31 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook precies hetzelfde. Ik hoop iedere avond... zou het nu beter gaan?
De avonden gaan wel beter hier sinds kort. Maar de nachten nog totaal niet.
2 jaar geleden
Reactie op Shir1980
Toch fijn om wat medestanders te vinden! Bijna iedereen heeft babies die 12 ...
Toch even opletten met het idee of het vanzelf over gaat. Ik heb een dochter van 5jaar die niet doorslaapt. Intussen zijn al een tijdje klant op de kinder slaapkliniek. Het zal je maar overkomen.. moest ik de tijd kunnen terugdraaien ik had die slaapcoach zeker geprobeerd
2 jaar geleden
Dat is hier ook heel lang geweest en soms nog. Ergens vanaf 9,5 maand zat er verbetering in. Ze drinkt bij het naar bed gaan, dan als wij naar bed gaan (22.00/30) en dan slaapt ze nu af en toe door tot 6.00/30 uur en dan na een voeding weer tot 7/7.30 (dat is wel jammer want dan kom ik niet meer in slaap). Soms komt ze nog een keer tussendoor en soms wordt ze als wij naar bed gaan niet wakker en komt ze 2 keer. Maar 6 uur aaneengesloten slaap halen we best vaak. Volgens mij is het heel normaal, ook straks het 2e jaar nog dat ze af en toe wakker worden.
2 jaar geleden
Hier word ook nog veel gespookt in de nacht en hebben we nog zeker 1 a 2 nachtvoedingen. Al een hele tijd geen bv meer helaas.
Onze kleine vriend heeft wat slikproblemen met vaste voeding en komt daardoor lang niet aan de benodigde voedingsstoffen op een dag, waardoor ik de nachtvoedingen er nog wel ff in hou voor 'm (zolang ie wil dan he). Vermoeiend is het zeker wel! Ik vermeld dit trouwens niet op cb want die zeuren er extreem over 🙈😅
2 jaar geleden
Hier ook! Alleen moet zeggen dat ik mn dochtertje in de nacht vaak ook bij me in bed neem, omdat ik zelf zo het meeste slaap krijg en er niet steeds uit hoef. Daardoor slapen we beide rustiger, maar weet niet of dat bevorderend werkt voor het doorslapen. Slaapt jullie zoontje in zijn eigen bedje of bij jullie?
We hebben de 'gecontroleerd' laten huilen methode overwogen, maar dat ging zo in tegen mn gevoel en na het lezen van dit artikel hebben we ook besloten om dat niet te doen.
https://www.eindelijkslapen.nl/waarom-is-baby-laten-huilen-methode-gebruikelijk-bij-slaapproblemen-maar-niet-de-beste/
2 jaar geleden
Onze zoon was ook iedere nacht wakker. Sinds deze week slaapt hij nog maar 1 keer overdag en dat werkt, nu slaapt hij door. Succes, gebroken nachten zijn slopend
2 jaar geleden
Ik raad iedereen hier aan waarvan jullie kind op de leeftijd van 10maand nog niet doorslaapt een slaaptest te laten doen in het ziekenhuis. Het kan zomaar een verstoorde melatonine aanmaak zijn. Of zoals hier het restless leg syndroom. Niet zomaar blijven doorgaan in de hoop dat het zal overgaan
2 jaar geleden
Reactie op Tessailona
Onze zoon was ook iedere nacht wakker. Sinds deze week slaapt hij nog maar ...
Dat redt mijn zoontje echt nog niet. Na 2,5u wordt hij moe. Ik rek het zodat we uitkomen op 2 slaapjes en dan vroeg naar bed. Tot middennacht gaat het redelijk, maar daarna is hij snel wakker, echt wel iedere 2 uur, soms na 45 minuten al.
2 jaar geleden
Reactie op Taïssa
Ik raad iedereen hier aan waarvan jullie kind op de leeftijd van 10maand no ...
Hai Taïssa, je bedoelt het vast goed maar niet doorslapen met 10 maanden is niet abnormaal, ik vind het dus ook compleet onnodig om naar het ziekenhuis te gaan. Tis alleen doorbikkelen en het is fijn daar niet alleen in te staan 👍
2 jaar geleden
Hier was het precies het zelfde..deze week ben ik aan de gang gegaan met een schema die ik gekregen heb van een slaapcoach.. ze slaapt deze hele week al door (van 20 tot 06.30/07.00).. ook eet ze opeens stukken beter doordat ze niet zo vermoeid is elke keer overdag.. ik ben blij dat ik de stap heb gezet naar een slaapcoach!
2 jaar geleden
Reactie op Taïssa
Ik raad iedereen hier aan waarvan jullie kind op de leeftijd van 10maand no ...
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat 80% van de babies tussen de 6 maanden en 1 jaar nog minstens een keer per nacht wakker worden, 25% werd drie keer of vaker wakker. Het is echt normaal voor baby's om wakker te worden en ook om een nachtvoeding te krijgen. Overigens heb ik de indruk dat de meeste baby's hier over het algemeen wakker worden, drinken en meteen weer doorslapen. Dan lijkt me er niks mis met melatonine.
2 jaar geleden
Het proberen misschien waard: wij hebben ons zoontje bij toeval direct na de laatste borstvoeding voor het slapen gaan nog kunstvoeding laten drinken zoveel hij wou. Hij drinkt dan nog tussen de 50 en 100 ml. Sindsdien hoeft hij geen nachtvoeding meer. Absoluut geen aanrader als ze nog jonger zijn ivm je melkproductie maar nu ze rond de 10 maanden zijn is dat allemaal niet meer zo spannend volgens mij.
Daarnaast natuurlijk alle algemene adviezen zo ver als mogelijk opvolgen.
2 jaar geleden
Hoorde laatst iemand zeggen dat als je kleine alleen even kort drinkt en weer verder slaapt dit ook onder doorslapen valt 💪🏻 Hier net als bij jou! En idd heerlijk die hormonen ik slaap zo weer verder. Zie in de ochtend dmv mijn iWatch hoe de nacht geweest was haha. Die van mij slaapt vanaf 23:00 uur bij mij in bed, vind dat inmiddels super gezellig (als in ik mis hem als hij langer slaapt) en ik geloof niet in associaties maar in het geven van vertrouwen 💖💚 Mijn oudste twee slapen heerlijk hele nachten door dus heb m’n eigen bewijs, dubbel 💖💙