9 Reacties
2 jaar geleden
Oef lastig! Geen ervaring mee maar denk idd afgeven of neerzetten en aangeven "au dat doet mama pijn".
Denk niet dat ze op deze leeftijd je bewust pijn porberen te doen maar idd onvermogen om te communiceren en om te gaan met frustraties
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Oef lastig! Geen ervaring mee maar denk idd afgeven of neerzetten en aangev ...
Ja ik denk ook onvermogen. Maar oh, ik was zo boos 🤣
2 jaar geleden
Hier word ook erg fanatiek gebeten, natuurlijk niet in de daarvoor bestemde bijtspeeltjes, maar wel in de valbeugel van de wagen, de bank en zn favoriet, mij🙈 en hard ook!
Eerst reageerde ik telkens met AU, Nee!
Werd het heel erg grappig van en dan beet hij gerust nog 8 x. Toen dacht ik; ik reageer gewoon niet, bleek ook niet de oplossing. Kwam er achter dat hij bijt uit frustratie of verveling, iig voor aandacht. Nu zeggen en doen we het volgende; je mag niet bijten, dat doet mama (of wie dan ook) pijn. Je mag wel aaien en dan gaan we heel overdreven en vrolijk "aaaaai" en dan heel blij reageren als ie aait. Of we zeggen ; je mag niet bijten, dat doet mama pijn. We kunnen wel even samen spelen en dan ga ik bijv bij m op de grond zitten om even te spelen oid.
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Hier word ook erg fanatiek gebeten, natuurlijk niet in de daarvoor bestemde ...
En het gebeurt ook heus wel dat ik gewoon au roep van schrik😅
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Hier word ook erg fanatiek gebeten, natuurlijk niet in de daarvoor bestemde ...
Goeie, dankjewel!
Her was hier echt frustratie, want ik nam dr mee naar onze plek... 😂
2 jaar geleden
Omg Ik word gek, we zitten sinds een dag of 3 in sprong 9 en elke keer als hem iets niet zint begin hij te bijten en hard in mijn hand in mijn schouder in mijn borst. 😫
Hij is echt aan het uitproberen hoe ver hij kan gaan en probeert reacties uit te lokken. Ik reageer kort en duidelijk zonder te veel emotie ‘au je doet mama pijn, je mag niet bijten’ en zet hem dan van mij af. Verder probeer ik niet te veel er op te reageren of aandacht er aan te besteden want dat vindt hij alleen maar leuk op het moment.
Hopelijk waait het snel weer over..
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Omg Ik word gek, we zitten sinds een dag of 3 in sprong 9 en elke keer als ...
Jeetje, zwaar he, zo'n sprong !
Ja, hier ook vol in mijn schouder vanmiddag... echt pijnlijk
2 jaar geleden
Hier ook een bijter, maar dan voor aandacht en dacht leuk te zijn. Inmiddels doet hij het niet meer, maar heeft wel even geduurd. Hier hielp idd zeggen wat de andere ook schreven.