31 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Hoorde laatst iemand zeggen dat als je kleine alleen even kort drinkt en we ...
Goed om dit te lezen 😊... Wij pakken ons dochtertje halverwege de nacht ook vaak bij ons in bed, omdat in haar eigen bedje dan drama is en ik dan ook moeilijk weer in slaap kom. Soms vind ik het lastig vanwege de tegenstrijdige info die je leest (leren ze dan dat ze 'hun zin krijgen' als ze huilen, leggen ze associaties of huilen ze omdat ze geborgenheid nodig hebben). Wij gaan uit van het laatste. Veel mensen in onze omgeving die ik vertel dat ons dochtertje niet doorslaapt EN dat ze vaak bij ons slaapt vinden er ook iets van (we moeten haar laten huilen, ze moet leren dat...). Ze mogen van mij best een mening hebben. Alleen ik heb zo'n allergie gekregen voor dat 'ze moet dit, ze moet dat'. Ze moet helemaal niks. Het is ons kindje... Mag ik vragen vanaf wanneer je oudste kindjes doorsliepen? En of de overgang naar eigen bedje makkelijk ging?
2 jaar geleden
Hier slapen we trouwens ook samen met ledikant cosleeper. Daardoor functioneren we nog. Mijn man wordt vaak niet wakker omdat ze naar me toe kan ipv huilen/geluid maken voor de voeding. Ik denk dat ze op een gegeven moment door gaat slapen en dat we haar dan in een bedje op onze kamer leggen en vanuit daar richting eigen kamer. Op een gegeven moment kun je natuurlijk ook met ze praten, begrijpen ze meer etc. Dus het komt vast goed, ze ligt heus niet tot haar 18e in die cosleeper.
2 jaar geleden
Ik heb onze zoon eerst in een co-sleeper gehad maar toen hij ging staan was ik bang dat hij eruit zou kiepen... toen zn eigen ledikantje in mijn slaapkamer gezet en die overgang ging alvast prima. Dacht, kan hij vast wennen voor als hij in zijn eigen slaapkamer gaat slapen.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is nu bijna 11 maand en heeft de afgelopen weken voor het eerst een aantal nachten echt doorgeslapen. Voedingen zijn er al wel 2 a 3 maanden af denk ik, al is er soms nog wel een x een voeding. Ik denk wel dat vooral bv ook een troostmethode om verder te slapen kan zijn. Misschien eens lacatatiekundige raadplegen?
2 jaar geleden
Reactie op Baby56
Er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat 80% van de babies tussen de 6 maande ...
Mijn baby wordt btw wel wakker idd. Doorslapen is voor mij dat ik er niet heen hoef om hem te laten doorslapen. Hij zoekt nu zelf zn speen en zn doekje en slaapt verder. Dat zie ik op de camera. Ik hoor hem wel. Wakker worden is doodnormaal. Wij worden ook wakker snachts. Je hebt hebt het alleen vaak niet door.
2 jaar geleden
Reactie op Iloon1986
Goed om dit te lezen 😊... Wij pakken ons dochtertje halverwege de nacht oo ...
Lees dit nu pas 🙈 Nee ik geloof zeker niet in ‘hun zin krijgen’ of ‘associaties’, daar zijn ze nog veel te jong voor, het ene kind heeft nou eenmaal meer geborgenheid nodig dan de ander. En las gister nog in een boek: Bijna alles bij kinderen is een fase dus ook dit. Juist nu ze je zo nodig hebben moet je er voor ze zijn. Laten huilen heeft gevolgen voor later. Ik heb m’n kinderen altijd direct getroost en ook altijd op/bij mij in slaap laten vallen en pas dan weggelegd. Mijn oudste sliep na 2 maanden al in eigen bedje door en de middelste na 15 maanden maar hij had een moeilijke start en ging pas doorslapen nadat hij kon lopen. Elk kindje is weer anders en doe vooral wat goed voelt en laat de wereld maar praten 🗣 Ik werd daar ook gek van want ik doe zoveel dat niet ‘normaal’ is (in de Westerse wereld) en iedereen heeft er wel wat over te zeggen. Dus lekker in bed blijven nemen dat werkt ja voor iedereen 🤗
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Hoorde laatst iemand zeggen dat als je kleine alleen even kort drinkt en we ...
Wat fijn om te lezen! Ik had hier volgens mij al geregeerd vorige week, betreft de nachtvoedingen... wij slapen ook samen! Anders zijn de nachten echt niet te doen en als we samen slapen is het gewoon echt fijn! Maar daar zijn zo veel (voor)oordelen over dat ik echt ga twijfelen aan m'n eigen 'moeder zijn' zegmaar... doe ik het dan echt zo fout? Enz...
2 jaar geleden
Reactie op NinaLu
Lees dit nu pas 🙈 Nee ik geloof zeker niet in ‘hun zin krijgen’ of ‘associ ...
Ja heel herkenbaar wat je zegt... Fijn om te lezen dat ik hierin niet de enige ben, want dat gevoel krijg ik soms wel. Ik doe ook veel dingen die in de westerse wereld niet (meer) de norm zijn. Alleen eigenlijk denk ik dat daar juist het probleem van onze maatschappij ligt...Mja dat is een hele andere discussie 😉. Niet voor niks dat vrouwen vroeger thuis bleven om voor de kinderen te zorgen, niet voor niks dat kids vroeger (over het algemeen) sneller zindelijk waren en in niet westerse landen is dat nog steeds zo etc etc. Mijn dochtertje valt ook altijd in mijn armen in slaap. De laatste tijd wil ze alleen ook perse aan de borst (denk sinds ze last kreeg van doorkomende tandjes). Hierdoor is het voor mijn vriend wel lastiger geworden om haar slapend te krijgen. Gelukkig ben ik er bijna altijd, maar hoop toch dat die fase snel weer voorbij is 😅.
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Wat fijn om te lezen! Ik had hier volgens mij al geregeerd vorige week, bet ...
Je doet het niet fout! Ik vind het soms ook lastig dat anderen overal iets van vinden. Ik had veel aan het artikel hieronder. Dat bevestigde mijn gevoel. Nadat ik het gelezen had dacht ik: ik doe het goed en schijt aan de rest die er over oordeelt en iets van vindt. Volg je eigen gevoel.
https://liefdevaneenmoeder.nl/de-verschillende-slaap-coaching-technieken-om-je-kind-te-laten-doorslapen/
2 jaar geleden
Reactie op Iloon1986
Je doet het niet fout! Ik vind het soms ook lastig dat anderen overal iets ...
Dankjewel❤