62 Reacties

2 jaar geleden

Mijn meisje wilde ook nog maar 3 voedingen. En bij mij liep het ook terug en merkte dat zij gefrustreerd raakte. Hierdoor heb ik besloten om over op kv te gaan. Merk dat mijn kindje hier blijer van word. Ik baal wel, maar liever dat mn meisje blij is

2 jaar geleden

Reactie op kimbeerly1992

Mijn meisje wilde ook nog maar 3 voedingen. En bij mij liep het ook terug e ...
Bij mij en mn zoontje exact zo. Mega terugloop en dat zorgde alleen maar voor een gefrustreerd zoontje. Daarnaast geen energie en weinig mogelijkheden om het op te krikken. Daarom bouw ik ook af (gaat meega rap omdat het al zo weinig was). Niet verwacht dat het emotioneel zo zwaar zou zijn om te stoppen ...

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Geef je wel eerst bv en binnen het uur de vaste voeding? Wat is sowieso n ...
schema is nu meestal sochtends voeden en naar bed, wakker rond 11/12 fruithapje, meestal rond 14 voeden en naar bed wakker rond 4/5 dan een warme hap en dan rond 6/7 voeding en naar bed. tussendoor af en toe wat water en ik wilde in de middag misschien nog een hapje toevoegen

2 jaar geleden

schema is nu meestal sochtends voeden en naar bed, wakker rond 11/12 fruith ...
Dat is niet een heel borstvoeding vriendelijk schema. Als je bv wil blijven geven zou ik dat zeker anders gaan doen. Wat sowieso niet..

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Kolven zegt niet heel veel over hoeveel je dochter uit je borsten krijgt. I ...
Ow echt. Iedere 2 maanden?! Oeps... Ik kolf niet dagelijks, maar wist helemaal niet dat je dat zo vaak moet vervangen 🙈. Heb in al die maanden nog nooit iets vervangen 😬.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Dat is niet een heel borstvoeding vriendelijk schema. Als je bv wil blijven ...
heb je tips voor een ander meer bv vriendelijk schema? 😬

2 jaar geleden

heb je tips voor een ander meer bv vriendelijk schema? 😬
Ja zoals ik zei eerst borstvoeding geven en dan binnen het uur de vaste voeding. Water kan een klein beetje om te oefenen met het drinken uit een beker maar beter van niet omdat het wel de maag vult maar je kindje er niks aan heeft, loze vulling waar beter bv kan zitten.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon1986

Ow echt. Iedere 2 maanden?! Oeps... Ik kolf niet dagelijks, maar wist helem ...
Dat is echt als je heel veel kolft, maar je kan eens kijken wat het doet als je het membraan vervangt (ligt beetje aan welke.kolf je hebt wat je eventueel kan vervangen).

2 jaar geleden

schema is nu meestal sochtends voeden en naar bed, wakker rond 11/12 fruith ...
Voor een meer bv vriendelijk schema zou ik de fruithap omwisselen met de voeding daarna en nog een keer extra bv aanbieden na het wakker worden tussen 4 en 5. Ik zou tussendoor geen water meer geven. Bij de maaltijd kan je wel water aanbieden maar niet te veel (op deze leeftijd max 60 ml per dag).

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ja zoals ik zei eerst borstvoeding geven en dan binnen het uur de vaste voe ...
Hier krijgt mijn zoontje 06u30 bv, groentehap+water om 11u, fruithap+water om 15u, bv om 17u en om 19u, soms snachts ook nog wat, maar zo lukt het hier ook goed!

2 jaar geleden

Reactie op Vde

Hier krijgt mijn zoontje 06u30 bv, groentehap+water om 11u, fruithap+water ...
Dat kan maar dat is niet het advies wat je anderen moet geven die graag bv willen blijven geven

2 jaar geleden

Hmnn ik weet niet of het placebo is maar heb nu 2 keer gehad dat mijn bv heel erg terugliep door ziekte (van 120-150 per kolf beurt naar 30-60) en heb toen alle tips toegepast die een Bulgaarse vrouw aan me gaf en dat lijkt te werken 😅 Ik eet op dat moment als ontbijt havermout pap van 5 eetlepels havermout 1 theelepel chia zaad en een halve theelepel gebroken lijnzaad met 250ml melk. Afwisselend met mais, walnoten of amandelen. Als supplement neem ik biergist in en ik drink veel kokoswater. Dit icm een uurtje power kolven per dag. Met de lijnzaad en de kokoswater moet je wel oppassen. Lijnzaad mag je volgens mij maar een theelepel per dag en niet elke dag (je kan er echt hele erge buikpijn van krijgen) en kokoswater kan je bij veel gebruik volgens mij diarree van krijgen. Ik zou iig even met een lactatiekundige gaan zitten om mee te kijken met het kolven en/of het borstvoeden.

2 jaar geleden

3x borstvoeding per dag is echt prima hoor! Zolang de baby genoeg plast, vrolijk is en goed groeit, lekker zo door en niet onzeker over zijn! Mijn zoon doet exact hetzelfde, weigert zelfs af en toe overdag de borst (ook als ik eerst de borst aanbied vóór een vaste voeding) en drinkt dan alleen s ochtends en s avonds (en soms s nachts)

2 jaar geleden

Ik vind 3 x per dag borstvoeding best weinig. Kan me ook voorstellen dat jou productie daarvan terug loopt. Mijn ventje van 7.5 maand krijgt overdag nog wel elke 3 uur voeding en snachts meestal 2 keer. Krijgt smorgens fruitje, tussen de middag brood korstjes en eind van de dag groentehap. Dan voor het slapen nog pap gemaakt van bv. Als hij op de crèche is krijgt hij ook al dit vaste voedsel en om de 3 uur fles van 130 ml bv. Het hapje altijd binnen uur na melk. Ik probeer vast te houden aan het principe 'food under one is Just for fun'. Water is eigenlijk alleen maar nutteloze vulling op deze leeftijd. Ik kolf op werk elke 3 uur. Dat wil ik over 2 maanden afbouwen naar 2x. Om je productie op te krikken zou ik proberen meer aan te leggen en/ of misschien vast voedsel sneller na melk zodat ze dan toch weer melk wilt na een paar uurtjes. Als je denkt dat het aan je kolf ligt zou je die ook na kunnen laten meten en kunnen laten controleren of je schilden nog wel de goede maat zijn!

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Kolven zegt niet heel veel over hoeveel je dochter uit je borsten krijgt. I ...
Moet je echt elke 2 maanden onderdelen vervangen? Ik kolfen nu 5 maand 4 dagen in de week maar nog nooit iets vervangen 🤔

2 jaar geleden

Reactie op Spacemonkey

Moet je echt elke 2 maanden onderdelen vervangen? Ik kolfen nu 5 maand 4 da ...
Het ligt aan je kolf en hoeveel je kolft maar als je minder eruit lijkt te krijgen dan eerst dan is dat zeker iets om naar te kijken.

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Het ligt aan je kolf en hoeveel je kolft maar als je minder eruit lijkt te ...
ja precies goeie tip! daar kan ik ook eens naar kijken. verder heb ik de afgelopen dagen geprobeerd mijn baby vaker aan te leggen dan die 3x, maar ze gaat dan helemaal naar achter met haar rug en hoofd en persen. dit lijkt een teken dat ze gewoon niet wilt? de ‘normale’ voedingen voor het slapen gaan wilt ze wel drinken. betekend dit dan dat ze op een gegeven moment gewoon geen borstvoeding meer wilt of? ik ga die onderdelen van de kolf vervangen en als ik geen verschil merk, kan ik altijd nog naar een lactatiedeskundige gaan. kan iig veel met jullie tips

2 jaar geleden

nu ben ik wel benieuwd trouwens omdat ik op het forum lees over ‘overvolle’ plasluiers (en dit herken ik bij mn zoontje die wel de fles kreeg). mijn baby heeft dus zeker elke verschoonbeurt wel een plasluier, maar het is niet zo dat het echt zo’n ‘zware/overvolle’ plasluier is. wordt dit wel bedoeld? want of je kindje genoeg bv krijgt wordt meestal gekeken aan de hand van de plasluiers.

2 jaar geleden

nu ben ik wel benieuwd trouwens omdat ik op het forum lees over ‘overvolle’ ...
Dat ligt er ook aan hoevaak je verschoont. Plasluiers, ontwikkeling en who curve is samen belangrijk

2 jaar geleden

nu ben ik wel benieuwd trouwens omdat ik op het forum lees over ‘overvolle’ ...
Ik vind dit ook altijd lastig hoor, ik denk dat je beter kan kijken naar de kleur en geur van de urine. (Niet sterk ruiken en zo goed als kleurloos) Er zijn ook nog andere tekenen van uitdroging zoals een ingezonken fontanel en droge mond. Dit zijn wat beter meetbare dingen dan een "volle" luier.