12 Reacties

2 jaar geleden

Vanaf 1 jaar? Mijn dochter eet vanaf 6 maanden zelf. Ik zou het eten gewoon voor haar zetten en niks doen. Komt vanzelf

2 jaar geleden

Ja, eten voor haar neer zetten. Geen lepel meer aanbieden. En zelf ook gaan eten. Misschien verdiepen in de rapley methode. Zelf eten met de lepel kun je ook al oefenen.

2 jaar geleden

Hier ook hetzelfde als @Baby3juni. Eten gewoon voor haar neerzetten en onthoud het gezegde: zien eten doet eten. Wellicht helpt dat.

2 jaar geleden

Reactie op Baby3juni

Vanaf 1 jaar? Mijn dochter eet vanaf 6 maanden zelf. Ik zou het eten gewoo ...
Ja nouja ik bedoel er word verwacht dat ze het dan echt kunnen.. misschien heb ik het fout gelezen. ik leg het altijd voor haar neer maar eindstand doet ze niks nouja er mee spelen dan 😂

2 jaar geleden

Stopt ze ook geen andere dingen in haar mond zoals speelgoed? Ik merk wel hier dat er steeds minder richting haar mond gaat van niet eetbare dingen, vooral met buiten spelen erg fijn. Maar ik kan me voorstellen dat als je er nu pas mee begint dat het even duurt. Ik zou voorlopig veel 'fingerfood' op tafel zetten en zelf ook met je handen gaan eten als voorbeeld. En misschien afwisselen met langere repen die ze kan afbijten en kleine hapklare stukjes. Pakt ze brood ook niet met haar handjes? Ik weet niet of ze naar een opvang gaat maar je zou het daar ook eens kunnen bespreken, kan me voorstellen dat oudere kindjes die allemaal met hun handen fruit en brood eten ook een goed voorbeeld geven.

2 jaar geleden

Mijn zoon doet dit ook pas sinds kort. Hij wordt vrijdag 1. Daarvoor was hij gewoon te druk bezig met andere dingen en stopte wij dus tussen het spelen aan tafel af en toe een hapje in zijn mond. Nu als we een stukje brood/aardappeltje/groente voor hem neer leggen of de lepel/vork pakt hij het en stopt hij het in zijn mond. Ik zou me er niet te druk om maken. Het komt vanzelf. Misschien is hij gewoon veel te druk met andere dingen bezig om ook nog te eten! Onder het mom van er is geen volwassene die nog gevoerd moet worden 😅

2 jaar geleden

Reactie op Baby56

Stopt ze ook geen andere dingen in haar mond zoals speelgoed? Ik merk wel h ...
Nee gek genoeg stopt ze nooit dingen in haar mond… Stukjes brood pakt ze wel vast en van de maissticks ook wel maar ze knijpt er in en zwaait ermee 😂 Ze vermaakt zich in iedergeval wel maarja ik blijff idd wel oefenen met haar. Vanaf Juli gaat ze naar de opvang misschien leert ze het daar door kindjes na te doen 🤷🏼‍♀️ Heb aldoor gedacht het komt wel maar het duurt nu wel erg lang.

2 jaar geleden

Reactie op Lala94

Mijn zoon doet dit ook pas sinds kort. Hij wordt vrijdag 1. Daarvoor was hi ...
Ohh wat goed!! Nouja ik blijf oefenen. Alvast gefeliciteerd 😘

2 jaar geleden

Vandaag heeft ze voor het eerst zelf eten naar haar mond gedaan! Ben zo trots 😍

2 jaar geleden

Vandaag heeft ze voor het eerst zelf eten naar haar mond gedaan! Ben zo tro ...
Wat fijn! En fijn dat je het zelf hebt laten doen

2 jaar geleden

Niet meer voeren dan gaan ze het van zelf zelf doen

2 jaar geleden

Zullen we het een beetje verdelen? Oh men hier stopt hij ALLES in zijn mond.. van eten tot onkruid tot zand tot blaadjes tot knuffels tot mijn neus/kleding/schoenen tot speelgoed. 🤦‍♀️ alles moet bekeken en geproefd worden. En kan die het niet met zijn vingers pakken beweegt die er met open mond naartoe 😅