15 Reacties
2 jaar geleden
Rond deze leeftijd heb je ook een slaapregressie. Onze dochter had het ook, en inderdaad viel ze alleen in slaap na het flesje. Dit heeft 4 nachten geduurd en nu slaapt ze weer fijn van 7 tot half 7.
Wat het ook kan zijn, dat idee had ik hier, dat ze overdag meer eten nodig heeft weer.
Dus hier het schema wat aangepast ook.
Ik moet wel zeggen dat ze hier sinds 2 weken alle flessen weigert. Ze drinkt dus alleen een melkfles als ze snachts erom vraagt.
2 jaar geleden
De 12 maanden slaapregressie. Iets wat ik niet zag aankomen. Het ging idd net zo goed met slapen😩
2 jaar geleden
Reactie op Debor1710
Rond deze leeftijd heb je ook een slaapregressie. Onze dochter had het ook, ...
Bedankt. Dat klinkt nog hoopvol. Ze is ook wel heeeel actief overdag en verbruikt wel veel, denk ik. Dus mss tijdelijk meer honger. Hoop er ook op dat het vanzelf over gaat
2 jaar geleden
Reactie op EvelienM23
Bedankt. Dat klinkt nog hoopvol. Ze is ook wel heeeel actief overdag en ver ...
Jaaaa dat herken in van hier ook! En qua ontwikkeling van alles nieuw, dat verwerken ze ook. Gewoon lekker een flesje geven, het helpt je eigen nachtrust ook en zorgt dat de kleine ook weer lekker slaapt. Gaat vanzelf over en komt goed!
Succes 😘
2 jaar geleden
Dit kan te maken hebben met slaapregressie. Onze kleine is vrijdag alweer 1 jaar en hij word sinds een paar dagen ook rond 5 uur wakker. Vanochtend hetzelfde. En dan geven we een flesje, leggen we hem weer terug. Dat gaat 15 minuten goed en dan begint ie te jammeren haha... Dus mijn man zat vancohtend vóór 6 uur al beneden 😅 Nog een paar keer geprobeerd te laten slapen. Maar hij had echt geen zin meer pfff....
Onze kleine heeft overdag en savonds ook geen moeite met inslapen. Alleen hij kan inderdaad huilend wakker worden in de nacht en weer vroeg wakker worden in de ochtend. Achja, het zal vast een hele vervelende fase zijn 😵😂
2 jaar geleden
Klinkt zo herkenbaar! onze kleine man sliep ook altijd lekker door sinds 4/5 maanden tot een uur of 08.00
Nu is het ook schreeuwen s nachts of om 5u in de ochtend..wil hem ook niet laten wennen aan een flesje, maar zonder slaapt hij niet verder🤯
2 jaar geleden
Reactie op Moonlightbaby
Klinkt zo herkenbaar! onze kleine man sliep ook altijd lekker door sinds 4/ ...
Dat wennen valt wel mee. Althans bij onze kleine. Toen hij de 7 maanden slaapregressie inging toen kwam ie tot ongeveer 10 maanden sporadisch weer snachts voor een flesje.. Hier hebben we gewoon aan toegegeven en hij heeft er geen rare associatie van gemaakt. Ik was daar ook bang voor hoor. Ze huilen niet voor niks op dat moment en zullen het op dat moment nodig hebben. Zodra ze weer door die fase heen zijn slapen ze gewoon weer door. Ik weet niet of dat voor elke baby zo is he haha. Maar bij onze kleine gaat dat wel zo
2 jaar geleden
In de opvang wil ze eigenlijk al een maand ook geen ochtenddut meer doen. Thuis deed ze die wel nog, maar wordt nu ook moeilijker precies. Zou het kunnen dat ze die al niet meer nodig heeft? En misschien niet moe genoeg is als ze die wel doet om een hele nacht door te slapen? Ik lees overal dat die dut pas weg hoort te vallen tussen 12-15 maanden.
2 jaar geleden
Reactie op EvelienM23
In de opvang wil ze eigenlijk al een maand ook geen ochtenddut meer doen. T ...
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapregressie-12-maanden/
Slaapregressie denk ik!
2 jaar geleden
Hier gaan we er nu ook doorheen. Overdag slaapt ie daarentegen wel super goed.. 🙄 compenseren zeker. Maar indd heeeeel hard huilen en waarom? Als ik hem oppak begint ie meteen vrolijk te kletsen en wijzen. Maar zodra hij in de gaten heeft dat ik hem terug leg zet hij hem meteen onwijs op een krijsen inderdaad. En ook hier bij bedtijd vaak juist niet.
2 jaar geleden
Heeft ze toevallig recent een flinke lichamelijke ontwikkeling gemaakt? Bijv flink doorkruipen, gaan staan of misschien al wel langs lopen? Hier merken we dat er sinds meneer loopt (voornamelijk langslopen maar sinds een aantal dagen een paar stapjes los) dat er weer meer honger is en dus echt die nachtfles weer even flink is (wij geven nog altijd sws nachtvoeding, maar nu dus weer wat meer) dit was ook zo toen hij leerde kruipen. Het kost extra energie natuurlijk
2 jaar geleden
Reactie op Sigis
Hier gaan we er nu ook doorheen. Overdag slaapt ie daarentegen wel super go ...
Ondertussen bij bedtijd ook al 2 avonden een strijd
2 jaar geleden
Reactie op Bloemblaadje
Heeft ze toevallig recent een flinke lichamelijke ontwikkeling gemaakt? Bij ...
Ja, ze kan ineens veel meer. En lijkt idd wel veel honger te hebben.