14 Reacties

één jaar geleden

Wat is de reden dat hij nu al een peuterbed heeft? Evt zou ik weer het ledikant erbij pakken. Verder werkt bij ons de 10 min laten huilen methode. Eerst 10 min, even terug, dan 15 min enzovoort. Niet uit bed halen. Meestal slaapt hij binnen 30 min.

één jaar geleden

Wat is de reden dat hij nu al een peuterbed heeft? Evt zou ik weer het ledi ...
Wij zijn overgestapt naar een peuterbed, omdat hij een hele drukker slaper is en steeds zijn hoofd stootte tegen het ledikant. Waardoor hij vaak in de nacht huilend wakker werd. Die 10 minuten huilen methode werkt bij ons alleen als we deur dicht houden voor hem, maar daar wordt hij dus juist erg overstuur van.

één jaar geleden

Hoe lang is zijn middag dut? Misschien die verkorte en een wakkertijd van ruim 4,5uur doen?

één jaar geleden

Hoelang laat je hem inderdaad slapen in de middag? Je zou als het dutje te lang duurt het eventueel in kunnen korten. Misschien is dat wel het probleem. Kindjes op deze leeftijd kunnen denk ik inderdaad nog niet zonder dutje in de middag. Dan zijn ze helemaal oververmoeid zodra ze naar bed moeten wat je zegt. Misschien even naar de lengte van het dutje kijken en eventueel wat inkorten.

één jaar geleden

Hij is in de ochtend vaak rond 7 uur wakker en gaat dan tussen half 1 en 1 uur naar bed. Dit is vooral ook door de dagen dat hij naar de opvang gaat tot 1 uur ongeveer. Dan krijg ik hem op andere dagen niet eerder naar bed. Dus dan heeft hij een wakker tijd van 5,5/6 uur. Maar dan gaat hij dus juist wel makkelijk naar bed. En hij slaapt dan tot 3 uur ongeveer. Dus 2/2,5 uur en gaat in de avond om 8 uur naar bed. Hij in de middag dan een wakker tijd van 5 uur. Om half 8 in de avond beginnen we met het bed ritueel. Dus gaan we samen naar boven en doen we hem een schone luier en zijn pyjama aan enzo. En dat gaat allemaal goed tot hij dus echt naar bed moet. Dan begint de drama😫

één jaar geleden

Is het niet een idee het middagslaapje op max 1,5uur te houden? Kijken wat dat doet?

één jaar geleden

ALS hij een goed middag dutje doet, laat ik m niet langer dan 2u slapen. Wij hebben gemerkt dat dit echt wel helpt met zijn nachtslaap en zijn humeur na zijn dutje 's middags! Wellicht het proberen waard voor een weekje? Succes! 🍀

één jaar geleden

Is het niet een idee het middagslaapje op max 1,5uur te houden? Kijken wat ...
Hij heeft wel echt 2 uur slaap nodig in de middag. Vooral als hij van de opvang afkomt. Ik heb gemerkt als ik hem eerder uit bed haal dat hij heel vervelend en hangerig is de rest van de middag.

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

ALS hij een goed middag dutje doet, laat ik m niet langer dan 2u slapen. Wi ...
Over het algemeen slaapt hij ook 2 uur in de middag. Af en toe is het 2,5 uur, maar dat is meestal als hij van de opvang afkomt.

één jaar geleden

Wij zijn overgestapt naar een peuterbed, omdat hij een hele drukker slaper ...
Hmmm das lastig. Want ik wilde ook vragen of het peuterbed niet misschien gewoon nog te vroeg is? Ik lees overal dat geadviseerd wordt tot zeker 2.5 a 3 jaar te wachten. Al is ieder kind natuurlijk anders. Dat hoofd stoten is natuurlijk super sneu. Maar sliep hij toen, per saldo niet beter dan nu? Niet al kritiek maar uit nieuwsgierigheid?

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Hmmm das lastig. Want ik wilde ook vragen of het peuterbed niet misschien g ...
Nee want dit gedrag is gestart toen hij nog in het ledikant sliep. Wij hoopten eigenlijk ook een beetje dat het met de overgang naar een peuterbed minder zou worden. Omdat hij misschien niet wilde slapen, omdat hij zichzelf zovaak pijn deed tijdens het slapen, maar helaas

één jaar geleden

Je beschrijft hoe je dat nu doet, met klink omhoog houden, en dat dat wel werkt, dat hij dan uiteindelijk wel gaat liggen en slapen. Ja, hij is dan even overstuur, maar ik begrijp dat hij uiteindelijk wel gaat liggen en slapen. Hoe lang doe je dat nu al zo? Want ik kan me heel goed voorstellen dat de duur van overstuur zijn steeds korter wordt als je dit zo even een tijdje volhoudt. Ons meisje was ook altijd overstuur, op een gegeven moment lieten we dat maar gaan. Dan maar overstuur, maar er telkens uit halen schoot ook niet op. En die tijdsduur van overstuur zijn werd steeds korter. Na twee weken merkten we echt verschil (van bijna 30 minuten naar slechts enkele minuten, tot uiteindelijk geen gehuil meer) Oké, je moet jezelf echt dan even verzetten en tegen het gehuil kunnen maar het heeft me geholpen om te denken ‘dit is haar manier van in slaap vallen, van de dag verwerken’ en zeker wanneer je na een korte tijd al ervaart dat het huilen steeds korter werd. Ik moet wel zeggen dit was niet onlangs, maar toen ze een maand of 3 -4 was.

één jaar geleden

Wij hebben denk ik het probleem gevonden. Wij hadden altijd flexibele opvang ivm mijn werk in de zorg, maar sinds januari wordt dit niet meer aangeboden en zit ons zoontje op vaste dagen op de opvang. Omdat er voor die dagen geen plek was op de 0 tot 2 groep is hij overgeplaatst naar de peutergroep vanaf 2 jaar. Hij zou in juni als hij 2 wordt toch overgaan dus hebben ze voor deze oplossing gekozen. Ik ben aan het begin van de week gebeld door zijn mentor van de kinderopvang dat ze in een vergadering toch hebben besloten om hem voor de resterende maanden tot aan zijn verjaardag terug te plaatsen op de 0 tot 2 groep. Ondanks dat hij het best goed doet op de peutergroep merken ze toch dat hij qua ontwikkeling nog niet zo goed mee kan, omdat ze daar best een intensief peuterprogramma hebben. En hij heeft daar ook minder aansluiting met de andere kindjes, omdat die allemaal veel ouder zijn en ons zoontje praat ook nog niet. Ik merkte ook dat hij altijd erg moe was als ik kwam ophalen, dit had hij voorheen op de andere groep niet. Nu zit hij dus sinds deze week weer op de 0 tot 2 groep en ik merk zoveel verschil! Hij is veel rustiger ook thuis en luisterd over het algemeen veel beter en is ook niet zo moe als hij naar de opvang is geweest. Ook met het naar bed brengen is hij dus een stuk rustiger. Hij huilt nog wel even en komt een keer uit bed, maar gaat daarna eigenlijk gewoon weer zelf in bed liggen en gaat slapen. Als hij wakker wordt komt hij ook niet meer meteen op de gang huilen, maar zet hij de deur open en gaat rustig spelen. Echt een wereld van verschil. Dat zo’n overplaatsing dan toch zoveel kan doen met een kind..

één jaar geleden

Wij hebben denk ik het probleem gevonden. Wij hadden altijd flexibele opv ...
Nou wat fijn!