9 Reacties
2 jaar geleden
Waarom zou het aan jou liggen?
Kan goed gewoon een fase zijn of gewoon een mindere dag!
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Waarom zou het aan jou liggen?
Kan goed gewoon een fase zijn of gewoon een ...
Geen idee dat denk ik dan gelijk… als we nu samen zijn net meer mensen dan is ze wel blij… het is nu al twee dagen achter elkaar en als we dan bij meer mensen zijn dan heeft ze het niet. Ik probeer mezelf aan te oraten dat ze liever met meer mensen is maar dat kan natuurlijk jiet
2 jaar geleden
Hi, bij ons merk ik dat de kleine man bij mij alleen grenzen gaat zoeken, eerder overstuur is of hij is het er niet mee eens. Dat kan je alleen maar als compliment zien, jij bent zijn meest veilige persoon, daar zoekt hij de grenzen en veiligheid.
En die grenzen geef ik hem ook, daar hebben ze juist baat bij, als je die grens e niet aangeeft, dan wordt het onduidelijk en raken ze van in de war. Het is niet dat ik zo streng ben hoor 😉, hij mag evengoed van alles, maar dit is gewoon de leeftijd dat ze zoekende zijn.
Dus niet aan jezelf twijfelen 🤗
2 jaar geleden
Och meid... niet zo aan jezelf twijfelen! Het is een fase, hier gaat het echt niet anders. Mijn jongetje heeft op onze vakantie aardig wat drama gemaakt om van alles (even luier verschonen, wassen en aankleden, in de auto gaan). Gaat wel weer over 😇.
Ik zag laatst dit plaatje voorbij komen, en ik denk dat dit echt zo is...
2 jaar geleden
Hee lieve mama, wat een stress geeft dat he, zo'n emotioneel kleintje. Het is zoals anderen ook zeggen vaak een goede ontwikkeling, ze voelt zich veilig genoeg bij jou om haar emoties te ontdekken en uiten! Vraag jezelf oprecht af of je haar tekort/kwaad hebt gedaan (dus niet: had ik nog een beetje perfecter kunnen reageren) en waarschijnlijk kom je tot de conclusie dat het niet aan jou kan liggen..
❤
Oja en stel dat ze je ouders soms wel mist, dan betekent dat alleen maar dat ze ook bij hen fijn op haar gemak is. Lekker veel knuffelen als ze dat toelaat en haar emoties erkennen. Je komt ook hier weer doorheen!!
2 jaar geleden
ah bedankt voor alle reacties! dat stelt me echt gerust ❤️ en joh ik wist niet eens dat ze zich dus vertrouwd genoeg voelt om haar emoties te tonen… Ik ga toch nog wat extra research doen naar deze fase. Want ik kan momenteel niks goed doen 😩
2 jaar geleden
Ik denk dat het een fase is. Onze kleine heeft soms ook periodes niet te harden en alles is niet goed.. Net een puber haha!! Waait wel weer over hoor. Even doorbijten zeggen we maar