23 Reacties

één jaar geleden

Geen tips maar erg herkenbaar helaas.

één jaar geleden

Hier moest hij vandaag opeens zijn middageten niet meer. Geen idee waarom.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Komt vaker voor rond deze leeftijd als je online gaat lezen. Er wordt ook overal benoemd dat het beter is om geen vervanging te geven want die ukkies snappen dat echt wel dat als ze iets niet willen eten dat ze wat anders krijgen. Als mijn zoontje geen avondeten wilt dan krijgt hij wel gwn yoghurt (zoals elke avond na het eten). Maar verders niets. En merk er niets van dattie er bijv slechter door slaapt. Maar als ze echt trek hebben dan eten ze wel hoor;)

één jaar geleden

Wij hebben hier al 8 maanden dit dilemma! Overdag geen problemen, maar ‘s avonds… toevallig eet hij sinds vorige week weer wat pasta en vanavond 2 gebakken aardappels! Maar groenten? Nee hoor! Ook krijgt hij wel gewoon yoghurt nadat wij ons eten op hebben. Er is ook nog geen nacht geweest dat hij wakker is geworden van de honger. CB zegt dat het vaker voorkomt en dat het (hopelijk) vanzelf weer beter wordt! Geen tips dus, maar wel herkenning!

één jaar geleden

Reactie op Simoon5

Heel herkenbaar. Komt vaker voor rond deze leeftijd als je online gaat leze ...
Toetje en papfles krijgt hij sowieso elke avond idd, dus in die zin was het geen echte vervanging. Alleen de hoeveelheid van de laatste was iets meer dan normaal. Fijn om te lezen dat onze meneer niet de enige is met die gekke streken.

één jaar geleden

Ik heb 1 van bijna 21 maanden die op minder dan 2 handen te tellen met de pot mee heeft gegeten. Eerst gingen potjes nog maar zodra hij die ziet begint hij keihard te gillen en nee te roepen. Hij eet komkommer met brood en pap, zo'n beetje elke avond 🙈 soms een toetje ipv pap en soms een vega burger. Als we geluk hebben neemt hij 1 hap van ons eten en als we nog meer geluk hebben, spuugt hij het niet uit 😶

één jaar geleden

Herkenbaar. Hier wil ze soms ook niet eten. Ik maak er geen probleem van, want ik wil van het eet moment een gezellig leuk moment maken. Dus dan besteden we er geen aandacht aan, soms neemt ze dan toch uiteindelijk wel een paar happen als we niet opletten. Zo niet, dan eet ze niks. Jammer dan! Wij geven dan ook niks anders (toetje doen wij niet aan). Dan moet ze wachten tot het ontbijt. Ik merk ook echt nooit aan haar dat ze later/snachts honger heeft. Dusja, wil je niet eten? Prima maar dan ook niks anders.

één jaar geleden

Redelijk herkenbaar. Onze dochter eet zelf met de lepel. Als ze het niet wil heben dan maar niet. Ze krijgt geen fles meer dus als ze niet wil dan gaat ze zonder gewoon naar bed. 9 van de 10 keer gaat ze gewoon slapen. Misschien heeft ze gewoon geen honger. Is nu 1 of 2 keer voorgekomen dat ze dan niet gaat slapen maar blijft huilen. Na een tijdje halen we haar er dan uit en dan doen we een beker warme melk voor haar en dan is het goed. Ze krijgt van ons geen ander eten of een toetje ofzo. Ik wil zelf niet dat ze aanleert dat als ze het eten weigert er vanzelf wat lekkerders neer wordt gezet 🤣

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Een tijdje at ze mee met de pot. Nu haalt ze alles waar stukjes in zitten uit haar mond. Potjes wil ze wel. Ze moet altijd wel eerst proberen met de pot mee te eten, vaak is dat na 2/3 happen alweer klaar.. hopelijk is die fase snel klaar

één jaar geleden

Ben echt blij om dit te lezen allemaal ondanks dat het helemaal niet leuk is. Want hier ook herkenbaar idd.. als ze echt niet wilt geef ik meestal yoghurt soms met wat fruit erin en dat is het dan. Wil haar ook niet helemaal op een lege maag naar bed sturen.

één jaar geleden

Reactie op SavannahSade

Ben echt blij om dit te lezen allemaal ondanks dat het helemaal niet leuk i ...
Ja dat dilemma is het hier ook. Hoewel hij dus sowieso nog een papfles krijgt (slechte slaper en dit hoort bij zijn ritueeltje). Vandaag weer bijna niks gegeten. Gelukkig had hij bij oma een bordje met komkommertjes en worstjes op aan het eind van de middag, dus er zit in elk geval iets in🤷‍♀️

één jaar geleden

Ik kan niet uit je topic halen of je je kindje voert of dat hij zelf eet. Het scheelt veel als je eten interessant maakt. Laat het hem zelf doen met een vork, lepel, handen. Ons zoontje vind het heel leuk om met een prikker te eten niet mijn eerste keus maar hij eet. Of ik leg het eten boven op zijn hand net als dat je kaviaar eet 😝 Daarnaast gebruiken we een bord met vakjes en houden we alles apart, kinderen hebben blijkbaar een voorkeur om dingen los van elkaar te eten. Sinds dien eet hij beter. Als hij mee heeft geholpen eet hij ook altijd meer dan dat ik hem niet betrek bij het koken. Ik probeer hem ook te laten zien waar eten vandaan komt als we bij de boer gaan kijken bijvoorbeeld. Ruim een uur voor het eten geef ik ook geen drinken meer tenzij hij zelf aan geeft dat hij wil drinken want soms trok hij een atje vlak voor het eten. Dat was ook niet bevorderlijk voor de eetlust. Maja ook genoeg dagen dat er amper een hap in gaat ik probeer daar niet een ding van te maken dan krijgt hij Griekse yoghurt met wat fruit en chiazaad.

één jaar geleden

Ja hoor, hier pas ook zo'n fase gehad. Heb hem geprobeerd te laten eten, maar als hij bleef weigeren heb ik het niet opgedrongen. Ook nooit iets vervangends aangeboden. Nooit s nachts wakker geworden, hooguit s morgens ongeduldiger met op ontbijt wachten. Gaf hem dan ook niet meer dan anders. Inmiddels is die fase weer voorbij en eet hij de oren van mn hoofd. Niet teveel zorgen maken en niet teveel pushen. Als hij honger heeft eet ie echt wel. Voor je t weet is ook deze rare fase voorbij. Al gok ik ook dat ie nog wel eens terug zal komen.

één jaar geleden

Reactie op Jane9188

Ja dat dilemma is het hier ook. Hoewel hij dus sowieso nog een papfles krij ...
Ja zo denk ik ook altijd maar.. Als ze echt honger hebben eten ze het avondeten echt wel. Bij de gastouder krijgt ze op vaste eetmomenten haar eten, thuis krijgt ze best veel dingen tussendoor van mij. Als ze dan van de opvang terugkomt, eet ze vaak wel haar avondeten (want echt honger), en de dagen dat ik vrij ben eet ze vaak wat minder. Misschien dat je dat nog kan doen? Ik weet natuurlijk niet of je kindje vaste eet momenten heeft of dat ie veel tussendoor krijgt. Misschien wat langer tussen het laatste middag eet moment en het avondeten. Wie weet gaat het nog over en is het weer een of andere fase..

één jaar geleden

Dank voor de tips die verschillende mama's geven. Hij eet eigenlijk altijd zelf. Als hij weigert probeer ik hem dan soms te voeren, of het idd apart aan te bieden op het blad van de kinderstoel, maar ook dat weigert hij op dit moment. Kan inderdaad proberen om hem met iets 'geks' te laten eten, dat het dan weer interessant wordt. Vaste eetmomenten hebben we zowel thuis als op de opvang, die hebben we ook zoveel mogelijk op dezelfde momenten. Gisteravond zat er na zijn dag bij opa en oma waarschijnlijk te weinig tijd tussen de middagsnack en het avondeten. We proberen dat thuis altijd wat eerder te geven dan nu het geval was. Nogmaals dank voor het meedenken. En het is vast waar wat ze zeggen, alles is een fase

één jaar geleden

Herkenbaar hoor! de ene dag eet mijn dochter 3,5 bord pasta (ze is nogal gek op pasta) en de dag erna eet ze drie happen en dan gaat ze met het eten gooien :p En thuis eet ze de korstjes van haar brood niet op, op het kdv wel, kleine apekop. Wat je zou kunnen proberen als je je zorgen maakt om de groenteintake, is losse rauwe groenten tussendoor. Mijn dochter is bijvoorbeeld gek op een groot stuk komkommer, of tomaatjes uit de oven en op het kdv krijgt ze wel eens een groentesmoothie

één jaar geleden

Hier ook, geef ook niets anders maar die van ons wordt dus snachts wel wakker. Ik denk dus van de honger. Is alleen troostbaar met melk. De volgende ochtend bij het ontbijt haalt hij vervolgens in. Ik probeer me er niets van aan te trekken en te denken ‘jouw keus, als je niet wilt eten dan vooral niet doen’ maar eerlijk gezegd van binnen frustreert het vreselijk

één jaar geleden

Reactie op Senb19

Herkenbaar hoor! de ene dag eet mijn dochter 3,5 bord pasta (ze is nogal ge ...
Och bij jou ook al met die korstjes. Thuis eet ze die idd niet, op het kdv en bij de oma's wel. Ze weten het zo goed! Ik heb tomaatjes en komkommers geprobeerd, maar mijn kind wil alleen maar fruitpotjes eten, niks met stukjes. Vers fruit kan ik helaas ook al niet aanbieden

één jaar geleden

Heel herkenbaar! Mijn zoontje at bijna alles wbt warm eten.. nu maar een paar happen, ik dacht ook steeds doei je doet het er maar mee.. alleen hij reageert momenteel niet zo goed op melk (diarree) na een week buikgriep dus kan hem dat niet als vervanging geven 🙄😏 wat dus resulteert in s’nachts wakker omdat hij blijkbaar dan honger heeft.. (slaapt alleen na wat eten) Nu tegen alle adviezen in vanavond toch maar een broodje gegeven (is in ieder geval gezonder dan s’nachts een koekje oid) dus ben benieuwd hoe het komende nacht gaat.. 🙄

één jaar geleden

Hier is het ook ineens zo, overdag gaat alles goed maar het avondeten eet hij amper (behalve de minder gezonde dingen). Alles wat groente is, wordt genegeerd. Eerder at hij tussendoor wel eens tomaat in stukjes oid, dat eet hij nu gewoon niet meer. Hij wordt gelukkig niet wakker van de honger 's nachts. Ik ga proberen om eens groenten in het ontbijt of de lunch te verwerken, want dit zit me ook niet zo lekker..