zijn nu enorm slap. komt nog wel wat uit want ik hoor haar drinken, maar ik ‘voel’ dat het minder is. ze is ook veel sneller klaar met drinken. ze is verder wel tevreden.
als ik nu kolf is het 100-150 linker en soms minder en 30-60 rechter. echt veel te weinig?
ik krijg er gewoon niet meer uit als ik kolf. nakolven na het borstvoeden doe ik ook.
dus ik weet echt niet hoe ik het nog kan stimuleren😩.
2 jaar geleden
fenegriek en gezegende distel van ...
Kolven zegt niet heel veel over hoeveel je dochter uit je borsten krijgt. Ik vind in totaal 270 best wel veel om te kolven als ik eerlijk ben, ik krijg in totaal ongeveer tussen de 100 en 150 per kolf sessie.
Wat je ook nog kan proberen is de onderdelen van je kolf vervangen, als je regelmatig kolft zou je dit elke 2 maanden ongeveer moeten doen namelijk!
Dit kan ook nog veel verschil maken.
Ik zou gewoon doorgaan met kolven en aanleggen en afwachten wat je dochter doet.
Als ze verder gewoon tevreden is en genoeg plast zou ik niet perse denken dat ze te weinig binnenkrijgt namelijk. En misschien drinkt ze over een paar dagen weer meer en heeft ze nu bijvoorbeeld last omdat ze tandjes krijgt en drinkt ze daarom minder.
2 jaar geleden
Dat ze sneller klaar is met drinken kan ook komen omdat ze efficiënter heeft leren drinken trouwens.
Mijn kindje drinkt vaak maar 5 minuten in totaal van 2 borsten en die groeit helemaal prima.
Hij komt wel nog wat vaker voor voeding maar krijgt ook minder vast voedsel dan jouw dochter.
2 jaar geleden
Reactie op Zomerster
Dat ze sneller klaar is met drinken kan ook komen omdat ze efficiënter heef ...
Hier ook zelfde! Binnen 5 minuten klaar (drinkt maar aan 1 borst sinds 5 maanden). Groeit goed en is actief. Als hij honger heeft komt hij wel denk ik 😁. Eet maar 200-300 gram per dag. Ik zou ook niet te veel zorgen maken als ze goed groeien en nog goed actief zijn 😊😊.
2 jaar geleden
maar mn borsten zijn gewoon ineens zo mega slapjes. 🤷🏽♀️
oke naja ik hoop dat ze genoeg binnen krijgt.. bestaat er niet gewoon iets dat we weten hoeveel ze binnen krijgen? pff altijd zo onzeker met live borstvoeden😅
2 jaar geleden
fenegriek en gezegende distel van ...
Volgens mij is 3 melkvoeding per dag niet raar rond de leeftijd van 7/8 maanden hoor, als je kindje er ook voldoende vaste voeding naast krijgt. Als hij verder vrolijk is, goed op gewicht is en voldoende plasluiers heeft zit het wel goed denk ik ☺️
https://www.24baby.nl/baby/voeding/voedingsschema-baby-8-maanden/
Misschien kan je eens proberen een paar dagen te powerkolven om je productie weer even een boost te geven? ‘s Avonds op de bank een uurtje om de 10 minuten, 10 minuten lang kolven.