48 Reacties

2 jaar geleden

Eerst een reep van een kapje. Daarna stukje korst.

2 jaar geleden

Ik ben net iets langer dan een week bezig. Eerst brood met een beetje margarine gegeven, hele kleine stukjes met af en toe een slokje water tussendoor wanneer ik merkte dat hij het niet zo goed weg kreeg. Na een paar dagen wat beleg geprobeerd (pindakaas, mango/pompoen smeersel) dat lijkt je lekkerder te vinden dan enkel margarine. Uiteraard geen korstjes aan het brood laten. In het begin at ie een kwart boterham, vandaag voor het eerst een halve en hij gaat het steeds lekkerder en leuker vinden. Soms even geduld hebben, ze moeten het ook vaardig worden om zo'n stukje brood met hun mond te verwerken

2 jaar geleden

Ik ben gisteren met brood begonnen! Kleine stukjes, klein beetje nat gemaakt in water. Viel niet in de smaak 😂 Toen een korstje gegeven zodat hij zelf kon sabbelen .. was t ook niet. Vandaag opnieuw begonnen, heel klein stukje met een ini minie laagje pindakaas van de kleine keuken en in zijn wang 'geduwt' en dit ging aardig! Morgen probeer ik het weer 😊 onze baby is 6mnd 💙

2 jaar geleden

Reactie op G_F

Ik ben net iets langer dan een week bezig. Eerst brood met een beetje marga ...
Dat mango/pompoen smeerseltje valt hier ook in de smaak! Brood in de melk en brood met margarine waren hier ook geen succes.... Las ook ergens dat je het brood het beste even kunt laten liggen, zodat t niet te zacht is. Dan kunnen ze t beter verwerken....

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ik ben gisteren met brood begonnen! Kleine stukjes, klein beetje nat gemaak ...
Ik zou niks in de mond duwen. Maar je kindje echt de controle geven. Kleine stukjes brood in de wangen zijn amper door de mond te bewegen

2 jaar geleden

Gewoon (niet te) kleine stukjes aanbieden met boter of pindakaas/appelstroop/smeerkaas (met minder zout) en in wangzak wanneer kleine zelf hapt. Mijn zoontje van 6 maanden zat binnen 1 week van een kwart boterham op een hele. Geef na het eten altijd nog een paar slokjes water. Geef hem nu soms ook icm de boterham een paar hapjes roerei maar daarbij dezelfde grootte en methode als brood geven.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ik zou niks in de mond duwen. Maar je kindje echt de controle geven. Kleine ...
Hoe bied je het anders aan? Gewoon voor z'n neus houden? CB adviseerde dit hier ook namelijk!

2 jaar geleden

Wij zijn al 2 weken bezig met brood maar tot nu toe verdomd ze het gewoon te eten 🤣 de eerste hap spuugt ze al uit (beetje boter, gedoopt in water/melk) en daarna weigerd ze gewoon haar mond open te doen. Overigens weigerd ze nu ook de fruithapjes en groentehapjes, die ze al maanden krijgt 🤣 lekker eigenwijs

2 jaar geleden

Ik geef een korst met appelstroop of pindakaas. Hier sabelt ze dan op. Langzaamaan ga ik over op stukjes.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Ik zou niks in de mond duwen. Maar je kindje echt de controle geven. Kleine ...
Ik heb ondertussen al zoveel erover gelezen en alles al geprobeerd, álles tuft hij uit 😅 voor nu ga ik het nog gewoon beetje in zijn wang doen, zal langzaam over gaan op gewoon geven als hij eraan gewend is 😊

2 jaar geleden

Hier eet ze een hele boterham zonder korst. Gesmeerd met boter en wisselend appelstroop, pindakaas, jam zonder suiker

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ik heb ondertussen al zoveel erover gelezen en alles al geprobeerd, álles t ...
Uit tuffen is ook normaal. Ze hoeven ook nog geen brood te eten, dat komt vanzelf. Maar dat heb je dan vast ook gelezen 😁

2 jaar geleden

Reactie op Anita 2811

Dat mango/pompoen smeerseltje valt hier ook in de smaak! Brood in de melk ...
Ja en ze hebben nog meer smaakjes, dus ga ook nog eens een ander smeerseltje proberen 😅. Hij lijkt het nu goed onder de knie te hebben, dus hoef het niet te laten liggen ☺️

2 jaar geleden

En dan in reepjes? Postzegels? Of in welk formaat? Ik ben overigens wel voorstander in zien hoe hij dit zelf doet ipv in zijn wang te stoppen.

2 jaar geleden

Ik geef blokjes brood (gewoon met een schaar geknipt) van ongeveer 1cm2. En hij doet zelf zijn bekkie open dus leg het gewoon voorin en hij verwerkt de stukjes zelf. Moet wel opletten dat hij niet teveel ophoopt in zijn verhemelte. Soms droog brood, soms met boter en ook beleg van ‘de kleine keuken’: appel/peer stroop, pindakaas ook al, hij vindt het allemaal heerlijk!

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Ik geef blokjes brood (gewoon met een schaar geknipt) van ongeveer 1cm2. En ...
Die appel/peer stroop en pindakaas van de kleine keuken gebruik ik ook; de kleine man vindt ze lekker in ieder geval 😊

2 jaar geleden

Ik maak me een beetje zorgen dat ze zou stikken😕 ik was al benieuwd naar hoe anderen dat doen , ik volg mee

2 jaar geleden

Hier roosteren we het brood en dan in repen, 2 vinger dikte ongeveer. Besmeerd met wat roomboter. (Wij doen Rapley/kleintjes methode) Gaat eigenlijk altijd goed, als hij zich verslikt krijgt hij het er zelf uit. Stikken gebeurt niet zo snel bij baby's. En verslikken ziet er spannend uit, maar dat lossen ze zelf op door het uit te spugen of flink te hoesten. Filmpjes over verslikken en stikken heeft me hierbij geholpen.

2 jaar geleden

Reactie op Evvaa

Hier roosteren we het brood en dan in repen, 2 vinger dikte ongeveer. Besme ...
Kan je kindje al zelfstandig rechtop zitten? Ik kreeg namelijk te horen dat je dan pas echt stukjes kan geven, maar wil ook nu al beginnen met brood en wortel

2 jaar geleden

Ik geef zelf nog geen brood. Maar je kunt misschien beginnen met het in de melk te dopen. Dan is het iets minder droog.