43 Reacties

Reactie op LizanneBS

Geven jullie het brood in 'stroken' of anders? En roosteren jullie het broo ...
Ik ben op de manier begonnen maar alles wat je in grote stukken aan hem aanbied propt hij in zijn geheel in zijn mond en begint hij te kokhalzen dus vanaf nu allen nog hap klare stukjes die in stukje voor stukje aan hem geef zodat hij het zelf in zijn mond kan doen.. Ik denk dat je het beste gewoon even kan kijken hoe je kindje het eet misschien gaan strookjes wel goed bij jullie

2 jaar geleden

Gewoon smeerkaas smeerworst appelstroop jam 😄😄😄

2 jaar geleden

Reactie op Preciousss

Gewoon smeerkaas smeerworst appelstroop jam 😄😄😄
Kijk er mee uit.. Zit veel zout in waar de nieren nog niet aan toe zijn. Dus zeker niet te veel.

2 jaar geleden

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/wat-is-goed-broodbeleg-voor-je-baby.aspx

2 jaar geleden

Reactie op Mariekje1988

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-b ...
Waarom geen appelstroop? Dat zie ik niet terug in de link. En volgens mij is het ook niet zo’n ramp als je alles met mate geeft en niet dagelijks

2 jaar geleden

Reactie op LizanneBS

Geven jullie het brood in 'stroken' of anders? En roosteren jullie het broo ...
Gewoon in stukjes, korsten als strookje.

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Waarom geen appelstroop? Dat zie ik niet terug in de link. En volgens mij i ...
Nee indd, maar daar zit heel veel suiker in. Alles met mate lijkt me prima, anders dan zout wat niet goed is voor de nieren. Maar alles wat ze niet nodig hebben, nog niet missen, geef ik gewoon zo min mogelijk.

2 jaar geleden

Hier eet ze ene keer met niks erop, andere keer met appelstroop,100% pindakaas, bio notenpasta of de potjes beleg bij babyvoeding. (De kleine keuken, eigen merk). Ik wissel een beetje af. Soms een stukje ei erbij. Zelf snij ik het brood in kleine stukjes en haal ik de korsten eraf. Laat haar wel eens op korsten of een kapje sappelen. Gewoon doen wat voor jou goed voeld🙂

2 jaar geleden

Reactie op H3llobaby2021

Niet zo zeer suiker maar wel dadelsiroop als voorbeeld..of agave siroop.. ...
Exact.... dadelsiroop is ook gewoon toegevoegde suiker maar dan met een zogenaamd verantwoorde naam. Siroop van dadels of siroop van suikerbieten.... het doet met je lijf exact hetzelfde. Er is ook een aflevering van de Keuringsdienst van Waren geweest over babykoekjes. Daar kwamen alle producten van de Kleine Keuken ook aan bod. Zeker kijken! Onze zoon krijgt meestal alleen beetje boter op zijn brood. Waarvan ik enkele stukjes soms in een de 100% pindakaas doop. Soms krijgt hij er ook wat ei bij. Of geprakte avocado erop Hij eet het super goed, dus zie even niet waarom er perse ander beleg op moet. Een kale boterham is niet "zielig". Wij vinden het voor onszelf saai, maar hij weet niet beter

2 jaar geleden

Hier gewoon verschillende dingen op brood ... broodje kaas met boter vind ze erg lekker hmmmm zegt ze dan ... Jam stroop leverpastei smeerkaas crackertje met smeerkaas ook heerlijk 😃

2 jaar geleden

Reactie op Preciousss

Hier gewoon verschillende dingen op brood ... broodje kaas met boter vind z ...
Kaas mogen ze toch nog niet echt vanwege de zouten? Die van mij krijg soms een ministukje want idd hij vindt het heerlijk! Verder vooral bio boter op brood of een beetje pindakaas of appel/peer vd kleine keuken. Avocado ook favoriet! En brood met banaan heerlijk!

2 jaar geleden

Hier afwisselend, hummus vind hij wel erg lekker.

2 jaar geleden

Reactie op NinaLu

Kaas mogen ze toch nog niet echt vanwege de zouten? Die van mij krijg soms ...
Alles met mate 😄

2 jaar geleden

Gewoon de boter die wij ook gebruiken, 100% puur pindakaas, hüttenkäse, eru smeerkaas kids, ei, fruit spread (blokje zelf gepureerd fruit)

2 jaar geleden

Ik smeer op aanraden van de logopedist boter van de Flowerfarm op haar brood. Mijn dochter krijgt ook 100% pindakaas, met boter eronder. Dat plakt iets minder dan zonder boter. Soms doen we ook een beetje (zelfgemaakte) fruithap op haar brood als jam.

2 jaar geleden

Wij doen meestal alleen boter (flower farm plantaardige margarine). In stukjes. Soms een beetje 100% pindakaas, of iets van het fruithapje en heel af en toe eens avocado.

2 jaar geleden

Ik vind boter op brood niet lekker, dus dat hebben we nooit en krijgt ze eigenlijk niet. Ze krijgt appelperenstroop, tahin/sesampasta, pindakaas of een andere notenpasta. Of fruit uit een fruitpotje, pruim ofzo en soms ook weleens ricotta of mascarpone, daar zit bijna geen zout in.

2 jaar geleden

Advies is om wel vette boter te gebruiken, hebben wij gehoord van de dietist in elk geval. Dit ivm omega vetten die nodig zijn voor hersenontwikkeling. Wij hebben becel romig op haar aanraden

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Nee, en al helemaal niet veel extra. Veel moeders hebben mij de kleine keuk ...
Qua beleg denk ik idd dat de kleine keuken (of een ander merk zonder onnodige toevoegingen) een goed idee is. Niet helemaal on topic, maar ik kwam deze aflevering over babykoekjes tegen: https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/26-11-2020/KN_1716426

2 jaar geleden

Reactie op Cr10

Advies is om wel vette boter te gebruiken, hebben wij gehoord van de dietis ...
Oh interessant! Ga ik me eens in verdiepen