55 Reacties
2 jaar geleden
Oh dit is herkenbaar😩
Vannacht heb ik na de 3e x wakker na 3 kwartier kei hard mee gehuild en heeft mijn man onze zoon over genomen, ik kon niet meer…
Wat doen jullie? Laten huilen (lijkt niet te stoppen en steeds harder te worden), bij je in bed? Of in mijn geval samen in het logeerbed? Is dat een oplossing bij jullie? Want dan doe ik dat!!😱😱😱😱
2 jaar geleden
Reactie op samanthaaxx
Oh dit is herkenbaar😩
Vannacht heb ik na de 3e x wakker na 3 kwartier kei ...
Ik ga 3 keer sussen, als hij dan nog eens een 4e keer het op het huilen zet neem ik hem in bed en slaapt ie op mij. Erg vermoeiend allemaal en heb schrik dat hij hierdoor verkeerde associaties krijgt, maar alleen zo krijgt hij toch nog wat slaap mee anders zijn het nachten waar hij maar 4u slaapt ofzo 🥲
2 jaar geleden
Reactie op 19072021
Ik ga 3 keer sussen, als hij dan nog eens een 4e keer het op het huilen zet ...
ik ben daar ook bang voor, maar steek er liever meer tijd ik straks als ze wat ouder is dan nu wanneer ze er zoveel moeite mee heeft en de geborgenheid nodig heeft 😅 voor de 18e zullen ze vast wel
in hun eigen bedjes slapen denk ik dan 🤣
2 jaar geleden
Reactie op samanthaaxx
Oh dit is herkenbaar😩
Vannacht heb ik na de 3e x wakker na 3 kwartier kei ...
Mijn man en ik wisselen elkaar af en zitten de tijd uit met wiegen, sussen en pogingen tot terugleggen. Ik geef BV dus dat probeer ik ook altijd. Ben dan wel bang dat het een slaap associatie wordt maar wat moet je anders 🤷🏼♀️ Hij moet van mij wel op zijn slaapkamer blijven. Gisteravond heb ik 30 min naast zn bed gezeten tot hij beetje in slaap viel 😴
2 jaar geleden
Hier duurde het gelukkig maar een paar dagen. Was ook bang verkeerde associaties aan te leren, maar er uiteindelijk toch maar in mee gegaan en gedaan wat werkte. Als ze in een week al een nieuwe negatieve slaapassociatie aanleren, kunnen ze die in een week ook wel weer afleren denk ik dan maar
2 jaar geleden
Reactie op Thérèse
Hier duurde het gelukkig maar een paar dagen. Was ook bang verkeerde associ ...
Bij ons begon het vorige week donderdag al rommelig te worden. Elke nacht kwam hij iets eerder met huilen en op maandag was het echt mis. Ik hoop dat wij er dan ook weer bijna vanaf zijn 🤞🏻 Deze nacht hebben we ook maar weer gehad (denk ik nu de baby bij de oppas is en ik rustig aan de koffie aan het opstarten ben ☺️)
2 jaar geleden
Nooit een goede slaper gehad maar nu is het echt vreselijk, elk slaapje is krijsen tot hij gewiegd wordt (ook niet makkelijk met een 10kg grote baby) of in slaap gevoed wordt (geef bv). Voorheen was de speen en slaapritueeltje voldoende. Vannacht van 3u tot 5u bezig geweest tot hij eindelijk weer sliep.
Hazenslaapjes hebben we altijd al gehad maar deze waren eerst 40/45min nu zijn ze 30min.
Hopelijk gaat deze fase snel voorbij 😬😬
2 jaar geleden
Hier ook erg hangerig maar gelukkig niet huilerig in de nacht: wel klaar wakker en dan wil ze spelen.
We negeren het tot ze gaat schreeuwen of huilen maar blijven niet op de kamer hangen.. we willen dat ze zich veilig voelt maar willen niet mee gaan in het spelen: het is nacht dus slapen!
Hopelijk duurt het niet al te lang🤣🙈
2 jaar geleden
Jup! Vorige week is ie flink ziek en verkouden geweest. Sindsdien is het slapen ook gewoon een bout. Normaal sliep ie sinds 2,5 maand al lekker heel de nacht door. Maar nu word ie toch minimaal 1x per nacht weer wakker. Hij gaat door een flinke ontwikkelingsfase denk ik (slaapregressie). die van 4 maanden hebben we niet gemerkt, maar deze is toch vrij pittig
2 jaar geleden
Die drie H's is dat hetzelfde als het sprongetje van Oei, ik groei? In bet boek stond rond 26 weken, dus ik dacht weer: oh, valt mee, niks aan de hand. Nu zijn we week 28,5 en is ze vaak H nr 4, hysterisch. Wanneer ze honger heeft, wanneer ze moe is... Vroeger zeurde ze dan wat, maar dit is echt hysterisch huilen nu. Ochtend en middagdut vallen mee, maar 3e dut en bedtijd is huilen. Ligt het aan dat sprongetje? Of is ze ziek? Of zijn het tandjes? Of? Ik breek er mn hoofd over.
2 jaar geleden
Reactie op EvelienM23
Die drie H's is dat hetzelfde als het sprongetje van Oei, ik groei? In bet ...
het zou allemaal kunnen, hier al 3 dagen koorts maar eindelijk vrolijker dan de afgelopen dagen🙃 nu nog de slaapjes beter weer int ritme krijgen en dan zal ik ook een stuk rustiger zijn.
Ben blij alst voorbij is maar dan zal het volgende sprongetje/slaapregressie voor de deur staan🤣
2 jaar geleden
Nooit een goede slaper gehad maar nu is het echt vreselijk, elk slaapje is ...
Hier precies zo. Elke nacht al feest twee weken lang tussen 2&5, ik hoop dat het snel over is.
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Ahaa sterkte dan maar 😅💪🏻 Die fase moet hier dan nog komen 😮💨😅
Nou tadaa, hallo H, H en H! Pfffff jeetje zeg, ben al vanaf 5 uur met hem bezig en ben er nu bij weggelopen hij pakt zelfs de borst niet meer dat is echt voor het eerst….. Wat vermoeiend zeg en ook zo sneu voor die kleintjes….. Sterkte voor alle mamma’s! 💪🏻
2 jaar geleden
Reactie op JetteA
Wij willen eigenlijk ook wel van de speen af. Hij wordt namelijk niet wakke ...
Je voelt dat zelf het beste aan maar als hij er niet wakker voor wordt en alleen maar nodig heeft met inslapen dan kan je er nog gerust mee doorgaan, ze zijn nog zo klein en het gaat pas problemen geven als ze een stuk ouder zijn…..