11 Reacties
2 jaar geleden
Vanaf 5 maanden sliep ze door maar werd ook tijdens nachten nog wakker voor voeding(en). Nog steeds verschilt het heel erg.
2 jaar geleden
Ons zoontje is vandaag 8 maanden en slaapt nooit langer dan 1,5uur achter elkaar. Word dan wakker voor een voeding of gewoon omdat hij wakker word. Van alles al geprobeerd om hem door te slapen slapen maar zonder succes. 🙈
2 jaar geleden
Onze zoon sliep door met 5 weken. Het ging eigenlijk al vanzelf. Heb daar helaas geen tip voor je.
Maar ondanks dat hij al zo vroeg doorslaapt komt af en toe nog wel eens in de nacht we kijken hem na voor een natte luier en of er iets anders kan zijn maar vaak geven we hem even een aai over de bo om het gerust te stellen en slaapt hij zo weer verder.
2 jaar geleden
M’n dochter was 7 maanden en 1 dag dat ze voor het eerst doorsliep (dus zonder voeding).
Daarna had ze nog af en toe een nachtvoeding nodig, nu is de standaard dat ze doorslaapt, tenzij er iets is (ziek/sprong/oid).
We zijn vanaf het begin af aan heel consequent geweest met haar bedritueel en zo kon ze al best snel zelfstandig in slaap vallen.
Ook de speen wegnemen rond 5 maanden heeft echt geholpen.
2 jaar geleden
Hier een zoon van 7,5 maand die nog geen nacht heeft doorgeslapen. We hebben inmiddels alle tips die we online konden vinden wel geprobeerd (behalve cry it out want dat kan ik echt niet aan). 🤷♀️ Sinds we de speen hebben weggenomen en geoefend hebben met zelfstandig in slaap vallen is hij niet meer elk uur wakker gelukkig. Ik merk ook dat als hij overdag goed slaapt, de nachten ook beter gaan.
2 jaar geleden
Ik las laatst ergens dat wakker worden voor een voeding en dan weer meteen verder slapen ook telt als doorslapen, daar hou ik me nu maar aan vast haha. Vanaf eind maand 7 hebben we gelukkig wel weer langere blokken dan 4 uurtjes achter elkaar. Ze doet nu geregeld 5 of 6 uur aan een stuk en dat merk ik al ontzettend. Het gekke is de eerste 6 weken sliep ze ook zolang, dus wij hadden goede hoop dat het snel 8 uur aan een stuk slapen zou worden, daarna is ze er voor maanden mee gestopt tot nu dus. Verder niks veranderd, nog steeds borstvoeding, starten met vaste voeding op 5,5 maand maakte geen verschil en ze ligt nog steeds naast/bij ons in de cosleeper. Ik ben gestopt met er overna denken, meestal kijk ik ook niet meer op de klok snachts of tel hoevaak ze komt. Werd er allemaal maar wakker van waardoor ik minder goed verder sliep.
2 jaar geleden
Reactie op Baby56
Ik las laatst ergens dat wakker worden voor een voeding en dan weer meteen ...
In dat geval slaapt onze zoon ook door, haha! Komt nog 1 a 2x voor een nachtvoeding. Ligt na 15 a 20 min weer in zijn bed met een volle maag en slaapt verder. Ooit zal hij wel eens stoppen met s nachts eten denk ik... hoop ik
2 jaar geleden
Onze dame slaapt sinds 5 maanden door. Vanaf 6,5 maand hebben we de laatste fles van 10 uur kunnen laten vallen omdat de fles ervoor op half 7 uit kwam en ze er ook nauwelijks meer van dronk. Ze werd er vanaf 4,5 maand al niet meer wakker voor maar had hem nog wel nodig. Het enige wat we vanaf 2 maanden zijn gaan doen is wakker neer leggen als ze moe werd om het zelf in slaap vallen te leren en we merkte dat ze enorm gebaat is bij een vast ritme. Dat is in de loop van de tijd wel gewijzigd maar ze gaf zelf eigenlijk altijd wel goed aan wanneer ze er aan toe was. Daarnaast hebben we een kort maar altijd een vaste volgorde van dingen voor het slapen die ook elders toe te passen zijn. Het boek baby in een droomritme hebben we altijd als een soort richtlijn gebruikt en aangepast op haar behoeften 😉 nu slaapt ze ongeveer van 19:00-6:30/7:00 en overdag 2,5 á 4 uur verdeeld over 3 dutjes. Ze word nog wel eens wakker (hoesten bijvoorbeeld) maar als ze na 10 minuten niet zelf terug doorpakt is vaak even haar tut terug geven voldoende. Hopelijk heb je er wat aan.