29 Reacties
2 jaar geleden
Dankje dat je om m’n reacties reageert! Zo vinden we weer herkenning in elk ...
Ja dat is ook wel een goed idee, mijn zoontje heeft al twee tandjes en de bovenste twee komen op elk moment door zijn tandvlees dus ik wil dit ook voorkomen. Ik ga kijken of de rafelrand dik genoeg is, zo niet wie weet en extra er bovenop en als ik ooit weer een nodig heb is zo’n zwemding of isolatiebuis best een goed alternatief!✨
2 jaar geleden
Ik lees het hier vaak maar vind het nogal kindonvriendelijk: gecontroleerd laten huilen. Je kindje kan niks vertellen dus enkel huilen, ik laat mijn zoon nooit alleen huilen. Tegenwoordig wordt hij huilend wakker en neem ik hem gewoon op mijn arm dat hij weet dat ik er ben want hem troosten helpt niet echt. Dus laat ik hem even zijn gang gaan, zorg ik dat hij zijn emoties kwijt kan. En zoonlief slaapt ook naast me in bed en ik krijg mega veel commentaar
We gaan wel proberen zijn bed bij ons op de kamer te zetten, maar als ik nog slechter slaap daardoor, komt hij terug naast me liggen.
Mijn eigen moeder heeft me destijds ook laten huilen en je wilt niet weten wat voor slechte slaper ik als kind was. Vanuit mijn vrees om met mijn zoon hetzelfde mee te maken, laat ik hem nooit huilen. En ik snap niet dat slaapcoaches zo overtuigd zijn van laten huilen... In heb ook veel gehad aan de sociale mediapagina van Liefde van een moeder. Veel geluk
2 jaar geleden
Reactie op EllenMech
Ik lees het hier vaak maar vind het nogal kindonvriendelijk: gecontroleerd ...
Ik ben het helemaal eens met je! Ik laat mn dochter ook niet huilen en ze slaapt ook bij mij in bed. We zijn met z’n tweeën thuis dus niemand die het kan overnemen van mij of naast me in bed moet liggen. Alleen als ik onder de douche sta laat m’n dochter van zich horen, maar voor de rest is ze lekker rustig. Zo zijn er nog genoeg dingen waar anderen wat op te zeggen hebben zoals dat mijn dochter ‘telaat’ slaapt. Ik heb gister aan het consultatiebureau gevraagd of dit schadelijk is voor haar ontwikkeling en ze zei van niet. We komen ooit toch op een ritme ivm werk en naar het kdv gaan (ze gaat nu nog niet). Overdag slaapt ze ook genoeg en wanneer ze slaapt slaapt ze ook echt rustig.
Dat wij het op deze manier aanpakken is prima. Als ons kind maar goed zit, zich goed voelt en lekker onze warmte krijgt. Dat is ook echt wat ze nodig hebben!
2 jaar geleden
Reactie op EllenMech
Ik lees het hier vaak maar vind het nogal kindonvriendelijk: gecontroleerd ...
Het is ook niet de bedoeling dat je voor de rest van de tijd altijd je kind laat huilen.. Het is een methode om je kindje te leren dat hij ook zelf in slaap kan vallen, waarbij je iedere keer laat weten dat je er bent. De meeste kindjes leren het binnen 2 dagen en dan gaat je kindje dus gewoon zelfstandig slapen, zonder enkele tranen, in zijn bedje. Als hij dan wakker wordt, voelt hij zich veilig en kan gewoon lekker verder slapen.
Het is echt niet zo dat je dan de rest van je babytijd je je baby maar laat huilen..
Mijn kindje heeft de afgelopen tijd echt veel minder gehuild doordat hij door kan slapen dan in de periode dat hij dat niet kon en hij ons steeds nodig had. Hij werd huilend wakker, omdat hij oververmoeid was en niet wist hoe hij verder moest slapen. Wij hebben nu een vrolijke baby en als hij huilt dan zijn we er voor hem ❤.
2 jaar geleden
Reactie op Fica
Ik was benieuwd. Hoe gaat het nu?
Het gaat stukken beter, stapje voor stapje slaapt hij steeds beter zelfstandig door. We hebben verschillende aanpassingen gedaan: warmte kleding en kamertje, grotere fles voor het slapen gaan, witte ruis, avondritueel en alle tips en tricks uit de Happybabycoach cursus. Daardoor is het niet helemaal duidelijk waardoor het nu beter gaat, maar we zijn allang blij dat er een stijgende lijn in zit. Misschien was het gewoon een slaapregressie waar hij (heel erg lang) doorheen ging, we zullen het nooit weten haha.
Ik ben in ieder geval superblij met jouw tip. Dankzij de cursus kijk ik heel anders aan tegen het huilen van mijn zoontje en kan ik dan veel beter de rust bewaren. Ik heb het gevoel dat ik nu én respect heb voor mijn eigen grenzen maar tegelijkertijd mijn zoontje de geborgenheid biedt die ik hem graag wil geven. Echt superfijn!
2 jaar geleden
Het gaat stukken beter, stapje voor stapje slaapt hij steeds beter zelfstan ...
Wat goed om te horen! Ja met kinderen weet je het toch niet altijd waar het vandaan komt. Maar fijn dat het beter gaat. Weer meer vertrouwen in het ouderschap en hoe je dat vorm geeft. Hele fijne cursus en hoor van veel mensen dat het ze heeft geholpen en heb er zelf ook veel uitgehaald.