Hallo mama's,
Ik zit me weer eens van alles af te vragen haha. Ik heb weinig mensen om me heen met baby'tjes dus vandaar dat ik jullie regelmatig om hulp vraag.
Mijn zoontje had last van obstipatie. Ik voedde hem overdag 4 x en obv wat ik kolfde leek daar zo'n 150 ml uit te komen. Veels te weinig voor een stevige jongen van 7 maanden van bijna 10 kg. Hij kwam dan ook standaard 2 of 3 keer voor een nachtvoeding, wat ik nogal slopend vond.
Nu probeer ik bv langzaam af te bouwen door hem 1x per dag kv te geven. Daarnaast geven we in de avond na mijn borstvoeding ook nog kunstvoeding (papfles), in de hoop dat zijn buikje lekker vol is en hij beter doorslaapt.
1. Omdat ik al weinig melk had naar mijn idee vind ik het ergens een beetje akelig om bv met kv te gaan vervangen, loopt mijn melk dan niet nog verder terug? Daarentegen wil ik echt dat hij meer voedsel binnenkrijgt en met een voller buikje het bed in gaat 😔. Het voelt een beetje als kiezen tussen 2 kwaden. Heeft hier iemand ervaring mee?
2. Daarbij probeer ik hem ook vaste voeding aan te bieden, maar ik weet niet goed wanneer en hoeveel of hoe vaak. Doe ik dit voor een fles/bv? Maar dan drinkt hij misschien weer minder daardoor. En loopt mijn bv dan nog meer gevaar om te hard terug te lopen?
Alvast weer heel erg bedankt aan alle mensen die zich de moeite doen om mee te denken ☺️