11 Reacties

2 jaar geleden

Per direct stoppen met borstvoeding geven en even doorzetten

2 jaar geleden

Voor haar is het een hele fijne manier om in slaap te vallen, maar snap dat je ook wilt dat ze leert op een andere manier in slaap vallen. Wat wij hebben gedaan is: ietsje eerder de avond borst geven en erna een vast avond ritueel (pyama tandjes poetsen, boekje, liedje zingen, kusjes, welterusten) en dan wakker in bed leggen met speeltjes. Zodat ze leert in slaap te vallen. De eerste paar keer huilde ze waarna ik haar in bed troosten. Dagen erna speelde ze even en nu valt ze erna zelf in slaap. Succes

2 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Per direct stoppen met borstvoeding geven en even doorzetten
Beetje een raar antw dit..

2 jaar geleden

Reactie op Desireemamavan2

Voor haar is het een hele fijne manier om in slaap te vallen, maar snap dat ...
Dankjewel voor je reactie! Dit ga ik idd eens proberen!!

2 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad tot aan 8/9 maand, toen heb ik een knuffeldoekje geïntroduceerd tijdens de borstvoeding zodat ze die associatie kreeg met leren slapen. Die krijgt ze nu ook bij het drinken voor het slapen gaan. In de avond na het drinken nog een avondritueel met tanden poetsen en boekje lezen (doorbladeren 😆) en dan wakker in bed leggen. Haar knuffeldoekje heeft ze nu echt om in slaap te vallen. Hier was het toen wel echt een paar dagen moeilijk hoor, ook in de nachten. Mijn man heeft toen die dagen gedaan omdat ze met mij alleen maar de associatie had met de borst, weet niet of jij die mogelijkheid ook hebt?

2 jaar geleden

Dit kun je doorbreken door niet meer te eindigen met de borst. Het is nu een slaapassociatie (wat niet meteen slecht is), maar je kunt dit afleren door na de borst de pyjama aan te trekken, tanden poetsen (sowieso beter na het drinken), en slaapzakje aan. En dan met een herkenbaar vast knuffeltje slapen, dus de associatie veranderen. Zal niet zonder tranen gaan als ze dit al 15 maanden gewend is.

2 jaar geleden

Dit lijkt een slaapassociatie. Het is moeilijk voor beide om dit te doorbreken. Ik ben laatst verhuisd en sindsdien hebben we beide een eigen kamer en kon ik onze slaapassociatie eindelijk doorbreken. Vond ik wel spannend maar het ging al binnen een week super goed! Ik nam haar vroeger bij elke kik bij me en nu kom ik alleen als ik denk dat ze haar speen niet kan vinden. Overdag slaapt ze nog maar 1 slaapje. Dat betekent dat ze ook lekker moe is einde dag, dus dat helpt ook mee om een goede nacht te hebben.

2 jaar geleden

Hier exact hetzelfde probleem. Het lukt me nu wel om hem ongeveer helft van de keren in zijn eigen bedje in slaap te laten vallen (soms met wat huilen.. maar als dat 5 minuten is dan neem ik dat voor lief) andere keren valt hij nu in slaap terwijl hij bij mij ligt. Dan zorg ik dat hij niet meer drinkt. Hij heeft vorige week ook 2 nachtjes opeens doorgeslapen. Maar meeste nachten leg ik hem wel bij mij als hij wakker wordt. Dan slapen we allebei het snelste weer.... Na 15 maanden zogoed als nooit doorslapen pak ik alles wat ik krijg 😉

2 jaar geleden

Sowieso niet stoppen met borstvoeding geven! Mooiste wat er is, zeker tot deze leeftijd!! Ik had tot voor kort precies hetzelfde probleem. Bij ons heeft de dr. Estivill methode heel goed geholpen. De eerste drie dagen waren pittig. Maar nu, twee weken verder valt mijn zoontje na maximaal 5 minuten huilen in slaap. En slaapt hij zelfs nachten door! Ik wist niet wat ik mee maakte.. Ik hoop dat het bij jou ook helpt!

2 jaar geleden

Ik denk ook een slaapassociatie. Stoppen met bv is absoluut niet nodig als je dit niet wilt. Ik geef het ook nog steeds. Maar daarna poetsen we tanden, lezen we een boekje en zingen we liedje en dan in bed. Ik zou adviseren om je routine om te draaien zodat hij bv niet meer nodig heeft om in slaap te vallen.

2 jaar geleden

Hier exact hetzelfde, ik geef er gewoon aan toe, er komt een moment dat ze alleen gaan slapen, ik geniet er nog intens van al is het best zwaar maar ook oh zo mooi 🥰